miniDSP-Offisiell tråd. Flere nyheter, bla Dirac-Series - Side 6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste
Viser resultater 101 til 120 av 239
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Ingen som har brukt REW målinger som utgangspunkt for å legge inn filter i MinidDSP?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan ikke hjelpe deg der dessverre, gjorde alltid EQ manuelt....

Vurderer sterkt å bestille meg en miniDSP 4x10 HD. Så veldig mini er den jo ikke, det er et normalt stort hi-fi kabinett.

500$ begynner å bli en del mer enn den orginale mini DSP, men så er det blitt et veldig voksent prodkukt som tilfredstiller mange av mine utfordringer med aktiv deling.
    Blant annet fjernstyrt volum, kildevalg og veksling mellom forskjellige pre-sets.
    Dessuten mye lettere å konfigurere 1 enkelt boks enn flere forskjellige.
    Bedre DAC'er og DSP med støtte for 96kHz er også med å forsvarer prisen syntes jeg. Syntes de virker å ta kundenes innspill på alvor.

Noen som har den?

Intermediate Probie sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    908
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Kan ikke hjelpe deg der dessverre, gjorde alltid EQ manuelt....

Vurderer sterkt å bestille meg en miniDSP 4x10 HD. Så veldig mini er den jo ikke, det er et normalt stort hi-fi kabinett.

500$ begynner å bli en del mer enn den orginale mini DSP, men så er det blitt et veldig voksent prodkukt som tilfredstiller mange av mine utfordringer med aktiv deling.
    Blant annet fjernstyrt volum, kildevalg og veksling mellom forskjellige pre-sets.
    Dessuten mye lettere å konfigurere 1 enkelt boks enn flere forskjellige.
    Bedre DAC'er og DSP med støtte for 96kHz er også med å forsvarer prisen syntes jeg. Syntes de virker å ta kundenes innspill på alvor.

Noen som har den?

Fikk den for noen dager siden . Ikke testet den ordentlig da hovedhøyttalerne for øyeblikket ikke er operative.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tanken min bak REW og AutoEQ er at det ville vært til stor hjelp for å konstruere filterne som utgangspunkt så kan en finjustere manuelt etterpå

4x10 virker som en spennende boks og hadde den hatt 3x9 analogt hadde jeg bestilt den men iom at den bl.a. "kun" har 8 analoge utganger så er det en utgang for lite for meg

Og jeg for min del vurderer fortsatt å kjøpe plateforsterkerne deres, så dersom noen har tatt sjansen å kjøpe så er det fint med tilbakemeldinger for hvordan de fungerer!

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg målte en enkelt kanal i REW, la inn MiniDSP som eq, og brukte auto-eq. Lagra fila og la den inn i MiniDSP. Målte igjen for å se resultatet, og gjorde småjusteringer. Gjentok dette til den kanalen hørtes bra ut. Gjorde deretter det samme med den andre fronten og subene. (deler mot suber på 50hz)
    Til slutt la jeg på EQ på hele systemet for å gi litt mer gass i bunn. Litt pondus er fint.

Jeg synes det fungerer ganske bra, men du må lagre EQ-filene! Dersom du bare legger inn filteret og kobler opp modulen til dataen ved en senere anledning og trykker "synchronize" og ikke har lagret EQ-oppsettet så vil den bli helt blank! Kjempegøy.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har du en ide om hva jeg gjør galt utifra fremgangsmåten jeg beskrev siden EQ fila som blir generert av REW bare blir blank hos meg??

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har ikke noen umiddelbar løsning på problemet ditt, dessverre. Jeg antar da at du har koblet opp miniDSP og synkronisert med dataen, og at du kjører signalet gjennom enheten.

Når du trykker "match response to target", får du da opp ruten med filtrene som blir kalkulert? I den ruten er det jo en lagre-knapp. Har du prøvd å lagre herfra og legge inn manuelt i miniDSP?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer litt på shipping. Bestilte den 12.6. men ordren står fremdeles som Confirmed?

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Jeg har ikke noen umiddelbar løsning på problemet ditt, dessverre. Jeg antar da at du har koblet opp miniDSP og synkronisert med dataen, og at du kjører signalet gjennom enheten.

Når du trykker "match response to target", får du da opp ruten med filtrene som blir kalkulert? I den ruten er det jo en lagre-knapp. Har du prøvd å lagre herfra og legge inn manuelt i miniDSP?
    Nei jeg får ingen rute opp med filtrene... jeg trykker på match response to target og den står da å tygger ett par sekund på "assigning filters" og så skjer det ikke noe mer. Jeg kan trykke etterpå trykke send filters to eq men den fila får bare tomme verdier typisk:

biquad1,
    b0=1.0,
    b1=0.0,
    b2=0.0,
    a1=0.0,
    a2=0.0,

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Lurer litt på shipping. Bestilte den 12.6. men ordren står fremdeles som Confirmed?
    Det tar litt tid med MiniDSP deverre, både å få svar på e-post men også for at de skal få sendt. Men når det først blir sendt så gikk det ganske kjapt, vil tippe det hos meg gikk ca 1 uke fra bestilling til den ble sendt og så en liten uke til før det var her.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det løsnet plutselig litt her, så nå kom der opp noen verdier, jeg måtte endre litt på target nivå og da begynte den å jobbe litt mer

Men jeg ser den kun demper peaker, er det noe en må gjør for å øke dipper eller er det slik at den står preprogramert for å kun dempe peaker og ikke gjør noe med dippene?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dersom du setter response target litt høyere tror jeg at du vil øke dipper i stedet for å dempe peaker.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Det tar litt tid med MiniDSP deverre, både å få svar på e-post men også for at de skal få sendt. Men når det først blir sendt så gikk det ganske kjapt, vil tippe det hos meg gikk ca 1 uke fra bestilling til den ble sendt og så en liten uke til før det var her.
    Ok, da får man smøre seg inn så lenge da.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    EDIT: problem løst

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hm. har vært litt skeptisk til kvaliteten til minidsp.
    etter å ha ferdigbygd et par av de gainphile s15 her i går koblet jeg opp og alt jeg får er forvrening nesten over hele linja. trodde først diskantene hadde røket etter 5min, men nå blafrer det i bassen og. kobler opp passivt, -det virker som det skal.

reseter boksen og laster inn igjen plugin flere ganger, hjelper ikke.
    den har liggi der ubrukt i et års tid. jeg gidder hvertfall ikke betale for en ny en!

noen med lignende problemer?

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Min fungerte perfekt rett ut av boksen, ikke noe problem av noe slag. Har riktig nok kun prøvd den til sub-kalibrering og deler LFE mellom to suber.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bruker du mye EQ eller er det kun snakk om deling? Eneste form for forvrenging jeg har vært borti var når jeg var litt for drøy med EQen, det likte den ikke og begynte å vrenge.

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var spørsmålet til meg? I så fall: jeg bruker ikke mye EQ, max 4 dB opp ved et par frekvenser.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tenkte mest på til Einis siden han slet med forvrenging

Expert
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    5,562
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Bruker du mye EQ eller er det kun snakk om deling? Eneste form for forvrenging jeg har vært borti var når jeg var litt for drøy med EQen, det likte den ikke og begynte å vrenge.
    bruker en ferdig konfigurert løsning:
    Gainphile: S15 - Econowave DSP

litt rart om det ikke fungerer, men sansynligvis er der flere revisjoner av minidsp og. jeg får forsøke en enkel 1.5khz uten eq.

det rare var at jeg syns det låt rent de første minuttene. så kom det etterhvert kraftig vreng i diskanten i ene kanalen. etterhvert som jeg prøvde å eliminere problemet oppdaget jeg det i bassen og.
    begynte å lure på om det skyltes at jeg koblet med strømmen på, men geez det gjør vel alle? er jo ingen av og på bryter, nekter å tro at apparatet er så dårlig at det ikke tåler det?

Side 6 av 12 FørsteFørste ... 2 3 4 5 6 7 8 9 10 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •