miniDSP-Offisiell tråd. Flere nyheter, bla Dirac-Series - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 239
    Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvilken type strømforsyning trenger man om man vil bruke miniDSP i bil...? Gjerne link til produkt.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den går jo rett på 12 V?

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet den er 12V, men jeg har ikke USB-inngang på batteriet mitt. Spm må heller da bli....hvordan kobler jeg denne til batteriet. Den har USB og DC-tilkobling. Er det slik at + skal direkte på pluss-polen, og - på minus-polen? Er det så enkelt?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    60
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av teddytusen
    Jeg vet den er 12V, men jeg har ikke USB-inngang på batteriet mitt. Spm må heller da bli....hvordan kobler jeg denne til batteriet. Den har USB og DC-tilkobling. Er det slik at + skal direkte på pluss-polen, og - på minus-polen? Er det så enkelt?
    Det er egne tilkoblingspunkt for 4.5 til 24V DC dvs. ja, det er så enkelt.

Hvorvidt miniDSP anbefaler bruk i bil er noe forsiktig.

Edit: Sikring på pluss lederen er jo også nødvendig. Jeg ville også brukt et rele koblet mot headunitens remote for å ikke tappe batteriet.

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk.

Har sett at miniDSP er litt forsiktige, men det er vel nesten som en disclaimer å regne slik at de slipper å erstatte noe. Fant en tråd på diymobileaudio.com der den anbefales til bruk i bil.

MiniDSP: An excellent alternative! - DIYMA.com

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Søker man mer på DIYMA etter senterkanal og rearfill (done right) skjønner man fort at $10 for rear/center channel pluginen er et realt kupp! L+R for senterkanal og L-R for rearfill, ca 15-20ms delay på rearfill og "plutselig" har man et digert lydbilde i bilen. Okei, LITT fikling må man selvsagt regne med, men... Jeg ble (enda mer) sugen på miniDSP nå ja!

Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Geniale produkter. Liten tvil om det. Så spørs det på brukeren da, om han (les:jeg) klarer å utnytte det på en fornuftig måte.

ps: kanskje du epifant kunne tatt deg en tur innom et Passat-prosjekt på et annet forum og tipsa litt...? :)

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som vet om man må kjøpe sw-plug-in separat når man handler hos AV-shop? Kjøpte meg en 2x4 Balanced. Står at man har lisens til plug-in softwaren.

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer på det samme! Det står jo NB! leveres med lisens til plug-in eller noe slikt. Jeg har endevendt boksen kitet kom i, og jeg finner ærlig talt ikke noen lisenskode! Får ta en prat med de på mandag (siden de ikke har åpent i helgene:evil: ) Men alternativet er vel å kjøpe på hjemmesidene?

En annen ting: den trenger vel strøm når den skal stå og gå, men hvilken strømforsyning er egnet?

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2011
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Når man kjøper direkte fra minidsp så får man tilgang på sin brukerkonto inne på minidsp sine hjemmesider til å laste ned programvaren. Men vet ikke hvordan avshop gjør det...

Her spiller foresten 2x8 med minidigi, fungerer knallbra som DAC/delefilter/EQ/Pre-amp 8)

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, vet du kjøper hos de og får tilgang via brukerkonto, men avshop spesifiserer at det er med lisenskode.. Men minidsp får strøm gjennom DC IN, sant? Hvilken strømkilde anbefalest?

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ingen som vet dette?
    USB'n gir jo litt strøm, men det er jo bare opptil 500mv eller noe sånt?
    Har prøvd å mate den med det, men på høyt volum fra kilde blir det skurring. Kan det være et resultat av for lite go-go joice?

Hadde vært fint med noen anbefalinger til andre strømforsyninger.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Noen som vet om man må kjøpe sw-plug-in separat når man handler hos AV-shop? Kjøpte meg en 2x4 Balanced. Står at man har lisens til plug-in softwaren.
    Sitat Opprinnelig postet av Andsor
    Lurer på det samme! Det står jo NB! leveres med lisens til plug-in eller noe slikt. Jeg har endevendt boksen kitet kom i, og jeg finner ærlig talt ikke noen lisenskode! Får ta en prat med de på mandag (siden de ikke har åpent i helgene:evil: ) Men alternativet er vel å kjøpe på hjemmesidene?
    Noen som har hørt noe? Sendte dem nettopp enda en mail, har fremdeles ikke fått noen respons på den forrige jeg sendte i midten av august vedrørende akkurat det samme...

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av epifant
    Noen som har hørt noe? Sendte dem nettopp enda en mail, har fremdeles ikke fått noen respons på den forrige jeg sendte i midten av august vedrørende akkurat det samme...
    Hei! Jeg var først i kontakt med AVshop, og de var i kontakt med minidsp. Beskjeden fra minidsp,via avshop var at jeg skulle registrere meg som bruker så ville de aktivere en av plug-in'ene. Jeg registrerte meg, men ingen aktivering. Sendte da en mail direkte til minidsp via deres hjemmeside og forklarte situasjonen. De sa de skulle aktivere en så fort jeg sa hvilken. Sendte en tilbakemelding på det, og fikk tilgang til en plug-in et par timer senere.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Mange takk, da forsøker jeg det!

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Hmmm..lite tilbakeslag dette. Vet dette kanskje er litt OT i denne tråden, men kan kanskje være av interesse for flere som ønsker å kombinere pre og reciever/subber.

Systemet er avhengig av subber fordi frontene deles på 80hz. Jeg ser ikke dette helt klart for meg, men kunne jeg brukt en plateamp på subbene og koblet via "high-pass" til musikk delen og rca til sub-inn for å utnytte LFE til reciever? Noen som skjønnte det?
    Koblingen blir da:
    Musikk: Pre til minidsp(fronter) + plateamp til subber (high pass høytaler innganger) og ut til effekttrinnene.
    Film: reciever via bypass gjennom pre til minidsp(fronter) ut til effekttrinn, LFE bevart via sub-out på reciever.
    Noen som har innspill?
    Litt lenge siden dette, men om du fremdeles er ute etter en løsning så tror jeg miniDSP 8x8 fikser allt du trenger

Stereo subs and .1 channel | miniDSP

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Litt lenge siden dette, men om du fremdeles er ute etter en løsning så tror jeg miniDSP 8x8 fikser allt du trenger

Stereo subs and .1 channel | miniDSP
    Dette er strålende nyheter! Ikke lett å finne noe der ute som gjør at man kan ivareta samme annlegg både på musikk og film samtidig med aktiv deling. Selvfølgelig er det PC løsninger, men når kona skal bruke det bør det være "litt" plug and play når det er konfigurert. Nevnes også fjernkontroll. Har du hørt/lest noe om denne?

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nei, jeg har ikke så mye peiling på dette, jeg bare drev å leste på forumet der for å se hva jeg måtte ha for å kunne kontrollere 3 like 2 veis høytalere (L\C\R)
    og 2 subber, inkludert LFE sporet. Da kom jeg over denne som virker perfekt til det. 3 av inn kanalene til diskant, 3 til bass\mellomtone og 1 til LFE. 3 ut til diskant, 3 ut til bass\mellomtone og 2 ut til sub.

Når det kommer til waf.
    Om du bruker denne som ett delefilter, lydjusterings modul osv (er vel hovedpunktet anyways) mellom pre (surround reciever) og effekt så er det kun oppsettet som krever jobb, når allt er satt opp så vil jo denne enheten være helt passiv.
    Så om kona di kan bruke en surround reciver så skulle det ikke være noe problem.

Nå finnes det jo andre moduler som gjør at du kan bruke den som pre, men da kun til stereo.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har testet disse balansert?

Kjører DCX2496, men den støyer som et lite *******. Kunne tenkt meg å prøve en slik bare for å sammenlikne.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Question hrm. alternativ

hmmmm.. jeg bygger meg noen fireveis-høytalere nå, og lurer på hvor mye forskjell det kan bli med fire stereo-ut fordelt på lydkort (eks. 4 greie lydkort) med linux, jackd og ardourd med eq og så mye filter jeg bare gidder - fremfor en minidsp.

Jeg har forsåvidt ikke noe voldsomt behov for at systemet skal være lite og enkelt, men heller hifi som låter bra som alikevel er robust for hard behandling der promillenivået behandler det således.

Planen min er:
    - x86/64 med Linux
    - 4 x Like lydkort, har bare noen sblive5.1 nå, men skal skaffe bedre
    - Jack (JACK | connecting a world of audio)
    - Ardour (ardour - the digital audio workstation)

Kjøre input fra spdif/rca (1x stereo) ut til 4x stereobusser, så sette opp 4 grafiske eq'er, evt limitere og hva jeg måtte trenge på de igjen og dra send til de forskjellige lydkortene. Jack sørger jo for at timing blir riktig, så. Kan jo ikke bli galt?

Jeg overlever selvsagt 5-30ms delay da dette ikke skal være noen liverigg, men mer et stueanlegg.

MiniDSP er såklart mye enklere, men jeg har jo allerede delene til å sette opp en egen maskin til det, så.

Lurer på om det kan bli no forskjell. Må i såfall bli på lydkortene.

Hva tenker dere?

(mest en rant, fremfor noe spørsmål.)

Side 3 av 12 FørsteFørste 1 2 3 4 5 6 7 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •