As time goes by

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate ROXY sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2004
    Poster
    4,308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

As time goes by

Fant dette i radiobransjens gamle bransjearkiv. Årgangene er lagt ut på nett - mye interessant.
    Gjør meg i denne historiske sammenhengen noen betraktninger om hvor sakte utviklingen av dynamiske høyttalere foregår.
    PC- er og mobiltelefoner gjør kvantesprang i sin utvikling i forhold til de dynamiske høyttalerne vi jobber med.
    Vi må vel bare resignere og godta at vår del av utviklingsressursene er begrenset.

Radiobransjen nr. 1/1973, KIT 20-3 måten en anskaffer dyre Hi-Fi høyttalere rimelig! 3 kanals høyttalerbyggesett ^1^^ J^ beståe

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nesten sånn at man blir litt fuktig i øyekroken av å lese slikt...

Vet ikke hvordan lydkvaliteten var på Peerless kitet, sikkert fin lyd for tiden!

Legger for morroskyld en link ved til de første ordentlige høyttalerne jeg hadde. Et fint DIY-prosjekt for førstegangsbyggeren. Det var 302 settet jeg hadde. Måtte få hjelp av pappa til å sage golvsponplatene: http://www.troelsgravesen.dk/33FWK_f...t_Brochure.pdf
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    734
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig tilbakeblikk.... der er lenge siden firmaer hadde telex gitt.

Jeg tror nok at (dyre) høyttalerbyggesett er noe bedre i dag. Den frekvenskurven til Peerless kit'et så ikke ut til å være helt i vater, mellomtonen er nesten 10 dB over bass og diskant.... det er nok litt for mye av det gode kanskje.

Seas brosjyren som Gravesen viser til har jeg faktisk liggende en plass.... siklet fælt på de kit'ene der, men fikk aldri råd.

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Hunsbedt
    Nesten sånn at man blir litt fuktig i øyekroken av å lese slikt...

Vet ikke hvordan lydkvaliteten var på Peerless kitet, sikkert fin lyd for tiden!

Legger for morroskyld en link ved til de første ordentlige høyttalerne jeg hadde. Et fint DIY-prosjekt for førstegangsbyggeren. Det var 302 settet jeg hadde. Måtte få hjelp av pappa til å sage golvsponplatene: http://www.troelsgravesen.dk/33FWK_f...t_Brochure.pdf
    Morsomt! Jeg vokste opp på 80-tallet i nabolaget til Wellex-fabrikken, og hadde mange besøk til de gamle lagerene med seas-elementer. Det ble en del eksperimentering Good old days!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •