Fulltone + rør?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Fulltone + rør?

Hei,

Jeg har tenkt på å lage noen fulltonehøyttalere en stund. Dessverre har jeg ikke erfaring med fulltoneelementer. Planen er å å bruke datamaskin som kilde via dac til reciever, foreløpig. Jeg har fryktelig lyst på en rør-forsterker, og har sett det er noen billige på Tube Amp online shop - YAQIN, MHZS, XDSE, EL34, KT88, 300B, 845, 2A3, Valve, Amplifier, CD Player. Kunne også gått for ARGON HA2 tube Forforsterker | Hi-Fi Klubben i kombinasjon med et effekttrinn. Dersom det ikke går svært utover lydkvalitet kan jeg jo eventuelt kjøre passiv deling: high-pass på 80-100 hz på fulltonen, og kjøre aktiv sub på resten av registeret. På den måten kan jeg vel spare fulltonen fra de største påkjenninger og forvenginger, samtidig som jeg kan spille høyere.
    Det jeg lurer på er hva som er forskjellen på horn, br-kasse osv, og hva som preger lyden på de forskjellige. Jeg vil ha noen høyttalere som kan gi meg innsikt i både fulltone og rørlyd. Folk sier dette skal være en god kombinasjon.. :-D

Kan de elementene her være et godt utgangspunkt? Eventuelt hvilken type konstruksjon ville være egnet til elementene? http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w3-871sc.htm og http://www.tb-speaker.com/detail/1208_03/w4-655sh.htm
    Har noe begrenset budsjett, under 1000 kroner i høyttalerelementer er å foretrekke. Iallefall dersom rør skal anskaffes i tillegg.
    Kom med innvendinger! Takk.

Newcomer tipetu sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    240
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har en del av de Yaquin forsterkerene og de er faktisk ganske gode (i mine ører). Mine er alle laget på printkort, men vil anbefale å kjøpe en point to point når du først skal gjøre deg flid

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei

Skal ta med tipset videre Noen som har noen erfaringer med kombinasjonen rør og fulltone, eller erfaring med de elementene jeg postet? Hadde vært fint å ha noen do-and-don't å gå etter.

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser ut som Tangband?
    Dynabel fører det og blir anbefalt av mange mtp fulltoneprosjekter.
    Har hørt en Cyburgs-Needle for Tangband W3-871S - diyAudio og de gir mye for pengene. 50hz på slike er ikke gærnt!

Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    50hz høres ut til å være svært bra ja. Men hvordan vil et horn fungert i forhold til denne konstruksjonen?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •