Zaph Audio ZA5.2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Question Zaph Audio ZA5.2

Hei

Eg har som prosjekt i sløyd på skulen å bygge meg eit par stereohøgtalarar. Eg er ny i faget og har so og seie ingen erfaring, men mykje entusiasme. Eg har i den anledning ein spørsmål.

Først og fremst: Eg ser etter DIY stereo kits frå utlandet og akkurat no eit par Zaph Audio ZA5.2 frå Madisound i USA. Eg reknar med å bruke opp mot 2000 kr.

Har noken erfaring med den butikken/merket?

Kva butikkar (både ut- og innland) annbefalar dåke meg å handle frå?

Er det nokre problem med å kjøpe frå USA, f.eks. forskjell i spenning?

Kva andre kits kan dåke anbefale?

Eg er og på utkikk etter ein forsterkar og ein CD-spelar, helst til 1000 kr +/- kvar. Nokre anbefalingar?

Takkar på forhand for svar.
    Mvh. Åsmund

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kjenner ikke til modellen du nevner men er sikkert helt ok høyttaler til prisen. Har ingenting å si om du kjøper delene fra USA, skulle du kjøpt elektronikk hadde det stilt seg annerledes, men en høyttaler består av passive komponenter, mao ikke koblet til noe strøm. Husk på at det vil koste en del i frakt og tull.

Skal du handle innenlands er det dynabel.no som har slike kit.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Za5.2

Jeg har akkurat mottatt to kit med ZA5.2 og ett med ZA5.3c, skal lage et 5.0 surroundsett. Jeg bestillte fra madisound, og det gikk veldig fint. Husk å regn med moms (moms av vare og frakt) og fortollingsgebyr(ca.250kr pr forsending).

Jeg har lest mye bra på internett om disse små høyttalerene. Dog kun på engelske fora, men jeg tror de kommer til å spille fint.

Delefiltrene følger med ferdig montert, så det er bare å montere i kassen du lager i sløyden (kassemål og slikt følger med i pakken og er tilgjengelig på nettet) og koble sammen . Kjøp med alt tilbehør (valgbart når du bestiller kittet).
    Så har du alt du trenger av terminaler, skruer, dempemateriale og innvendig ledninger.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2011
    Poster
    24
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for rådet

Korleis er det med kontaktar frå høgtalarane, følger det med?

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    93
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når du bestiller kittet velger du "ported" eller sealed" på den ene fanen (da kommer tilbehør inne i kabinettet osv.), og på fanen ved navn "Binding Posts/Input Cups:" velger du terminal type (høyttalertilkoblinger).

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •