jmlab electra 915.1 oppussing

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 15 av 15
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

jmlab electra 915.1 oppussing

hmm som titelen sier skal pusse opp et par jmlab electra 915.1 kunne gjerne trengt litt hjelp til å finde element som forandrer lyden minst mulig
    specs på diskant: http://www.falcon-acoustics.co.uk/Units/tc90tdx.pdf
    specs på mellomtone: http://www.zalytron.com/pictures/5WSpecifications.pdf
    specs sub/bass: http://www.zalytron.com/Specs/7W4411.pdf

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva er egentlig planen? Skifte alle elementer til annen type? isåfall må du nesten belage deg på å konstruere nytt filter også, om det vil passe iforhold til kassen du har er også uvisst, men tvilsomt...

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    planen e å bytte alle element bass elementan lar eg kansje vær i så pusse opp kassen en del , ser ut som det blir et langtids prosjekt men alt blir jo gjort fort løpanes så fort eg har fått skaffa den infoen eg treng , vil jo helst førandre delefilter så lite som mulig då det e ganske digert å egentlig ganske bra ser eg før meg

Active magnus14 sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor gjøre noe med en konstruksjon som er så bra i utgangspunktet? Tror du bare vil bli skuffet om du begynner og bytte elementer i dem. Du må ut med masse penger om du skal ha elementer som er bedre en dem du har. Bytt heller noen komponenter i filteret, med tilsvarende verdier og bedre kvalitet.

Og det bass elementet du linker til er feil.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

jah men problemet er at jeg mangler diskanter og mellomtoner
    han jeg kjøpte di oss bruker di i bilen sin å ville ikke selge di med uansett va jeg bydde for di :shock: men har testa en del mellomtoner å diskanter på di å delefiltrene virker ganske motakeli for det meste ganske detaljert å fint uansett va jeg putter i men volum forskjeller pga sensitivitet vises fort...så om jeg finder noe med nogenlunde samme sensitivitet / kvalitet så går det nokk,
    faktisk så etter dagens standard er elementene i jmlab electra 915.1 ganske langt fra bra da selv om det er sykt fin lyd i di skyldes nokk dette mest delefiltret men det er jo (enormt)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

har tenkt litt på 2x Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

å 4X Högtalare, Hifi och Hemmabio på Fynda.se

men eneste info jeg har om di er at di har ganske lik sensitivitet å form da surround.no kan skaffe disse har sendt mail til dynavoice i dag angående datasheets men spørs om di gir ut sånt da

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så du mangler elementene ja. Da forstår eg, sjekk på ebay pleier å være sånne elementer der. Hadde ikkje kjøpt noe qln elementer og putta i dem. Di gamle W -cone elementene til focal er noe av det bedre du får tak i så tror ikkje du skal sammenligne dem med "normalt" priset elementer hos fynda.se Mener at et slikt focal mellomtone element kostet 1170kr stk hos hifikit.se Kansje dem har dem enda?

Delefiltere trenger ikkje vere så veldi bra selv om det er stort! har selv fiksa litt på mine electra 920 med bra resultat. skifta ut elektrolytt kondensator i bass delen og to motstander i diskant delen.

Så prøv og få tak i passende focal elementer, og fiks heller litt på delefilteret om du absolutt må

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hehe ok jah må vell prøve på det diskanten ska værtfall byttes ut med uorginal veit den diskanten får mykje skryt men e jo lite holdbar å vest eg har skjønt det rett

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av B.O.A
    hehe ok jah må vell prøve på det diskanten ska værtfall byttes ut med uorginal veit den diskanten får mykje skryt men e jo lite holdbar å vest eg har skjønt det rett
    Diskanten er kjempe den. Og med holbarhet så tenker du nok på den nyere electra serien, 9x6 serien. Den diskanten kan gå opp i liminga. Diskanten i mine 920 er like bra nå som når dem va nye i 1997

Mitt råd nok en gang finn mest mulig like orginale elementer. Sjekk hifikit.se og ebay

Ser nå at hifikit har mellomtoner til 1255sek og diskanter til 1155sek. Tror du klarer å finne rimeligere på ebay.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

:d

ok nice hadde egentlig gitt opp å find det fant lite på ebay så men ska sjekke hifikit

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

hmm

samme problem igjen med hifikit som med ebay di har element men det er av en del nyere type magnetisk skjermet mindre effekt osv
    diskanten er ikke samme men di passer vell om hverandre ?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Speaker City sells speakers, drivers, audiophile loud: Focal
    selger å diskanter + bass men mellomtonene virker umulig å få tak i brukt kun i 915 kansje ? uansett så blir di magnetisk skjermede mellomtonene en ganske hardcore nedgradering ?

Medlem siden
    Jul 2005
    Poster
    325
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir ingen nedgradering av mellomtonen selv om den er skjermet. Og diskanten skal være temmelig lik. Bassene som du sier finner eg ikkje på siden?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ups så litt feil tja kan jo hend det går me di skjerma men va jo litt mindre watt då

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    27
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hmm blir å satse på 2x Focal 130VB - Bass Brothers AS ser pent ut ilag bassen å har testa lyden fortsatt ganske detaljert å fint å ikke minst trøkker bra di er parralelkoblet i kassa orginalt jeg burde vell seriekoble i og med at di er 4 ohm ?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •