miniDSP-Offisiell tråd. Flere nyheter, bla Dirac-Series - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 239
    Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Fortsatt ingen som har prøvd plateforsterkerne deres? Hadde tenkt å bestille 3-kanalerne via AVShop men så hadde de selvsagt ikke tatt inn den modellen likevell så vurderer å kjøpe direkte istedet.

Venter på tilbakemelding fra MiniDSP vedr hvilke DSP som sitter i den, om det er tilsvarende HD versjonen eller om det er mer likt de gamle. Vesentlig bedre støyforhold bl.a. på HD versjonen og det er nok også årsak til at det er såpass mye mindre støy fra den, blir ikke overrasket dersom det også er bedre lyd fra den.

Intermediate Torolan sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Jeg har fått min 4x10 HD i dag.

Tilnærmet plug and play. Stabil og responsiv programvare. Brukte 5 min på å oppkobling og ruting av kanalene, så var det klart til å skru EQ.

Lyden har jeg ikke noe å utsette på foreløpig. Hører ingen støy. Det er nok noe på veldig følsomme høyttalere slik som mine, men det blir kamuflert pga effekttrinnet støyer en del i mitt tilfelle.
    Inntrykket er at den låter meget bra. Subjektivt mener jeg den er merkbart bedre enn standardversjonen og andre DSP produkter jeg har hatt.

Det er altså førsteinntrykket, så får vi se om det holder seg.
    Høres bra ut dette
    Var det du ikke du som mente at det gikk an å integrere en slik sammen med en receiver og et effekt-trinn ?

Altså kjøre analogt inn på Mini-dsp'n fra pre-out på reveiver og videre til effekt-trinn for flerkanals bruk , og så kjøre digitalt inn i Mini-dsp fra en musikk kilde og videre direkte til effekt-trinn ?
    På denne måten går man jo "rundt" receiveren til musikk bruk,og har samtidig bra EQ muligheter!
    Dette hadde vert ønskelig å prøve,siden det virker som både dac og pre virker til å hølde høy kvalitet ( forhåpentligvis høyere enn en Yammaha 3020 i mitt tilfelle)

Om man får en ekstra D/A-A/D konvertering til filmbruk er vel ikke så kritisk,siden jeg regner med denne biten også gjøres med brukbar kvalitet?
    Men det kan vel kanskje bli litt forsinkelse til frontene ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg mener fortsatt det skal fungere.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2007
    Poster
    2
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvor lang tid tar det før man får når man bestiller? Jeg trenger en 2x8 eller 4x10 asap

Intermediate uGn sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Sted
    Halden
    Poster
    1,257
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    og du kommer til å teste ut og prøve dette nærmere?

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    en må dog ha en S/pdif til I2S konverter, eller en kilde med I2S ut.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av audiosan
    en må dog ha en S/pdif til I2S konverter, eller en kilde med I2S ut.
    Kan du forklare nærmere er du snill ?
    ELEKTRONIKK : Yamaha CX-A 5000 , McIntosh MC-501 , 2xRotel RB-1565 , Minidsp 2x4 Balanced og Minidsp Nanodigi , Bluesound Node2.
    HØYTTALERE : Arendal Sound 1723 Tower , 2 X Arendal Sub 2 , MA RXFX , MA Apex A-10 og MA Apex-40 .
    BILDE : LG 65 Oled B7 , Pioneer BD LX55 , Dreambox HD-8000 , Nuc HT-pc , Apple-TV3.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Kan du forklare nærmere er du snill ?
    miniDSP tar kun I2S digital inn. så en konverter må til for å convertere fra S/pdif(coaxial digital) til I2S signal.

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    audiosan??

4x10HD /10x10HD tar imot S/Pdif, Optisk og AES/EBU.

Man tar rett og slett å kobler sin stereokilde inn digitalt og ruter de digitale inngangene til analoge utganger som er koblet til effektforsterkere til frontene. Da er stereobiten på plass.

Hjemmekino biten mater man inn på de analoge inngangene. Disse ruter man i softwaren til korrekt effektforsterker. Da vil recieveren kun fungere som en surround dekoder. Volum reguleres digitalt i miniDSP (inn signalet fra reciever bør være så sterkt så mulig uten å få klipping på inngangen). Jeg har ikke testet, men ser ikke helt hvor dette skulle gå galt. Det eneste er at man på switche mellom inngangene på miniDSP. Noe som gjøres med fjernkontroll eller på fronten av boksen.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja 4x10 og 10x10HD har alt fått innbygd S/pdif reciver. men DSP enheten i disse tar også kun I2S.

audiosan??

4x10HD /10x10HD tar imot S/Pdif, Optisk og AES/EBU.

Man tar rett og slett å kobler sin stereokilde inn digitalt og ruter de digitale inngangene til analoge utganger som er koblet til effektforsterkere til frontene. Da er stereobiten på plass.

Hjemmekino biten mater man inn på de analoge inngangene. Disse ruter man i softwaren til korrekt effektforsterker. Da vil recieveren kun fungere som en surround dekoder. Volum reguleres digitalt i miniDSP (inn signalet fra reciever bør være så sterkt så mulig uten å få klipping på inngangen). Jeg har ikke testet, men ser ikke helt hvor dette skulle gå galt. Det eneste er at man på switche mellom inngangene på miniDSP. Noe som gjøres med fjernkontroll eller på fronten av boksen.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ja 4x10 og 10x10HD har alt fått innbygd S/pdif reciver. men DSP enheten i disse tar også kun I2S.
    Ja dette var ikke lett å bli klok på....
    Hvorfor har den spdif innganger hvis dem ikke virker plug and play ?

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Noe jeg ikke blir klok på er hvorfor jeg synes det låter hakket mer gjennomsiktig når jeg kobler Lynx analogt inn. Det skulle vel gi dobbelkonvertering og man skulle tro jeg mister den eventuelle forbedringen Lynxen har? Det er oppover i frekvens jeg merker forskjell.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Torolan
    Ja dette var ikke lett å bli klok på....
    Hvorfor har den spdif innganger hvis dem ikke virker plug and play ?
    4x10 og 10x10 er plug &play. den har S/pdif reciveren innbygd i boksen og fòrer derved mini DSP'n med I2S signal.

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    4x10 og 10x10 er plug &play. den har S/pdif reciveren innbygd i boksen og fòrer derved mini DSP'n med I2S signal.
    Okay, så konverteren er innbygd ja - ja men da er jo saken biff skulle en tro

Tror jeg må ha meg en slik en å leke med etterhvert

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg også bestillt meg en UMIK-1, dem er tomme for øyeblikket så regner ikke med å ha den før godt uti februar.

Intermediate Baldrick sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,950
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Baldrick
    Fortsatt ingen som har prøvd plateforsterkerne deres? Hadde tenkt å bestille 3-kanalerne via AVShop men så hadde de selvsagt ikke tatt inn den modellen likevell så vurderer å kjøpe direkte istedet.
    Vell...noen må jo være første til å prøve så har nå svidd av endel tusenlapper og bestilt 3 stk 3-kanalere (og en målemik). Fikk bekreftet at det er samme DSP som står i HD filtera så da får vi krysse fingrene for at det ikke blir (for mye) støy i JBL horna. Tanken er å bruke de to "små" kanalene (2x700) på diskant og bass og bruke den store (1x2400) til sub.

Blir sannsynligvis å bruke to stk 18" JBL suber på hver subutgang på to av forsterkere og muligens ett eget hifi sub oppsett på den tredje med 4x15 JBL SUB1500.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sikker på at dette blir tilstrekkelig? Hørtes litt...tynt ut?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke alltid det nytter med mye sub, det tror jeg Baldrick vet alt om.

Forøvrig bruker jeg 10x10hd nå, og den virker temmelig rolig. Litt støy er det, men med forsterkere og projektor på , samt lyd så tror jeg det blir stille nok.

Forøvrig var det feil på utgang #5 på min, så MiniDSP sender et nytt hovedkort som jeg kan bytte selv. Kanonservice!

Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    4,663
    Takk & like
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fikk min UMIK kalibreringsmic idag og har testet litt , men syns det virker som den har veldig høyt nivå i bassområdet !
    Ser det er skrvet noe om dette i minidsp-forumet også Forum | miniDSP
    Spørs hvordan dette ender , om det blir sånn at den må sendes inn igjen for ny kalibrering eller hva det blir til !

Lurer også på om det er meningen man skal måle med mic rett opp,eller rettet mot høyttalerne ??

Legger ved en graf der man kan se forskjellene - den blå er med mic rett opp ,den grønne er med mic rettet fremover , og den røde er med Antimodemic'en ,og der ser man jo at bassområdet er mye lavere!
    Antimodemic'en viser litt lavere nivå enn Radioshacken også - særlig under 50hz ,men dette var stor forskjell synes jeg !
    -mic-sammenligning-jpg

Intermediate eXa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    2,627
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, får min mic i morgen, må lese mer om dette.

Edit: Offisielt svar fra MiniDSP teamet, ser ut til at det er en liten script error og det vil bli rettet opp i over helga
    Forum | miniDSP

Edit: Eller, på dine målinger så er det jo fra 100hz og ned at det er store forskjeller. UMIK-1 skal vistnok være ganske rett fra 800hz og ned til 20hz. Kansje det er Antimode micen som viser for lite?

Side 10 av 12 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •