Hjelp til porta DIY kasse, for TC LMS 5400 Ultra

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer lihku sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Hjelp til porta DIY kasse, for TC LMS 5400 Ultra

Hei

Forandrer litt på tråden da det va lite respons og få må de målene jeg postet først. Og vi gikk for og bygge en midlertidig lukka kasse til den camping vogna.

Men porta kasse skal jeg fortsatt ha inne i huset. Jeg trenger hjelp til tuning og hvordan jeg skal porte en eventuell kasse. Inni "stua" har jeg egentlig begrenset med gulv areal, mens det er veldig høyt under taket. Så det er ingenproblem med en høy kasse.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva har vil være akseptabel størrelse på en kasse for deg?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vist der er mulig, 50cm dyp og 50cm bred. Høyden er det ikke så nøye med da jeg har et høyt tak. Den kan selvfølgelig være både dypere og bredere. Men rundt 50cm hadde gagnet meg best.

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lihku
    Vist der er mulig, 50cm dyp og 50cm bred. Høyden er det ikke så nøye med da jeg har et høyt tak. Den kan selvfølgelig være både dypere og bredere. Men rundt 50cm hadde gagnet meg best.
    Skal ta å regne på det.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha 50x50 som max mål har du svært lite å gå på iom at hullet er rundt 43 cm. Men skal du likevell ha det ville jeg nok vurdert en sonokasse, en tradisjonell kasse på ca 50x50x120 vil se litt rart ut med kun ett element i.

De fleste bruker lukkede kasser til LMS Ultra, selv bruker jeg bassrefleks a ca 220liter tunet til litt over 20 hz og det spiller ganske rått. Men er litt lysten på mindre kasse og også lyst å prøve noe nytt, så jeg vil nok prøve med lukket jeg også. LMS Ultra i 70-100 liters trykkammer med litt EQ skal spille veldig bra!

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den MÅ ikke være 50x50, men minst mulig passer meg bra, sonokasse har jeg aldri bygd. Jeg utelukker det ikke, men da må jeg forske litt mer på det.

Jeg har allerede 1stk LMS Ultra i en lukka kasse. Målene på den kassa hentet jeg fra en dreven kar på hometheatershack. Det spilte rimelig heftig med lukka kasse, men jeg hadde lyst på mer trykk og tenker da at det blir det med en større porta kasse?

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du vil nok uten tvil få mer trøkk med portet kasse, i teorien skal en vell normalt hente rundt 6db.

På mine forrige suber som er litt i samme bane som LMS Ultra (Soundsplinter RL-P18) prøvde jeg begge deler og foretrakk da lukket, trøkk nok fikk jeg uansett og synes det spillte litt bedre i lukket.

Hva forsterker har du? Med nok effekt burde en klare å få akseptabelt lydtrykk også i lukket kasse

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    35
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2stk Crown XTi 4000 som jeg tenkte og drive disse 2 elementene med.

Ja jeg har prøvd og sammenligne LMS Ultra i lukket med PB13-Ultraen i kåken, og da var det ingen problem og og høre at det ble en del mer trykk fra LMS Ultraen.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den kassen du har er ca. 100liter tatt i betraktning elementets volum mener jeg å huske..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •