miniDSP-Offisiell tråd. Flere nyheter, bla Dirac-Series - Side 11

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 201 til 220 av 239
    Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av eXa
    Hmm, får min mic i morgen, må lese mer om dette.

Edit: Offisielt svar fra MiniDSP teamet, ser ut til at det er en liten script error og det vil bli rettet opp i over helga
    Forum | miniDSP

Edit: Eller, på dine målinger så er det jo fra 100hz og ned at det er store forskjeller. UMIK-1 skal vistnok være ganske rett fra 800hz og ned til 20hz. Kansje det er Antimode micen som viser for lite?
    Jo Antimodemic viser nok litt for lite vil jeg tro , særlig under 50hz hvis jeg sammenligner med målinger med Radioshack'en som mic - over 50hz er dem bortimot identiske opp til hvertfall 1khz . I dypbassen ligger RS mic'en ca midt mellom Antimoden og Umik . Ser også på kalibreringsfilen at det mangler korrigeringer under 20 hz , og det er da litt rart siden den skal vere nøyaktig ned til 15 hz ? Men vi får håpe dem kan rette dette uten at den trenger å returneres ! Prøvde senere en måling uten kalibreringsfilen , og den virket "mer sannsynlig " . Blir moro å høre hva du opplever når du får din ! Sitter på Tlf nå, så jeg får lese litt mer når jeg kommer hjem.
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet ikke hvor fort jeg kommer igang. Må jo lære meg REW også. Pluss se hva dem finner på i neste uke med kalibreringsfilen.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da var den riktige kalibreringsfila til UMIK på plass,og da ser det noe riktigere ut ja!
    Selv om det nå viser høyere nivå i bassområdet enn jeg har hatt på tidligere målinger,så er det vel dette som er det riktige sikkert ?

Ellers var det plug and play og veldig enkelt nå - kjører signal til receiveren med hdmi ,og plugger mic'en i en usb inngang .
    Kjører micnivået på max , og kjør måling
    Kan legge ved dagens måling - om den forblir helt slik ,får jeg teste ut litt fremover,men det høres ikke verst ut,selv om det er en drøy økning i bassen!
    Torolan's stuekino. Endelig et innlegg igjen :)-fullrange-med-umik-jpg
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Folkens. Jeg må advare mot UMI-1 micen. Med utelukkende USB tilkobling har man ikke sjans til å gjøre tidsinnstillinger (krever loopback) og målingene blir ikke da riktig tidmessig.

Kjøp heller lydkort med fantommating og en kalibrert mikrofon. Eller sound of sciences sin komplette pakke som bruker et moddet Behringer lydkort.

Se video for dette med loopback (blir det samme i REW):
    FuzzMeasure Basics: Device Correction - YouTube

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til hvilket bruk da? Er jo en "liten" prisforskjell blandt annet....

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REW kan estimere forsinkelsen. Funker temmelig bra da jeg sammenliknet med og uten loopback.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Til hvilket bruk da? Er jo en "liten" prisforskjell blandt annet....
    Til å få korrekte måliner i tidsdomenet. Riktig ankomst på f.eks refleksjoner.
    Spiller ikke noen rolle til frekvensrespons, men det er nå ofte det minst interessante å se på hvis man driver med akustiske tiltak.

Jeg tviler litt på at REW kan kompensere for dette korrekt da det vil variere.

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Variere på hvilken måte? Vet man avstanden så vet man jo også hvor mange millisekunder det er. ?
    Og motsatt...

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Variere på hvilken måte? Vet man avstanden så vet man jo også hvor mange millisekunder det er. ?
    Og motsatt...
    Se videoen jeg linket til.......

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ga meg ingen svar i det heletatt.

Allt loopback endret i praksis der var ett lite tall på skjermen.
    Forskjellen i ms mellom direkte og reflektert lyd vil uansett være lik med eller uten loopback, men uten loopback vil allt "starte senere" på grafen.

Eller er jeg helt på jordet nå?

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den ga meg ingen svar i det heletatt.

Allt loopback endret i praksis der var ett lite tall på skjermen.
    Forskjellen i ms mellom direkte og reflektert lyd vil uansett være lik med eller uten loopback, men uten loopback vil allt "starte senere" på grafen.

Eller er jeg helt på jordet nå?
    Det "lille tallet på skjermen" viser en ganske stor forskjell i avstand. Tidsmessig blir alt feil uten korrigeringen.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    REW bruker første bølgefront som referanse for impulsen. Om den oversetter dette til 40cm eller 30m er irrelevant, impulsen ser akkurat lik ut. Ergo vil refleksjoner i forhold til direktelyden være korrekte, men om man ikke legger til den estimerte tidsforsinkelsen vil hele impulsen begynne etter "null-tid".

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    REW bruker første bølgefront som referanse for impulsen. Om den oversetter dette til 40cm eller 30m er irrelevant, impulsen ser akkurat lik ut. Ergo vil refleksjoner i forhold til direktelyden være korrekte, men om man ikke legger til den estimerte tidsforsinkelsen vil hele impulsen begynne etter "null-tid".
    Jeg tror ikke det stemmer.
    Dette er i alle fall det en utdannet akustiker som har jobbet med dette i mange herrens år skriver.
    The relative differences are essentially worthless.
    They are not straight line differences. So taking the difference is useless except to align array elements! So, tell me. If the first arrival - the direct signal, is some combination of the actual time of flight (TOF) and the propgation delay, what is the actual TOF?
    And add to that the fact that the acoustic origin is not actually the cone of the speaker, add that source of error to the mix.
    And if the difference betwen relative arrivals is some combination of summed vector reflections of some order - got a quick way to determine that with simply a time? If you so, then you don't need instrumentation. You can simply walk into a room, hold up a wet finger, and provide all the info to 10 decimal places. There is no way around the time looback.
    As there is no zero time intrumentation.

One MUST account for the contribution of the instrumentation system to the total arrival time, such that it can be identified and substracted from the total measured time. Total arrival time - Actual TOF + propogation delay. Thus Total arriavel time - propagation delay = Actual TOF. Looback provides the propagation delay. Difference of the time of the loopback from the total measured arrival time= the actual TOF
    Jeg forstår ikke alt 100%, men stoler på det han skriver.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, greit nok. Men han sier ingenting om hvordan det å vite TOF vil hjelpe. Det han sier er at relative verdier er "useless".

Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg skjønner ikke helt hvordan forsinkelsen gjennom elektronikken skal kunne påvirke målingen. Om direkte impulsen er 100ms forsinket så er likevell impulsen fra førsterefleksjon den samme. Om det er 100ms og 115ms eller 0ms og 15ms er da irelevant. Det er bare litt lettere å jobbe med loopback da konverteringen til meter blir korrekt.

Jeg kjenner jeg må få ut fingeren og fikle mer med REW, siden jeg ikke skjønner problemstillingen helt...

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    17
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvilken type minidsp trenger jeg for deling av et 3/2 veis system ? og hvor kjøpes det?

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noen som har teste 4x10 eller 10x10 HD rett i effektforsterker ?

Tenker å prøve en slik, fore den med digital inn og analog ut rett i effekt. Tenkte også å bruke volum justeringen i denne.

Skal dele mellom bass og mellomtoner.
    Kilder blir cd spiller m koax og Apple Tv med optisk.

Ta gjerne kontakt om du skal selge en 4x10 HD

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trosse
    Hvilken type minidsp trenger jeg for deling av et 3/2 veis system ? og hvor kjøpes det?
    Du kan kjøpe fra avshop.no, men det er like greit å kjøpe direkte fra minidsp.com. Med en 2-veis konstruksjon klarer du deg med en miniDSP 2x4. Den har som navnet indikerer 2 innganger og 4 utganger. Dersom du skal dele to stk 3-veis høyttalere må du ha to slike (da får du innganger til overs som du kan bruke til sub feks) eller så må du opp på en større utgave. Feks 4x10HD eller 10x10HD.

miniDSP 2x4 | miniDSP

miniDSP 4x10 Hd | miniDSP
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Intermediate Leikis sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    729
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av trosse
    AvShop selger minidsp, DIY avdelinge og høyttalerkomponenter.

AVshop.no / Søkeresultat

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Leikis
    Noen som har teste 4x10 eller 10x10 HD rett i effektforsterker ?

Tenker å prøve en slik, fore den med digital inn og analog ut rett i effekt. Tenkte også å bruke volum justeringen i denne.

Skal dele mellom bass og mellomtoner.
    Kilder blir cd spiller m koax og Apple Tv med optisk.

Ta gjerne kontakt om du skal selge en 4x10 HD
    Ja. Man bruker da ikke disse med forforsterker i mellom? Hva er poenget med det når de har volumkontroll? Mer forvrengning og farging av lyden?

Hos meg låter 4x10 Hd meget transparent både digitalt og analogt fra mitt Lynx Two-B lydkort. Jeg mener den er totalt sett er litt åpnere enn DEQX HDP-4. Og klart bedre enn min gamle Bryston pre som kostet over 35k ny..... Verden går fremover.

4x10 Hd er ganske tett på å være helt transparent, men mangler nok bittelitt spesielt i øverste frekvensområdet. Jeg lever fint med det og kunne ha gjort det, selv om jeg har planer å om å skaffe meg Hypex sin DLCP eller noe annet innen noen måneder. Da flytter jeg miniDSPen over i hjemmekinoanlegget.
    Det jeg savner mest fra 4x10 Hd er i grunnen et display som viser volumet. Og de Phoenix kontaktene kan jeg ikke fordra. Så utrolig mye bedre med XLR kontakter.

Side 11 av 12 FørsteFørste ... 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •