forslag til sub ca 3000 kr deler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

forslag til sub ca 3000 kr deler

Hei,

tiden er inne for et nytt lite prosjekt. Jeg har tidligere bygd et par gulvstående høyttalere med god hjelp av dere i forumet.

Nå planlegger jeg å få litt mer trøkk i stuen ved særlig film. Jeg tenker å bygge en sub.
    Har tidligere kjøpt deler på dynabel og vært fornøyd med dette.

Noen gode forslag til en bra sub, deler til totalt ca 3000 kr? Trenger tegning til kabinett.

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For 3000kr er det vel vanskelig å få til noe som er mye bedre enn 10-tommeren fra XTZ.

Skal du bygge selv så er 500w Oaudio-forsterkeren veldig populær, samme forsterker som sto i mange av SVS-modellene for et par år siden. Den havner på 2000kr ferdig levert inkl. Mva.
    Øker du budsjettet til 4000 vil du kunne bygge noe tøft med denne!

Intermediate AV-Fallet sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    2,287
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    For 3000kr er det vel vanskelig å få til noe som er mye bedre enn 10-tommeren fra XTZ.

Skal du bygge selv så er 500w Oaudio-forsterkeren veldig populær, samme forsterker som sto i mange av SVS-modellene for et par år siden. Den havner på 2000kr ferdig levert inkl. Mva.
    Øker du budsjettet til 4000 vil du kunne bygge noe tøft med denne!
    Joda, er ikke så strikt budsjett. Så dersom det blir en del ekstra valuta for de siste kronene, strekker jeg meg glatt...
    Men jeg trenger da noen tegninger?!. Tenker jeg vil la andre ta seg av volumberegninger osv som passer til element osv du nevner?

Men hva med ferdig kit hos dynabel?

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For å få best mulig hjelp og forslag er det lurt å skrive litt mer om hva du ønsker å oppnå, om du vil ha noe som spiller høyest mulig, går lavest mulig, om kassestørrelse har betydning osv.

Om du ønsker å handle hos Dynabel har du mange alternativ, om du ønsker en liten kasse har du et godt element i 12" XXLS fra Peerless, du finner mange byggetråder med den her på forumet.
    Om du ønsker noe som spiller høyere, men da på bekostning av den aller aller dypeste bassen, kan du ta en titt på hva jeg skal bygge i løpet av våren; http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ssrefleks.html

Newcomer Kenneth1979 sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    135
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du kan jo også se på blant annet DIY AUDIO PROJECTS - Do-It-Yourself Hi-Fi for Audiophiles speakerbuilder.net eller .com , Cerberus er en snasen liten sak på 6.5" som visstnok subber godt ifra seg. Google diy subwoofer så kommer der meget frem

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    107
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av pirium
    For å få best mulig hjelp og forslag er det lurt å skrive litt mer om hva du ønsker å oppnå, om du vil ha noe som spiller høyest mulig, går lavest mulig, om kassestørrelse har betydning osv.

Om du ønsker å handle hos Dynabel har du mange alternativ, om du ønsker en liten kasse har du et godt element i 12" XXLS fra Peerless, du finner mange byggetråder med den her på forumet.
    Om du ønsker noe som spiller høyere, men da på bekostning av den aller aller dypeste bassen, kan du ta en titt på hva jeg skal bygge i løpet av våren; http://avforum.no/forum/diy-do-yours...ssrefleks.html
    1) Ønsker bra trøkk i dypeste område, har bra bassdekning i andre gulvstående i høyere bassområde. Så dypbass er viktigst.
    2) Kassestørrelse er ikke så farlig, men ikke la det bli for voldsomt. Middels WAF. En kube på 50cm er maks, men kan godt være noe høyere og smalere enn dette.
    3) Litt lyst på portet sub
    3) XXLS høres bra ut som element, 12 tommer.

Noen konkrete byggetråder som er litt likt som dette?
    takk for svar så langt!

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søk på forumet etter "SVS replika" eller på "diy SVS", og begrens det til å søke etter emnetekst, og vis svar som tråder. Da vil du få mange svar :P
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •