miniDSP-Offisiell tråd. Flere nyheter, bla Dirac-Series - Side 9

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 161 til 180 av 239
    Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Flott, har sett på den selv, vurdert opp mot Dayton sin usb mic. Blir nok å bestille en slik en i romjula, da jeg desperat trenger en målemic.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    $105 inkludert frakt og norsk moms oppå der igjen. Selve bestillingen går veldig kjapt (jeg har handla der før og var allerede i databasen) og man betaler med PayPal. Sytalaust som vi sier på vestlandet. Tok 2-3 dager før den ble sendt, og min ble sendt for fire dager siden. Har ikke ankommet enda, men tipper det ikke tar mange dagene.
    Ok - slett ikke avskrekkende hvis den holder hva den lover !

Blir artig å høre hva du synes om den - har ingen bråhast,så jeg avventer ditt inntrykk
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tviler på at man får spesielt nøyaktige målinger uten et lydkort. Og da kan man kanskje like godt kjøpe pakken fra SOFSCI som bruker et moddet Behringer lydkort.
    SOFSCI SoundSweeper Acoustic Measurement Kit | Sounds of Science

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så lenge målingene er konsekvente, så er det jo greit?
    Får med kalibreringsfil til hver enkelt mic fra minidsp står det på nettsiden i hvertfall.

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den i hus, og som for brukeren på hometheatershack, så kom også min i en knust hardplastkoffert. Skulle tro det var samme eske jeg hadde fått, for skadene var identiske.

Som vanlig så sliter jeg uansett hvor mye "plug n`play" ting skal være, så jeg har brukt langt over en time på å få tatt en måling. Måtte også denne gangen drite i å bruke min nyeste laptop, og finne frem kona sin Acer One med XP. Det skal sies at en god del av totaltiden har blitt brukt på å starte opp denne....

Har fått tatt noen målinger, men nivået som måles er veldig lavt. Peaker på 32db. Skal ikke bruke denne tråden på å feilsøke. Det får jeg ta i min egen tråd.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2005
    Poster
    542
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da er den i hus, og som for brukeren på hometheatershack, så kom også min i en knust hardplastkoffert. Skulle tro det var samme eske jeg hadde fått, for skadene var identiske.

Som vanlig så sliter jeg uansett hvor mye "plug n`play" ting skal være, så jeg har brukt langt over en time på å få tatt en måling. Måtte også denne gangen drite i å bruke min nyeste laptop, og finne frem kona sin Acer One med XP. Det skal sies at en god del av totaltiden har blitt brukt på å starte opp denne....

Har fått tatt noen målinger, men nivået som måles er veldig lavt. Peaker på 32db. Skal ikke bruke denne tråden på å feilsøke. Det får jeg ta i min egen tråd.
    Synd med kofferten da.

Håper du blir fornøyd ellers fordi jeg lurer på å bestille en slik selv. :-)
    Elektronikk: | Onkyo TX-NR818 | Emotiva XPA-5 | 3xBehringer EPX4000 | MiniDSP | Behringer FBD2496 |
    Høyttalere : | Fusion Tempest 12 | Fusion Alchemy 8 MTM | Fusion Alchemy 8 | 2xCelestion FTR18-4080HDX | 2xAurasound NS18 |
    Bilde: | TW-5000 | Adeo Lerret |

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du kommet noe videre i feilsøkingen ang denne mic'en eller?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av orso
    Har hatt miniDSP 4x10 Hd i noen dager nå. Lydmessig er det vanskelig å si noe særlig sikkert siden jeg ikke har Behringer DCX2496 for øyeblikket. AB testing er jo essensielt. Men inntrykket er at 4x10 Hd låter åpnere, mer gjennomsiktig, det er bedre holografi og tydeligere plassering av instrumenter. Følelsen er foreløpig er at den er lydmessig meget meget bra, men antar at den mangler litt sammenlignet med en absolutt high-end løsning.

Regner med jeg kan teste den på passive høyttalere som pre og DAC alene og da kan jeg prøve den mot Lynx Two-B lydkort som er tett på det aller beste. Kommer tilbake til det. Det er slik jeg testet DEQX og GroundSound.

Manualen sier ikke mye. Selve routing panelet av kanaler synes jeg virker rotete, men ellers er den veldig enkelt å bruke. Utrolig fint å endre på ting i real-time mens man lytter. Det er herlig å ha et aktiv høyttalersystem hvor man kan endre på ting, måle, lytte og se hva som skjer. Og heldigvis har de skjønt at man skal levere delefilter med volumkontroll. Veldig bra. Skal se om den takler å lære signaler fra en Windows fjernkontroll jeg har liggende. Den kan altså fjernstyres med IR.

Bruker en lukket 18" sub i dette anlegget nå, og den ruller av tidlig uten EQ. Men den har god kapasitet og da er det bare å øke nivået med noen tastetrykk i miniDSPen. Så kan man huke av og på innstillingene mens man lytter og høre forskjellen. Me like!
    Litt forsiktig gjort som bildene viser.
    Forstår jeg deg rett når du mener denne "saken" spiller en god del bedre som Dac og pre, enn en receiver i 15-20 k klassen,og at den i tillegg har gode EQ muligheter ?
    Har et ønske om bruke den sammen med receiveren til film,og alene til musikk - er det mulig på en grei måte?
    Jeg har et Hypex effekt-trinn som driver frontene !

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet de nye HD boksene opp mot de vanlige gamle? De har bl.a. vesentlig bedre s/n så spennt om det merkes på støy og om lydkvalitet alt i alt kanskje er blitt bedre

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Forstår jeg deg rett når du mener denne "saken" spiller en god del bedre som Dac og pre, enn en receiver i 15-20 k klassen,og at den i tillegg har gode EQ muligheter ?
    Ja. Den er åpnere enn min Marantz AV7005.
    Har et ønske om bruke den sammen med receiveren til film,og alene til musikk - er det mulig på en grei måte?
    Blir jo dobbel konvertering og to ledd. Lyden blir ikke bedre ved å sette flere komponenter etter hverandre. Selv om det er sikkert er en del audiofile som gjerne ville ha brukt to rørpreamper.
    Eneste jeg kan se du får ekstra er EQ muligheter. Du vil jo fortsatt leve med svakhetene i receiveren og hekter i tillegg et ekstra ledd på som ikke er 100% transparent. Oppgradering blir det først hvis du bruker miniDSPen alene. Og det vil ikke fungere til film og du må i så fall koble frem og tilbake. Knotete.

Ville ha gjort som jeg har foreslått tidligere. Enten kjøpe en prosessor med bedre EQ muligheter (Emotiva, Sherbourn). Eller bare bruke miniDSP til sub og kutte frontene tidligere for å unngå peaken. Førstnevnte er den dyreste, men også den beste løsningen. Eller løse problemet akustisk da. Enda bedre.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Den er åpnere enn min Marantz AV7005.

Blir jo dobbel konvertering og to ledd. Lyden blir ikke bedre ved å sette flere komponenter etter hverandre. Selv om det er sikkert er en del audiofile som gjerne ville ha brukt to rørpreamper.
    Eneste jeg kan se du får ekstra er EQ muligheter. Du vil jo fortsatt leve med svakhetene i receiveren og hekter i tillegg et ekstra ledd på som ikke er 100% transparent. Oppgradering blir det først hvis du bruker miniDSPen alene. Og det vil ikke fungere til film og du må i så fall koble frem og tilbake. Knotete.

Ville ha gjort som jeg har foreslått tidligere. Enten kjøpe en prosessor med bedre EQ muligheter (Emotiva, Sherbourn). Eller bare bruke miniDSP til sub og kutte frontene tidligere for å unngå peaken. Førstnevnte er den dyreste, men også den beste løsningen. Eller løse problemet akustisk da. Enda bedre.
    Tenkte jo selvsagt på å bruke den helt utenom receiveren på musikk ! Det jeg tenkte på var å koble til digitalt fra Squeezeboksen via Mini-dsp, og videre til effekt ! Og da samtidig koble den til med rca fra receiver's pre out og videre til effekt ! Det er jo ikke så kritisk til film uansett, så en evt ekstra konvertering kan jeg vel leve - regner med den gjør en brukbar jobb på den biten også ! Men for at dette skal fungere , så må den jo kunne velge hvilken inngang den skal benytte - spdif el analog ??

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du kommet noe videre i feilsøkingen ang denne mic'en eller?
    Er vel mer feilsøking på bruker som må til. Mic-en er det nok ikke noe i veien med. Jobb, og sykdom på hele familien har gjort at det ikke har vært tid til å styre med slikt. Får se om det blir noe tid i julen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tenkte jo selvsagt på å bruke den helt utenom receiveren på musikk ! Det jeg tenkte på var å koble til digitalt fra Squeezeboksen via Mini-dsp, og videre til effekt ! Og da samtidig koble den til med rca fra receiver's pre out og videre til effekt ! Det er jo ikke så kritisk til film uansett, så en evt ekstra konvertering kan jeg vel leve - regner med den gjør en brukbar jobb på den biten også ! Men for at dette skal fungere , så må den jo kunne velge hvilken inngang den skal benytte - spdif el analog ??
    Man trenger ikke å skifte på noe når man går over til til analog inngang. Den er åpen hele tiden. Man skifter kun mellom de digitale inngangene.
    Vær klar over at 4x10 Hd versjonen kun har to ubalanserte innganger.
    http://www.minidsp.com/images/storie.../4x10_Rear.jpg

10 x 10:
    http://www.minidsp.com/images/storie...10x10_Rear.jpg

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man trenger ikke å skifte på noe når man går over til til analog inngang. Den er åpen hele tiden. Man skifter kun mellom de digitale inngangene.
    Vær klar over at 4x10 Hd versjonen kun har to ubalanserte innganger.
    http://www.minidsp.com/images/storie.../4x10_Rear.jpg

10 x 10:
    http://www.minidsp.com/images/storie...10x10_Rear.jpg
    Så da vil det si at jeg kan bruke den som beskrevet over da 😊. Så sant det ikke skulle skape noe krøll hvis det skulle komme inn signal på både rca og digital innganger samtidig ? At den kun har to rca innganger holder lenge for meg - det blir jo kun pre out fra receiveren som blir koblet analogt ! Ps. Skriver fra Tlf for øyeblikket .

Intermediate Soundfre@k sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    4,383
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Teddytusen, er du sikker på at ikke alle problemene relaterer seg til PC'en?

Litt sen nattesurfing på suspekte sider kan gjøre mye rart med den.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Slikt gjør jeg stort sett på dagtid Soundfre@k.

Jeg har en pc med Win7 og en med Vista. Win7-maskina har jeg aldri fått til med måleutstyr og REW. Heller ikke denne gang. Med Vista får jeg det til, til en viss grad. Det ser ut til at alt fungerer, men med et alt for lavt nivå på målingene. Hva det kommer av har jeg altså ikke hatt tid til å sjekke. Hadde egentlig fri lørdag, men må jobbe da også, så når det blir aner jeg ikke.

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    HAR du lavt signal inn fra mic, eller er det bare dB skalaen på målingene som er feil?
    Hvis sistnevnte så åpner du SPL meter i REW og trykker på Calibrate.
    Har du en dB måler så er jo saken grei, hvis ikke må du bare ty til ren gjetning og legge inn den verdien du mener er i nærheten.
    Det har jo ingen praktisk betydning hva som står på skalaen om du bare skal ta målinger for å få til en grei frekvenskurve.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Har du fått opp nivået på målingene med den nye mic'en nå eller ?

Jeg så noe her som kanskje kan vere til hjelp,men du har kanskje sett det selv?
    Se post 49 MiniDSP UMIK-1 Microphone - Page 5 - Home Theater Forum and Systems - HomeTheaterShack.com

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått opp min 10x10HD.

Mye mindre støy enn de andre DSP-løsningene jeg har prøvd. Deilig grensesnitt, pen enhet.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har fått min 4x10 HD i dag.

Tilnærmet plug and play. Stabil og responsiv programvare. Brukte 5 min på å oppkobling og ruting av kanalene, så var det klart til å skru EQ.

Lyden har jeg ikke noe å utsette på foreløpig. Hører ingen støy. Det er nok noe på veldig følsomme høyttalere slik som mine, men det blir kamuflert pga effekttrinnet støyer en del i mitt tilfelle.
    Inntrykket er at den låter meget bra. Subjektivt mener jeg den er merkbart bedre enn standardversjonen og andre DSP produkter jeg har hatt.

Det er altså førsteinntrykket, så får vi se om det holder seg.

Side 9 av 12 FørsteFørste ... 5 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •