Spraymale høytalerstativ

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2010
    Poster
    11
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Spraymale høytalerstativ

Jeg har noen gamle Soundstyle XS122 stativer som jeg er litt lei av, jeg kunne tenke meg de i hvitt. Jeg har modellen som er metallfarge med klarlakk på. Jeg har ikke så mye erfaring med farging og lakkering fra boks tidligere, men ønsker noen råd fra noen som har mer peiling.

For det første regner jeg med at jeg kan spraymale rett på klarlakken som er på nå, om ikke det er mulig skrinlegger jeg hele prosjektet.

Ellers lurer jeg litt på hva slags lakk/farge som er best til dette formålet, hvor det kjøpes.

Jeg har fylt stativene med sand, men skjønner at jeg må ta ut det, skru stativene fra hverandre og henge opp hver del når jeg skal spraye dem, mer vet jeg egentlig ikke. Hvis dere vet om noen linker eller bilder av prosjekter der det samme er gjort hadde jeg satt stor pris på en link.

Del gjerne erfaringer og tips. Jeg vil nok lakkere ute, er det da best å gjøre det i solskinn? Jeg kan uten problemer vente til det blir varmere i været.

Edit:
    Det er noen hakk i klarlakken på foten, tror dere jeg kan pusse ned hele foten med fint sandpapir?

Active Rocke-Rolf sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    442
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hei,
    kommet noe videre med dette?

Det er noen lakkeringsguider både her og på andre forum. Det jeg forstår av de er at forarbeidet er veldig viktig, så jeg ville nok slipt ned med først grovt, så finere sandpapir. Om du må grunne på nytt er jeg jaggu ikke sikker på.

En annen viktig ting er at det ikke setter seg støv i lakken, så å lakke ute ville jeg ikke satset på.
    Men jeg er ingen erfaren lakkerer, så det er bare synsing!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •