Beyma 18SW1600Nd subber - Side 8

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  4
Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste
Viser resultater 141 til 160 av 166
    Intermediate joakimpatos sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2011
    Poster
    2,105
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    lurer og på hvor mye en kom for.. du har jo Aktivt delefilter og forsterker så om du ser bort i fra det så hvor mye? :wink:

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    44
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En en stund siden det var liv her.
    Får ikke opp bildene. Hvilken dim ble valgt på kasse og port?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vet ikke hvorfor bildene er blitt borte i denne tråden.

Her har jeg lastet opp endel bilder av prosjektet og mål på kassene.

Beyma 18SW1600Nd subber-1-png

Beyma 18SW1600Nd subber-2-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-3-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4471-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4479-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4481-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4482-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4490-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4492-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4494-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4496-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4498-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4502-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-_mg_4503-jpg

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    @BEF ; vi jobber med bildene, har skjedd en snodig feil i oppgraderingen av vBulletin-forumet her nylig, se i V2-tråden for mer info...

Newcomer volfro sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er det nesten 10 år siden sist jeg var innom her. Har ikke skjedd så veldig mye på stereo fronten for å si det slik.
    Fruen fant plutselig ut at hun ville male om og pusse litt opp i kjellerstuen, og jeg foreslo å få fjerna de 3stk. subbene i hjørnet.
    Det gikk merkelig nok igjennom sensuren. Har 4 stk. 12" i en bandpass kasse fra før som ligg skjult delvis under gulvet med en skifer plate oppå, den er ca. like mye nedfelt som den stikker over gulvet. Lytte pos. er til høgre for denne og jeg sitter ca. 3 meter fra 65" sony tv.

Hivde meg rundt og fikk bestilt de to siste Beyma 18sw1600nd elementene til avshop, de ligg nå i kjelleren.
    Har hatt ideen om å gjøre dette i en del år og har simulert de i bass box pro for en del år siden, men nå bare krasjer programmet.
    Så lasta ned win isd i full fart og gjorde noen kalkulasjoner, ut ifra hodet så mener jeg de var sånn noenlunde like??
    Noen som kan verifisere dette til meg i full fart? Jeg har kanskje brukt litt stor port i forhold til Bef? Har (hadde) du pustelyder i porten Bef?
    Oppdaga også etter beregningene at jeg har litt mindre volum en jeg trudde etter å ha tegna kassen. Med fratrukket material til port/avstiving og element har jeg netto 278,6 lit. (må sikkert stive porten litt, alt. gjøre som Bef og bruke porten til stivere.) Jeg bruker 22mm mdf på alle plater.

De 2 nye subbene blir stående i en bod 3-4 meter bak lyttepos. Så må jeg lage ett hull i veggen som jeg legger hvitt høytaler trekk over så det blir så diskre som mulig for å få fruen fornøyd. Selve boden har 2.8 meter takhøyde og gulvet litt litt lavere enn kjellerstuen.
    For test så blir det å teste med nad 218 som driv de andre subbene, så får jeg se om det er noe å gå videre med før jeg kjøper forsterker til beymaene.

Noen bilder/tegn.

Her ser man hvor de 4stk. 12" ligger under skifer platen. (beyma oppå)
    Beyma 18SW1600Nd subber-img_8962-jpg

Og her er akterkant av rommet, boden til høgre, og elementene kommer imellom dørene bak hvite trekk.
    Beyma 18SW1600Nd subber-img_8964-jpg

Den røde kurven er siste versjon.Tenkte å tune lavere men regner med at x max er begynt å nærme seg?
    Beyma 18SW1600Nd subber-div-kurver-beyma-18-sw1600nd-25-02-17-jpg

De røde spikerslagene må flyttes.Og de to kassene står ute på boden til høgre.
    Beyma 18SW1600Nd subber-2017-02-25_22-27-41-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-2017-02-25_21-31-34-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-2017-02-25_21-30-49-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-2017-02-25_21-30-24-jpg
    Port lengden er 1 meter i senter linje og det er kanskje litt lite ser jeg på siste beregning, alt. mindre port?
    Håper noen har tid å kommentere da jeg er rimelig opptatt på jobb for tiden (som vanlig;-)
    Sist endret av volfro; 02-26-2017 kl 02:39

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tok ett bilde til fra lytte pos. og mot bakvegg der åpning for de to 18" blir.
    Hadde sikkert vært bedre med mer avstand imellom men da må jeg lage to hull og waf blir vel ikke bedre, mer jobb også.
    De 4 stk. 12" hadde portene mot lyttepos tidlig i leiken, men fikk bedre resultat med å snu kassen med portene mot vegg og så
    flytte skiferplate 14mm ifra vegg. Vanskelig å si hva som skjer nå men ved subber i venstre hjørne var området ved 18" plasseringen
    ett av områdene med mest bass. Lytte pos. Har egentlig hatt minst bass hele tiden selv med Onkyo 1010 med separate sub. utganger.
    Noen som har noen tips? Satser på å få skjære til plater i kommende uke visst det er tilgang på mdf i nærområdet.

Beyma 18SW1600Nd subber-img_8993-jpg

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gøy at du bygger deg noen solide og heftige subber! Gleder meg til å følge fortsettelsen.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tja, det kommer ikke til å gå så fort da det blir døgnet rundt omtrent på jobb de neste uker (og en båt dåp i helga)+++
    Fikk pris lokalt på 22mm mdf ferdig kappa med material for 2446.- kr, da må jeg sage ut port og hull til element selv.
    Det slår jeg til på tror jeg, det stryk med nesten 4 stk. plater.

Hva tenker du om størrelse og lengde på port da Bef? (ev. andre)?
    Regner med at port volum ikke skal trekkes ifra på kassevolum?

Kappa litt i veggen på bod i går kveld for å sjekke forholdene, var som forventa men ligg selvfølgelig en el. kabel tvers over.
    Borra også hull under det opphøya gulvet og jeg tror det skal gå å få tre noen kabel rør her og til front på rom.

Beyma 18SW1600Nd subber-img_8995-bakside-bod-jpg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått kobla første 4 spottene: http://elby.no/Downlights-og-Downlig...rstet-staal-Ra
    Har fått i skjæring en rustfri plate med 2 stk. spotter i hver av de 4stk. 195mm hullene i taket.
    Har ikke kobla dimmer ennå så det er fullt lys, egentlig litt skuffa over manglende varme i Cob led.
    Hadde mest lyst på varm dim. men koster litt mye ennå, satser på det blir bedre med dimming.
    Dette er jo en helt vanlig kjellerstue så litt begrensa hvor bra det kan bli.
    Disse skal inn men har ikke kobla ennå: http://elby.no/Traadloes-styring/Nex...elt-LED-dimmer

Har også fått kappa opp 1,5 sub kasse, de var tom for plate.

Men får inn en båt i morgen som skal ha en større ombygging og er ikke ferdig med tegninger, så her vil skje veldig lite de nærmeste ukene.
    Fortsatt mulig å kommentere lengde og dim. på port, jeg har ikke tid å studere i dette første tiden så setter pris på om noen dobbelsjekker meg;-)

Beyma 18SW1600Nd subber-kasse-nr-1-material-jpg

Andre som plages med at man ikke får lagt inn bilder uten å logge inn på nytt? (win 7)
    Sist endret av volfro; 02-28-2017 kl 21:20

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var jobb tegningene noenlunde klare.
    Har vel konkludert med at hele portvolum må trekkes fra så får ta en ny kalkulasjon når jeg har tid.
    Går greit å flytte litt porten og men tror jeg ønsker litt stor og lang port.
    Hørte du noe særlig til pustelyder i port bef?
    Opp igjen på jobb 0655, hva gjør man ikke for de lave toner��

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av volfro Vis post
    Da var jobb tegningene noenlunde klare.
    Har vel konkludert med at hele portvolum må trekkes fra så får ta en ny kalkulasjon når jeg har tid.
    Går greit å flytte litt porten og men tror jeg ønsker litt stor og lang port.
    Hørte du noe særlig til pustelyder i port bef?
    Opp igjen på jobb 0655, hva gjør man ikke for de lave toner��
    Har du bilde av VV kurven på kabinettet ditt? Den vil si om du kan bli plaget med luftstøy fra porten.

Jeg hadde ikke det problemet på de jeg bygget.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker BEF da tar jeg sjangsen på å minske porten, ifølge win isd må jeg opp i 541x100mm for å komme ned på 0,16 mach for å få grønn farge og da blir jo
    porten griselang også og mye volum i kasse forsvinner. Jeg flytter bare port platen litt opp, og så legger jeg den vertikale platen på baksiden istedenfor.
    Da får jeg 53mm x541 og lengde 800mm som er ørlite større port enn BEF.

Testa også med 17 hz tuning men det faller faktisk en hel del på spl og man må ned på ca. 16 hz før kurvene krysser, så jeg tror jeg går for 18hz.

Da får jeg disse tallene. Volfro i grønn, og BEF i rød.
    Beyma 18SW1600Nd subber-fv-vs-bef-volum-kasse-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-fv-vs-bef-port-st-rrelse-jpg

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er dette noe som kan brukes? alt. forslag? https://m.finn.no/bap/forsale/ad.htm...6&fks=91707056
    Har dobbel sub utgang med sep.prossesering + har stående en 2496 i racket som ikke har vært tilkobla på en stund, så treng for så vidt ikke dsp.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har 2stk. Ep 2500 på hånd for 3500 + frakt, er det noe å satse på?
    lavt inng. signal?
    mangel på rele?
    Støy? ( står på eget rom/bod)
    andre problem?
    eller er det løp og kjøp?

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var hjemme en snartur så fikk gjort noe lite. Tungt å gnage hull i mdf med godt brukt hullsag, men hull ble det til slutt.
    Men man ser jo konturene av hvordan det blir. Må nok til med noen småforsterkninger.
    Beyma 18SW1600Nd subber-img_0076-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-img_0077-jpg

Noen som kan si hvor mye forsterkeri som kreves for å få fart på disse elementene?

16. Liker RichardWeber har likt denne posten
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Volfro, fint med bygging av Beyma-opplegg i kinoen din, og spennende å følge med på byggingen din. Men hvorfor lager du ikke din egen byggetråd? Dette er jo BEF sin tråd som handler om bygging av Beyma 18SW1600Nd.

Hvis du starter egen tråd så kan du lage egen overskrift (for eks: Bygging av kino med Beyma 18sw1600nd), og det blir lettere for folk å finne frem til akkurat din tråd! Dette er ikke vondt ment, bare et tips slik at også andre kan se hva du holder på med, og slipper lete gjennom tråden til BEF!

Lykke til, mvh Arve!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

18. Liker uGn har likt denne posten
    Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jo, er klar over det men har ikke tid å være innpå her for tiden så hadde ikke tenkt å poste noe som helst. Tråden omhandler jo beyma subber om ikke annet, jeg var bare ute etter noen raske svar. Kjøper sikkert ett par ep 2500 i kveld så gi beskjed om det er lite lurt.
    Har titta litt på dine galne sub prosjektet men jeg har desverre for lite tid å følge med.

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Behringer gir nok mye watt for relativt lite penger, men det er mye å velge mellom i den prisklassen. Får du de rimelig kan det være god løsning, men har ikke selv testet denne mot Beymaen, så det kan være lurt å sjekke om andre vet mer om en slik kombo. Du kunne jo ha spurt på AVForum på FB, for eks. Da får du rimelig raskt mange svar...
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fb ja, blir nok å registrete seg der og en gang i fremtiden. Er på batplassen og skipsforumet litt innimellom og litt her, det får holde.
    2stk. for 3500 + frakt til møre.

Medlem siden
    Nov 2007
    Poster
    76
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den første prøvelytta med brokobla nad 218, låter jo brukbart. Må flytte lyttepos ca. 400 mm akterover slik det
    ser ut nå, men får ikke svaret før alt er i sving. Har 2 stk. ep2500 på veg for 3500 inkl. frakt så får vi se hva det gir. Men
    nå blir det stopp en uke vel grunnet reise.
    Må forsterke litt mer kabinett i øvre del og ta finish frese port og kanter, men det tar jeg etter påske. Må legge
    nytt gulv etc. først.

Beyma 18SW1600Nd subber-img_0102-jpg

Beyma 18SW1600Nd subber-img_0132-jpg

Kappa 90 ble små.
    Beyma 18SW1600Nd subber-img_0126-jpg

.
    Sist endret av volfro; 04-05-2017 kl 01:14 Begrunnelse: Bilder forsvinner

Side 8 av 9 FørsteFørste ... 4 5 6 7 8 9 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder