Pris for enorme 18" selvbygg høyttalere? Med bilde!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pris for enorme 18" selvbygg høyttalere? Med bilde!

Grunnet flytting ser det ut til at jeg endelig må kvitte meg med mine enorme selvbygde høyttalere som jeg bygget den gangen bass var viktigere enn alt (les: konfirmasjonsalderen). Etter at jeg ble voksen har høyttalerne stort sett stått ubrukt i kjelleren til mine foreldre, så de er i god stand. Men jeg aner ikke hva som kan være riktig pris for noe sånt. Noen som har noen forslag til prissetting? Her er det jeg kan huske av informasjon om høyttalerne:

- Komponenter: 18" bass, 12" (!) mellomtone, 2stk diskanthorn
    - Kabinett: 20mm sponplate, sortmalt med lekre gule fartsstriper, bærehåndtak og hjul. Størrelse: 60x60x100cm (omtrent som en vaskemaskin...)
    - XLR-plugg (jepp, du leste riktig) i bakvegg til høyttalerkabel (medfølger)
    - Lydtrykk: Enormt. Politiet stoppet festen....

Noen som vil tippe fornuftig pris?

Kjør debatt!

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2009
    Poster
    168
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Stiller meg alltid litt skeptisk til selvbygg andre har gjort og ville nok ikke gitt mer enn tusenlappen for de (det er snakk om to ikkesant?). Ser faktisk for øyebliket etter noen høyttaler til fest men disse var også litt i største laget. Hvordan kvalitet er det på komponentene, hvor gamle er de og hva varnypris til sammen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av borstt
    Grunnet flytting ser det ut til at jeg endelig må kvitte meg med mine enorme selvbygde høyttalere som jeg bygget den gangen bass var viktigere enn alt (les: konfirmasjonsalderen). Etter at jeg ble voksen har høyttalerne stort sett stått ubrukt i kjelleren til mine foreldre, så de er i god stand. Men jeg aner ikke hva som kan være riktig pris for noe sånt. Noen som har noen forslag til prissetting? Her er det jeg kan huske av informasjon om høyttalerne:

- Komponenter: 18" bass, 12" (!) mellomtone, 2stk diskanthorn
    - Kabinett: 20mm sponplate, sortmalt med lekre gule fartsstriper, bærehåndtak og hjul. Størrelse: 60x60x100cm (omtrent som en vaskemaskin...)
    - XLR-plugg (jepp, du leste riktig) i bakvegg til høyttalerkabel (medfølger)
    - Lydtrykk: Enormt. Politiet stoppet festen....

Noen som vil tippe fornuftig pris?

Kjør debatt!
    Umulig å tippe noe fornuftig uten å vite hvilke elementer som står i. Det finnes 18" basser til 800,- og det finnes 18" basser til 20.000,-

Intermediate mteinum sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2006
    Poster
    4,058
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er vel neppe element til 20k i den der

Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av timc
    Umulig å tippe noe fornuftig uten å vite hvilke elementer som står i. Det finnes 18" basser til 800,- og det finnes 18" basser til 20.000,-
    +1.

Hvorfor er det ikke brukt speakon kontakt?
    Er de bare brukt på 1 fest?

Har du data om elementene brukt?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tipper du får mer, om i det hele tatt noen kjøpere, for de hvis du plukker ut elementene og selger de løst.
    Ev. prøver å selge de på finn

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann,

Takk for svar folkens. Jeg husker dessverre ikke noe om elementene, dette er leeenge siden nå (20 år?)

Husker heller ikke prisen, men siden jeg ikke var en rik 16-åring var det nok ikke de dyreste elementene. Jeg tror jeg brukte et sted mellom 5 og 10 tusen totalt (for 20 år siden altså).

De ble brukt mer enn på den ene festen, det var mine "vanlige" høyttalere i 3 års tid. De siste 15 år er de lite brukt.

Hvorfor XLR-plugg? Fordi jeg syntes det så tøft ut da jeg var 16 år...

Kommer nok til å prøve meg på Finn ja, tror sjansen er større der enn på AVForum hvor det tross alt er entusiaster og fagfolk som holder hus! Tipper det må være en basskåt fjortis som kan være interessert i noe slikt. Tanken med denne tråden var å få en indikasjon på hvilken pris jeg bør sette.

Kanskje 3-4 lapper hvis jeg finner rette kjøperen?

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er de 20 er de verdiløse så lenge det ikke er spesielle elementer/systemer, som vintagefolket leter etter.

Intermediate Lars J sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Poster
    1,089
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    noen par 200kr,- maks. Ikke vondt ment, men selvbygg i seg selv er ihvertfall jeg skeptisk til.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •