DIY projekt: Stativhøyttaler

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY projekt: Stativhøyttaler

Hei alle sammen!

Da blir det høyttaler bygging på meg fremover!

I første omgang har jeg tenkt på en stativhøyttaler, kjøpte noen elementer billig av en kollega.

Scan-Speak D2905/9900
    Scan-Speak 18W8545-00

Ikke bestemt meg for hvor stor kasse jeg skal ha, tips mottas! er somsagt bare i start fasen. håper på at jeg kan få kjøpt mdf plater i starten av neste uke, saånn at jeg kan begynne å kappe så fort tegningene er på plass!

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En ny tanke:

kanskje en todelt konstruksjon med D2905/9900 + en 5" mellomtone i topp kasse.

så kan jeg få laget *et stativ/underkasse* med 18w8545 i.. kunne dette vært noe ?

tanken peker mot en 5" seas mellomtone..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

selvbygg

hei, jeg har selv prøvd å bygge noen høytalere med scan speack elementer, det er mye lettere å bygge en 2 veis høytaler og (billigere) en om du skal ha med et rent mellomtone element også en 3 veis. jeg anbefaler deg å gå inn på denne adressen han er meget flink og har lagd mange høytalere, her får du tips til delfilter og kasser, du kan sikkert kontakte han også, vis du ikke finner noen med dine elementer. DIY Loudspeaker Projects Troels Gravesen

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei takker for svar, ja du har nok rett! er mye lettere med en 2veis.. kanskje jeg bare skal holde meg til de elementene jeg har og heller bare lage en slank gulvstående, driver å tegner å tenker

tror du en kasse på 26l blir stort nok ?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2008
    Poster
    9
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

selvbygg

Sitat Opprinnelig postet av GjørDetSelv
    Hei takker for svar, ja du har nok rett! er mye lettere med en 2veis.. kanskje jeg bare skal holde meg til de elementene jeg har og heller bare lage en slank gulvstående, driver å tegner å tenker

tror du en kasse på 26l blir stort nok ?
    ja jeg har en selvbygd selv med 8545k00 samme element som deg bare i en aen verson og 22 til 26 liter vil fungere bra, jeg synes alltid det er griet å lage litt for stort rom til elementet, er lettere å tilpasse bass responsen til rommet ditt, på den måten, større volum gir dypere bass,men på bekostning i 50_100 hertz området, men da kan du jo bare fylle med litt sand eleer noe for å minske volumet

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    5
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ikke kommet noe lenger :neutral: skal prøve å få kjøpt mdf plater til uka, tar vel ikke all verdens tid å få kappet dem, har jo forsåvidt alt jeg trenger til det

så får vi se, hadde vært gøy å fått dem spillende før jul, men vi får se! desverre mye jobb fremover

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,412
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    hva med å rett og slett bygge troels sin amish? det er dog en slank gulv modell men. vil ha te han har en verson med 9900 diskanten også.
    da har du en konstruksjon du bare kan følge oppskriften på.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •