DIY kompaktstereo med ipod dock - Geneva lab med sølvsuper 10 - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 24 av 24
    Newcomer petimeter sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2010
    Poster
    79
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av Rocke-Rolf
    Dette er en kanal ja, mono. Hvis du lurer på terminalene er det for å kunne koble signalet fra stereoforsterkeren/receiveren tilhøyttalerne gjennom delefilteret slik at bassignalet går til suben, og mellomtone/diskant ut til høyttalerne.
    Ikke for å kuppe tråden din rocker`n, men vet du om det finnes noe tilgjengelig data på disse forsterkerne. Jeg lurer litt på å bruke 2 stk til å drive en 12" TC+ i et sonotube rør. Denne har dobbel motorspole og disse er på 4 Ohm hver. Alternativt må jeg bruke en høyvivå-lavnivå konverter og benytte en gammel 250 watter jeg har stående.

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    jeg har ingen info utover det som står på hjemmesidene til fnky.no og fynda.se. De oppgir forskjellige specs.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var forsterkeren i hus, og kassa midlertidig skrudd sammen, uten limt baffel, bare skrudd, uten avstiver og uten de 6mm mdf platene som skal utenpå hele kassen. Den blir derfor mye stivere og dødere enn den er nå. Så jeg har troen på at det skal spille ok til slutt.

Men det jeg syntes var rart er at dette elementet har følsomhet på 88db. Ampen spilte veldig svakt på denne konstruksjonen. Tenkte at ampen var helt ubrukelig, men når jeg testet den på cerberus suben min, som har et større (6,5" mot 5") tang band element med følsomhet på 83 db, i en 5 liter større lukket kasse spilte det mye høyere med samme kilde.
    Altså har cerberus suben totalt høyere følsomhet enn denne geneva suben nå har.
    Kan jeg regne med at følsomheten øker når kassa blir stivere? Høres kanskje ut som et merkelig spørsmål, men siden en høyttaler er et system med flere komponenter som alle påvirker lyden, og feks dempemateriale og delefilter skal kunne redusere følsomheten, tenkte jeg kanskje stivheten/dødheten spiller inn?

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Geneva sub ferdig

Takk til Vidar på Dynabel for måling og god tilbakemelding! Kjempeservice!
    Målingen er med boost på 30 hz. Forsterkeren er en hypex Hs 200.

Selv om suben ikke funket på min type musikk, funker den veldig bra på klassisk, jazz og rolig pop, som min far hører på. Og den gir ikke enorme volum, men den går langt dypere enn fulltonene, og komplementerer de godt synes jeg. Ble veldig tynt når jeg skrudde den av

Plasseringen på gulvet er midlertidig, den skal ligge i hylla etterhvert.

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •