Bygge subutgang på forsterker

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge subutgang på forsterker

Hei, nå som jeg driver å lager en sub skulle jeg gjerne hatt subutgang på min stereoforsterker. Så jeg har tenkt å lage en, regner med at jeg må ta signalet rett etter det har vært i volumkontrollen.. noen som har litt peiling på hvor jeg skal ta det evt. hvordan jeg finner ut hvor? kan skru opp og legge bilder om det er til hjelp.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Et skjema hadde vært til stor hjelp...

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke noe sånn

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slik jeg ser det, går inngangene rett til volumkontrollen, ut fra volumkontrollen kommer det en rød og en svart ledning som er 12v + ground, og R + G og L + G som går ned til til pcben, regner med at det er fra R + G og L + G jeg vil ta signalet fra? er det bare å skjøte ut fra disse?

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Slik jeg ser det, går inngangene rett til volumkontrollen, ut fra volumkontrollen kommer det en rød og en svart ledning som er 12v + ground, og R + G og L + G som går ned til til pcben, regner med at det er fra R + G og L + G jeg vil ta signalet fra? er det bare å skjøte ut fra disse?
    Det går jo an å forsøke. Vanskelig å si noe om hva utgangsimpedansen osv på dette signalet er...
    Siden dette signalet kommer fra volumkontrollen er det med stor sannsynlighet ikke overlagret DC (likespenning). Men det kan mange ganger være lurt å bruke en koblingskondensator (i serie) for å sperre for evt DC.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Uff dette virker litt skummelt Har en kompis som har fått bygd utgang på samme forsterker, får vel ta en tur til han og skru ta en titt i han sin.

Intermediate
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    560
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jane, min gode mann, nå har jeg funnet ut at jeg kan ta signalet derfra, er det da bare å paralellkoble? eller må jeg koble fra etter volumkontrollen til sub, subutgang til forsterker og så ned til effektforsterkerdelen?

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Thror
    Jane, min gode mann, nå har jeg funnet ut at jeg kan ta signalet derfra, er det da bare å paralellkoble? eller må jeg koble fra etter volumkontrollen til sub, subutgang til forsterker og så ned til effektforsterkerdelen?
    La signalet gå igjennom bufferen til volpotmeteret FØR du drar det ut i den store verden. Skal det bli noe tess bygger du inn ett aktivt filter m kontrollere.

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    La signalet gå gjennom potmeteret også. Er det et buffer etter potmeteret er det ikke godt å vite hva som kan skje på andre siden av den.

Et aktivt filter er ingen dårlig ide, men det er jo et i suben også da. Tror det er en fordel å tenke enkelt her.

Active
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    La signalet gå gjennom potmeteret også. Er det et buffer etter potmeteret er det ikke godt å vite hva som kan skje på andre siden av den.

Et aktivt filter er ingen dårlig ide, men det er jo et i suben også da. Tror det er en fordel å tenke enkelt her.
    Det falt bare så naturlig for meg at bufferen til volpottet var etter potmeteret. Når jeg tenker etter så har jeg jo 'pillet' i preamper ( f.eks SRA / JOB / Goldmund) med buffer på innpangen ONLY. Uttrykket bufferen til .... javell det er tvetydig for mannen i gata.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •