DIY pre-amp og DAC

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    120
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY pre-amp og DAC

Heisann.

På an igjen med nye prosjekter, som nok er en nødvendighet da jeg nuh er i Hong Kong.

Vurderer en av følgende DAC : BB1704
    USB DAC/DAC Kit_Analog Metric Limited - DIY Audio Kit

Den er av både single ended og balansert. Men regner med å gå for balansert, da jeg har balanserte inputs på IcePower blokkene.

Dette har jeg tenkt og kombinere med en Preamp(LC Audio DIY), slik at ene input vill ta seg av digitale signaler(via DAC), andre input behandler front pre out fra surround prosessor, og tredje er analoge input for diverse. Feks CD spiller. Og kanskje engang en platespiller ?!?

Grunnen til at prosjektet er ønsket, er at PC hovedsaklig brukes som musikk-kilde, og at DAC i min yamaha 3900, ikke har noe særlig å stillle opp med mot en DAC og pre-amp, eller det meste litt greie stereo utstyr (selv om det skal sies den er bedre enn det jeg har hørt av surround-amper til under 20K).
    Jeg blir altfor deprimert av forskjellen mellom denon3910 med bra cder, via stereo pre amp til ICEPower, i forhold til fra PC til Yamaha 3900 og til ICEPower.

Dette løser jeg med at frontene kjøres via analog pre amp, slik at samme frontsett dekker både stereo og kino på bra vis.

Har også ønsker om å drive dette på batterier. Bare fordi jeg kan innen rimelig pris. Og at det fjerner mye støy, vertfall teoretisk.

Har inntil videre et Infinity Kappa høyttalersett, som får duge ei stund til :-)

Noen tips/tanker/anbefalinger ?
    Håper dere skjønner tegninga ;-)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    52
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    jeg ville tatt kontakt med denne herremannen: FET Audio | Hi-End Audio Projects

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •