Geneva Lab "Look a like"

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    7
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Geneva Lab "Look a like"

Hei.

Jeg er helt ny her på forumet og har heller ikke mye erfaring med lyd og bygging av "slikt".

Jeg studerer produktdesign og har dermed tilgang til et fantastisk verksted med alle mulige verktøy. Tenker derfor å lage min egen Geneva lab "look a like"...

Har absolutt ingen erfaring med å finne høyttaler elementer, men har funnet frem til Dynabel sin hjemmeside og bladd meg litt rundt. Datablad som man kan finne med høyttalerne sier meg ingenting men kanskje om en stund.

Det kan godt hende det ligger poster på forumet som tar for seg nettopp de sakene jeg lurer på, men så lenge jeg ikke vet hva jeg skal søke etter så er det ikke så lett.

Det jeg i utgangspunktet vil ha er følgende:
    - En kasse med høyttaler, forsterker, ipod docking og minijack/phono tilkobling for ekstern lydkilde.
    - Fin og ikke høy lyd for ei stue på ca 40m2.
    - Relativt billig siden jeg er student
    - tips til valg av komponenter og evt bygging.

Det hadde vært fint å fått tips om noen komponenter først så jeg blir litt klar over budsjett. Ser at Geneva bruker 3" fulltone høyttalere.

Fant disse på dynabel:
    Tang Band W3-871 3" Fulltone.
    NYHET! Tang band W3-871 3" fulltone. Et uslåelig pris/ytelse forhold har gjort dette elementet til verdens mest brukte fulltone i mange høytroste selvbyggkonstruksjoner verden over. Skjermet magnetsystem, pappmembran, og faseplugg i massiv aluminium.

Disse koster 198,- per stk.

Er disse bra til mitt prosjekt? Bør jeg evt ha en sub også? Eller kanske diskant?
    Bør disse evt stå vendt mot meg eller mot vegg?
    Mye spørsmål her gitt, men en må jo lære alt en gang for første gang...