To-veis med dynamikk og spredningskontroll: et (lite)steg nærmere ferdig - Side 13

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13
Viser resultater 241 til 252 av 252
    Active
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    421
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Det har gått sakte framover, blant annet pga kne-operasjon som har medført redusert tid på verksted i hele vinter.

Status er:

Ryggraden i delefilteret er montert, altså strømforsyning og hovedkort. Delefrekvenser og eq blir på innstikksmoduler som i hovedsak er etset.

HF hornet måler tilstrekkelig bra, og jeg er i gang med produksjon av nummer 2.

Det første MF hornet er i produksjon. Ikke klar for testing ennå.

Basser fremdeles helt i det blå, men de er heldigvis rett fram.

Nå er det sommerferie fra verkstedet, så ting vil fortsette å ta tid.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser det skjer ting på børsen. Hva skal du dele mummiene dine med nå?

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ser det skjer ting på børsen. Hva skal du dele mummiene dine med nå?
    Tenkte jeg skulle prøve meg på proff-lydkort og eksperimentere med diverse softwareløsninger. Blant annet Audiolense skal testes

Vi får se om det blir suksess.

Jeg vurderte også å spare til en DEQX express, men jeg fant ut at jeg ikke liker begrensningene på 3 - kanaler, samt at PC avspilling virkelig er på vei oppover og jeg tror det vil bli utviklet stadig bedre løsninger for dette.
    Allerede er de såpass gode at jeg mener tiden er moden for å hoppe på, det var den ikke for 2 år siden.

Hvordan går det med horna dine? Begynner å bli en stund siden jeg hørte noe på den kanten?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Spennende valg!
    Du får si fra. har et Echo Audiofire 8 her med ADAT som ligger og støver ned. Var ment for Audiolense.
    Går litt trått om dagen. Er på vei til å kjøpe nytt hus. Blir muligens bygging av ny kino. Sitter veldig i tankeboksen angående høytalervalg. Enten blir det å bygge opp et trio-oppsett, eller rett og slett gå for Inconcert Miles. I og med at vi ser en del film er det jo lettere med tanke på center og bakhøytalere ift matching. Trio tar laaang tid fordi jeg da bygger hornene selv og usikkert hva man skal bruke som senter.
    Fordelen med Tangen er at jeg kan begynne med passiv deling, til jeg finner ut hva slags aktiv deling jeg vil gå for etterhvert.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Aktive høyttalere har helt klart sine negative sider. Det er generelt mer komplisert og koster mer penger. Av og til savner jeg enkelheten i et helt tradisjonelt system...

Når det er sagt: Echo AudioFire 8 er et av lydkortene jeg vurderer pga mye for pengene og veldig godt rykte både på lyd og driver siden. Vil du selge?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Aktive høyttalere har helt klart sine negative sider. Det er generelt mer komplisert og koster mer penger. Av og til savner jeg enkelheten i et helt tradisjonelt system...

Når det er sagt: Echo AudioFire 8 er et av lydkortene jeg vurderer pga mye for pengene og veldig godt rykte både på lyd og driver siden. Vil du selge?
    Ja, jeg kan selge det. Du skal få en bra pris. Det er helt nytt.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, jeg kan selge det. Du skal få en bra pris.
    Kanon! Hva skulle man gjort uten avforum sier bare jeg...
    Echo AudioFire 8 var min favorittkandidat til å overta, så at du dukker opp med et er jo mildt sagt flaks!

Send meg en pm, med hva du ønsker og sånt da.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FredrikC
    Kanon! Hva skulle man gjort uten avforum sier bare jeg...
    Echo AudioFire 8 var min favorittkandidat til å overta, så at du dukker opp med et er jo mildt sagt flaks!

Send meg en pm, med hva du ønsker og sånt da.
    Skal ha litt flaks :-D

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ellers kan jeg nevne at høyttalerne skal oppgraderes med nye diskanter og "foam plugs".
    Jeg skal også gå over innsiden av selve waveguiden med bitumen, da jeg ikke dempet det området sist. Noe som er litt dumt siden vibrasjoner her skal være de mest hørbare. Når dette er gjort tror jeg så vil jeg kalle høyttaleren helt ferdig.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digger utseendet på disse høyttalerne.
    Er nysjerrig på hvordan ETC grafen ser ut når du har kontrollert direktivitet. Mulig du kan legge ut den?

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det 250 diskanten som Dr.Geddle bruker? Regner med at bitumen blir kledd i bakkant av waveguiden for å dempe ringing. Ser også det er vanskelig å få tak i "foam" som brukes. Kommet noe lenger med det?

Som du nevner i tidligere post, så er jeg enig i letteheten med et passivt filter. Her i gården skal jo også kone og unger kunne bruke det, og da er det tungvint med ørten effekttrinn ++. Blir det InConcert Miles, så vil jeg jobbe litt med finishen og lage noen kule spikesben.

Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Blir det 250 diskanten som Dr.Geddle bruker? Regner med at bitumen blir kledd i bakkant av waveguiden for å dempe ringing. Ser også det er vanskelig å få tak i "foam" som brukes. Kommet noe lenger med det?

Som du nevner i tidligere post, så er jeg enig i letteheten med et passivt filter. Her i gården skal jo også kone og unger kunne bruke det, og da er det tungvint med ørten effekttrinn ++. Blir det InConcert Miles, så vil jeg jobbe litt med finishen og lage noen kule spikesben.
    Det blir ikke B&C DE250. Grunnen til det er at av en eller annen grunn har polakkene valgt å bruke gjenget waveguide isteden for bolt-on. Ny diskant blir BMS 4545. En helt ny gjenget CD fra BMS.
    BMS sine ringradiator drivere har meget bra rykte både for måten de sprer lyden på, frekvensgang og ringing.
    Når det er sagt hadde jeg fortsatt valgt BMS drivere eller Beyma CP385nd før B&C ut fra tilbakemeldinger og målinger ellers, selv om B&C også er en veldig bra driver.
    Foam viste seg å ikke være lett å få tak på, ihvertfal i riktig dimensjoner til en fornuftig pris. Jeg ender opp med å kjøpe disse fra Earl Geddes direkte.
    Når det gjelder bitumen har du helt rett. Når jeg bygget høyttalerne kledde jeg faktisk alle panelene med mye bitumen, bortsett fra rett på waveguiden, som jeg i ettertid har lært at kanskje er der det er viktigst.

Når det gjelder ditt prosjekt skjønner jeg deg 100% Hva med f.eks Miles drevet av plate amps med innebygget DSP da? Det vil bli akkuratt som en passiv høyttaler å bruke for familien og for resten av oppsettet. Det blir en ekstra A/D konvertering riktignok, men jeg tror DSP mulighetene utveier dette lydkvalitetsmessig. D/A og A/D konvertering har blitt mye bedre og mye billigere de siste årene.

Sitat Opprinnelig postet av orso
    Digger utseendet på disse høyttalerne.
    Er nysjerrig på hvordan ETC grafen ser ut når du har kontrollert direktivitet. Mulig du kan legge ut den?
    Jeg skal prøve å få tatt nye målinger osv når nytt lydkort kommer i hus. Jeg får ikke tak i mine gamle målinger da jeg har formatert siden jeg tok dem >.<

Jeg er dog litt usikker på hva du skal få ut av å se på ETC grafene for mitt rom? Jeg tror ikke de vil si deg så veldig mye om høyttalerne i seg selv;
    Jeg bor i en betongleilighet, sitter tett på bakvegg og har sidevegg kun på en side av oppsettet.
    Alikevel er det helt åpenbart at disse fungerer mye bedre en tidligere høyttalere (RF-63, 99.36, AVI ADM 9.1, Patos, Dynadio DM 2/7).
    Mindre rombidrag, og bedre rombidrag kort oppsumert Noen akustikktiltak er gjort og et par til er under planlegging.
    Skal uansett måle masse når ny DSP løsning er på plass så da lover jeg det måling :P

Side 13 av 13 FørsteFørste ... 3 9 10 11 12 13

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •