Forslag til elementer i en Senter sub

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 8 av 8
    Expert Ostemannen sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Forslag til elementer i en Senter sub

Hei

Jeg skal begynne snart på en heftig oppgradering av senterkanalen min. Og da tenker jeg å lage en senter subb. Slik at hele senterkanalen blir toppers. Jeg kommer til å lage en senter-topl som går ned til ca 125 hz, og trenger da en subb som tar seg av resten.

Målene på senter toppen blir:
    H- 576mm
    B- 1036mm
    D- 668 mm

Senter Toppen kommer til å ha 2x12" og blir hornkonstruksjon med følsomhet på 105W/1m

Målene på Senter Subben blir ca like. Bare litt lavere Nedjustert høyden på sentersubben til 40-45 cm(ca 350L)Da subben blir en sokkel for toppen.
    Tenker å bruke 2x15" med lang slaglengde, slik at jeg kommer ned i ca 20 hz, skader ikke å komme lengre ned. Noen som har noen gode forslag jeg kan jobbe med? Prisen vet jeg ikke enda, men 2.5k per element som pekepinn! Kjøper også utenlands Delingen kommer til å foregå i crown xti 4000.

Hvis det er bedre å lage det i 2 kammer så kan jeg lage det også. Trenger input!

Byggestart er usikkert, men juleprosjekt?
    Mentor 8 - NAD M50 - NAD M51 - NAD M52 - 2x NAD 275

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Newcomer
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    45
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva med 2stk Dayton RSS390HF-4 i en min 300l lukket kasse?

http://www.parts-express.com/pdf/295-468s.pdf

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for tips. Tenker mer i retning 10" eller 12", og mer kanskje mot musikkmulighet.
    1. Høy følsomhet(95-100)
    2. Høy ytelse(500W+-)
    3. God ned til 30-40hz

Jeg har 1 svs 12.2 element liggende. Har også bash500 forsterker liggende. Kunne to slike gjort seg? Evt. dobbel svs "12pc+" replica. Vet jo det ligger mye allerede på forumet. Noen som vet om en dobbel kasse av disse spiller enormt bra på musikk, eller er det bare film som gjelder?

Vil jeg merke mye ytelses forskjell ved å kutte på høyden, men ta det igjen på bredden? (Volumet blir det samme)

Byggestart blir over jul. Triver å fantaserer om nye fronter også. Mye å velge mellom. Musikkfronter med godt trøkk. Tenker ned mot 30-40hz.
    Alternativene er:
    4x6.5"
    4x8"
    2x10"
    2x12"

Tenker på å bruke mest mulig like elementer i senter subb som i "nye fronter". Hvis det skulle være mulig.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvis du går for en annen løsning enn den du skisserer med Bash-forsterkeren din, må du gjerne si fra om du vil selge den. (Regner med det er Oaudio sin?) Jeg har en for lite..

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ostemannen
    Takk for tips. Tenker mer i retning 10" eller 12", og mer kanskje mot musikkmulighet.
    1. Høy følsomhet(95-100)
    2. Høy ytelse(500W+-)
    3. God ned til 30-40hz

Jeg har 1 svs 12.2 element liggende. Har også bash500 forsterker liggende. Kunne to slike gjort seg? Evt. dobbel svs "12pc+" replica. Vet jo det ligger mye allerede på forumet. Noen som vet om en dobbel kasse av disse spiller enormt bra på musikk, eller er det bare film som gjelder?

Vil jeg merke mye ytelses forskjell ved å kutte på høyden, men ta det igjen på bredden? (Volumet blir det samme)

Byggestart blir over jul. Triver å fantaserer om nye fronter også. Mye å velge mellom. Musikkfronter med godt trøkk. Tenker ned mot 30-40hz.
    Alternativene er:
    4x6.5"
    4x8"
    2x10"
    2x12"

Tenker på å bruke mest mulig like elementer i senter subb som i "nye fronter". Hvis det skulle være mulig.
    Skal elementene spille mellomtone også, eller er det rene basselementer du er på jakt etter?

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal nok ikke selge de.

De skal spille under 140 hz

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Medlem siden
    Oct 2009
    Poster
    5,350
    Takk & like
    Nevnt
    3 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for tips. Har oversett akkurat den tråden, enda jeg tråler speakerplans hver dag

Ender nok opp på 2 x12" med "NEO". Fått fine kurver ned mot 30-40 hz. Akkurat slik jeg ønsker. Kommer til å lage fronter med 2 slike elementer også. Men det blir nok litt i fremtiden.

Finnes der noen gode plateforsterkere som kan drive 2 slike? Tenker å ha 1 plateforsterker på 2 elementer.

Sjekk ut Min Hifi!
    Her er min hjemmekino!

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •