DIY Bokhylle og stero

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Bokhylle og stero

Er kommet godt i gang med bokhyllen, er ferdig med rammen.
    Rammen er ferdig montert og malt, nå gjenstår selve hyllene.
    Jeg bruker MDF-plater m/22 mm tykkelse.

Men er usikker hvilken støtter jeg skal bruke til holde hyllene, kunne godt tenke meg noe som var skjult. Har dere noen tips?
    Jeg har vært inne på tanken å montere disse her LINK
    Men er veldig usikker om de klarer å holde hyller med lengde på 65cm og all vekten?? Andre negative er at det ikke blir skjult. Hvis ikke jeg driller et spor i de.

Har dere andre noen tips på løsning? Eventuelt hvor jeg kan få kjøpt "støtter"

Anlegget som skal inn foreløpig er en Sonos Zoneplayer 120 og et par hvite B&W CM1

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vær obs på at selv om MDF klarer vekten vil de sige med tiden. Ville satset på kryssfiner istedet.

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    +1

Kryssfiner er også lettere å skru i. Vil også tro 18mm holder. Har noen kasser som er ok avstivet, og de tåler at jeg hopper etc på de. Da er det rundt 80kg som hopper på en plate, mens jeg har frivekter(rundt 100kg) oppå.

Skal bokhyllen stå festet i veggen? eller må den stå løst? Dersom den kan stå i veggen vil den ikke svaie dersom du fester den godt nok. Noen 90 graders vinkler gjør susen. Mange måter å gjøre det på.

Mitt tvbord er bygget i mdf, og de platene er 45x45. Og det står litt forskjellig oppå. Eneste platen som svaier er top platen i midten. Den går litt ned på midten. Pga tven står oppå. Den er vel ca 30x70 cm. Hadde jeg laget det på nytt, hadde jeg laget i kryssfiner. MDF er latterlig tungt.
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •