DIY subwoofer - JL audio 13w7

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY subwoofer - JL audio 13w7

Sitter her med et JL audio 13w7 element etter bilanlegget mitt. Har nå kjøpt meg ny bil og vil ikke bygge anlegg i denne da jeg syns dette er godt nok. Vet at et bilelement ikke er optimalt, men det burde være brukanes til noe :P

Tenkte derfor at jeg kunne bruke dette til en inne-sub, siden jeg mangler dette nå etter jeg returnerte SVS PC13 ultra subben (Blei ikke helt fornøyd). Trenger derfor litt hjelp da dette med bygging av hjemmekino subwoofer er helt nytt for meg. Har lest endel rundt på nettet og det er mange meninger om kasse design, portet eller lukket osv. SKal bruke subben 70% på musikk musikk og 30% film. Det mest fornuftige da tenkte jeg var å gå for et lukket design, men er også åpen for meninger om portet. JL audio sin Fathom er en lukket konstrukson som har fått mye positiv kritikk så det kan jo være et forbilde

Trenger også hjelp til å finne en egnet forsterker til å drive denne fullt ut med. Har kikket endel på crown xti4000 siden denne har nok med krefter + eq, men har også hørt at denne er en tids delay og pga dette kan vøre vrien.

Min stereo innholder følgende:
    Klipsch RF82
    H/K AVR7000
    + har planer om oppgraderinger etterhvert (emotiva eller parasound)

Tar imot tips og innspill med stor takknemliget

Mvh
    Bjørn

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Siden du kan justere avstander på recievere, trenger du ikke bekymre deg for tidsforsinkelsen i Crown.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    32
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kan jeg det på denne reciveren i stereo modus? Har ikke finni dette.. Ikke akkurat den nyeste reciveren heller :P

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •