Pusse ned og beise/lakke Dynaudio Audience 42.

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Pusse ned og beise/lakke Dynaudio Audience 42.

Kom over et par Dynaudio Audience 42 stativhøyttalere for et par dager siden. De var ment som "vente" høyttalere til de jeg virkelig har lyst på dukker opp på brukten, men lyden er så sabla bra at jeg tenker på å beholde dem! De er i bøk finish (lyst tre), som i mine øyne er en forferdelig kjedelig finish. Sitter derfor å tenker på å pusse dem ned og beise dem i rosewood farge for så å slenge på et par strøk med lakk.

Hvordan er det kabinettet til disse er bygd opp? Er det mdf plater kledd med et tynt lag tre? Eller er det "jukse" plastikk tre som er kledd/limt på utenpå høyttalerkassen. Eller er hele kassa av tre? Finishen er så fin på disse at det er vanskelig å si hva det er for noe. Lite info på dynaudio sine hjemmesider, og ellers på nettet, angående hva kassa er bygd opp av.

Intermediate MindWaste sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    1,390
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg tipper det er mdf kabinett med enten vinyl eller trefiner utenpå.

Om det er vinyl tror jeg du skal revurdere beisen og heller bruke slipegrunning og lakke i en annen farge.

Er det trefiner kan den pusses lett for å fjerne rester av gammel klarlakk, men jeg er uansett ikke sikker på om beis er den riktige veien å gå.
    Hvis du ikke får vekk den gamle klarlakken alle steder vil fargen bli veldig ujevn.

Newcomer OriginalRed sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    72
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for gode råd. Mulig beisinga må revurderes ja.
    Et annet alternativ er å male dem matt sorte. Er det noe spesiell type maling en bør bruke for best mulig resultat i såfall?

Newcomer
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    18
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det viktigaste uansett er å vaske først med noko sterkt. feks kraftvask, salmiakk eller liknande. so MÅ du grunne. oljebasert heftgrunn set best . so er det berre å slipe om ein vil ha det steike blankt. ikkje under 180 korning. kan gjerne sparkle og om du vil det. da må du ha snikkerisparkel. no kan du male med nesten ka du vil, men skal det bli blankt villa eg ha spraya mange tynne strøk ( ikkje so tjukt at det renn). skal du male kan du bruke skumrull, men det blir lett "appelsinhud". oljemaling laga før 2010 flyt betre enn den som står framme i butikken i dag, hør med butikken om det står nokke bakerst på lageret. lukke til

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •