Google Sketchup, Hjelp..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Google Sketchup, Hjelp..

Hei!

Jeg har et problem med Google Sketchup. Jeg holder på å tegne garasje (jeg vet det ikke hører hjemme i denne tråden, men problemet munner jo ikke ut i HVA jeg tegner ), og har et problem med "cache'en" til Sketchup.

Når jeg tegner, så tegner jeg alltid i mange lag, hvor jeg lagrer hvert lag til hver fil, en for såle, en for reisverk, en for takstoler, en for kledning osv...

Problemet er at når jeg har endret på noen av disse delene, og fjernet den delen fra den "komplette" tegningen, og skal importere den på nytt, så "husker" sketchup hvordan den forrige utgaven så ut, og legger inn den, og ikke den jeg har gjort endringer på. Den jeg har tegnet endringer på, er riktig om jeg åpner den for seg selv, men om jeg importerer den i en annen fil, så er den gammel og uredigert.

Hittil så har jeg løst problemet med å endre den endrede filens navn fra kledning.skp til kledning2.skp f.eks, da har jo ikke Sketchup noen referanser til filen lenger, så da blir det riktig med en gang. Det er jo en tungvind løsning, så hadde vært genialt om noen der ute hadde hatt samme problemet og funnet en løsning på det..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Høres ut som en bug. Hva med å bruke komponenter i stedet for lag?

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Snickers-is
    Høres ut som en bug. Hva med å bruke komponenter i stedet for lag?
    Ja, det kan virke sånn, har letet rundt etter en måte å slette cache på, men finner ikke noe slikt i det lille som er av menyer her..

Jeg har ikke noe særlig erfaring med komponenter sånn sett, kjenner ikke helt muligheten med dem. Jeg syntes det er veldig renslig å kunne slette alt unntatt reisverk f.eks når men gjør en liten endring. Lettere å få oversikten da.

Men er det mulig med komponentene å velge hvilke som er synlige, og at de andre blir helt usynliger, og ikke bare gjennomsiktige, så er det jo ingenting i veien for å gjøre det slikt istedenfor.

Takk for tipset Snickers, skal sjekke litt mere rundt det..

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •