Bygging av, Tangen AVdesign inConcert Miles. - Side 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste
Viser resultater 181 til 200 av 365
    Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Takker! Det var samme måten jeg knotet selv, men jeg visste ikke at det het entity info. Det skal prøves etterhvert.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, tar det her. Atle og Teddy: mener å ha lest at dere har sagt nivået på mellomtonen er litt høy? En eller annen hadde også prøvd å kjøre de som 2.5 veis med en spole koblet til den ene bassen.
    Kunne dere sagt noe om dette? Det er vel ikke sånn at dere ikke er fornøyd?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ok, tar det her. Atle og Teddy: mener å ha lest at dere har sagt nivået på mellomtonen er litt høy? En eller annen hadde også prøvd å kjøre de som 2.5 veis med en spole koblet til den ene bassen.
    Kunne dere sagt noe om dette? Det er vel ikke sånn at dere ikke er fornøyd?
    Jeg opplever ikke mellomtonen som direkte høy. Svakheten ligger nok mere i at man kunne tenke seg litt ekstra løft fra 75Hz og ned. Det beste er jo å bygge dem som aktive, da kan de jo fin tunes til det ytterste.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Jeg opplever ikke mellomtonen som direkte høy. Svakheten ligger nok mere i at man kunne tenke seg litt ekstra løft fra 75Hz og ned. Det beste er jo å bygge dem som aktive, da kan de jo fin tunes til det ytterste.
    Opppleves de som "tynnere" i tonen pga dette?
    Helt klart en tanke med aktiv deling, og ser at det kan optimalisere max ut av systemet. Tenker likevel å gå passivt i første omgang for å lette antall effekttrinn før hele kinoen står oppe (som først må bygges). Ingen som har noen ubrukte passive filtere liggende og slenge?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Opppleves de som "tynnere" i tonen pga dette?
    Helt klart en tanke med aktiv deling, og ser at det kan optimalisere max ut av systemet. Tenker likevel å gå passivt i første omgang for å lette antall effekttrinn før hele kinoen står oppe (som først må bygges). Ingen som har noen ubrukte passive filtere liggende og slenge?
    Høyttaler oppleves på ingen måte som tynn

Jeg skal bygge om mine fronter nå fra passiv til aktiv, men er usikker på om jeg beholder filtre eller selger det. En forsterker som er meget kjekk til å bruke som effekttrinn på en aktiv høyttaler er jo denne, Hypex PSC2.400D.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av BEF
    Høyttaler oppleves på ingen måte som tynn

Jeg skal bygge om mine fronter nå fra passiv til aktiv, men er usikker på om jeg beholder filtre eller selger det. En forsterker som er meget kjekk til å bruke som effekttrinn på en aktiv høyttaler er jo denne, Hypex PSC2.400D.
    Har sett på Hypex'en tidligere, og den er en het kandidat. Problemet jeg møter er å få integrert den bak, pga bassportene, hvis jeg skal bygge Miles avrundet som planen er.
    Si fra hvis du skal selge delefilterene, så kjøper jeg de.
    Edit: Hypex'en er faktisk kun 33cm høy, så det må sees på i designet.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har du hørt Miles med den Hypex'en, BEF? Kan DSP'en i den fikse alt man trenger, så det bare er å kjøre XLR smekk i rett fra prosessoren?

edit: Forøvrig så fant jeg den hypexen til under halv pris på nett, 2250,- hvis man kjøper en, litt mindre om man kjøper flere....

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har du hørt Miles med den Hypex'en, BEF? Kan DSP'en i den fikse alt man trenger, så det bare er å kjøre XLR smekk i rett fra prosessoren?

edit: Forøvrig så fant jeg den hypexen til under halv pris på nett, 2250,- hvis man kjøper en, litt mindre om man kjøper flere....
    Jeg har ikke hørt den mot Miles, men hørt den på et annet prosjekt. Det er greit med justering muligheter på Hypex'en, så den skal nok fikse oppgaven greit. Ellers kan man jo kjøpe Hypex moduler å bygge de inn i kabinettet og ha eksternt filter. Det vil jo være en løsning som å kan passe med designet til SannaX.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Hmmm..det var en interessant pris! Hvor fant du det hen Atle? Har du forøvrig noen inntrykk å komme med ift det jeg skrev høyere opp?
    Mvh Chris

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    PSC2.400d - Hypex Powered Speaker Controller - Europe Audio

Jeg opplever den ikke som tynn i mellomtonen. Men som BEF nevner så liker jeg godt å ha et løft i bunn. Mesteparten av det løftet blir riktignok justert tilbake igjen av Audyssey.

Jeg lurer på å prøve en slik Hypex, faktisk. Interessant pris, og jeg kan slippe DCX2496, som rett og slett ikke er god nok på Miles....

Intermediate Duppi dupp sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    1,230
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Jeg opplever den ikke som tynn i mellomtonen. Men som BEF nevner så liker jeg godt å ha et løft i bunn. Mesteparten av det løftet blir riktignok justert tilbake igjen av Audyssey.

Jeg lurer på å prøve en slik Hypex, faktisk. Interessant pris, og jeg kan slippe DCX2496, som rett og slett ikke er god nok på Miles....
    go for it :-D :-D

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Opplever du at DCX'en støyer? Hmmm..kanskje vi skulle bestillt noen flere med det samme...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er mer at Miles er så forbanna følsomme, og utgangene på DCX'en skal ikke støye mye før det er veldig hørbart.

Har en liten økonomisk utfordring med Hypex akkurat nå, siden det lurer en svært kostbar ferietur til Florida og Disny med ungene om noen uker. Er i så fall avhengig av å selge unna eksisterende forsterkere og DSP først, og da sitter jeg igjen med katta i sekken om det ikke funker....

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Problemet er mer at Miles er så forbanna følsomme, og utgangene på DCX'en skal ikke støye mye før det er veldig hørbart.

Har en liten økonomisk utfordring med Hypex akkurat nå, siden det lurer en svært kostbar ferietur til Florida og Disny med ungene om noen uker. Er i så fall avhengig av å selge unna eksisterende forsterkere og DSP først, og da sitter jeg igjen med katta i sekken om det ikke funker....
    Ja, 103db er ikke for smågutter Morsomt at du sier det...vi skal til Florida og Carribien om 6 uker, så vi sitter vel i det på samme måte tenker jeg..hehe Blir kun planlegging uansett på meg for øyeblikket, så det er ingen hast.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en jeg. Kom på 2686 med FEDEX shipping (eneste valget). Kommer muligens moms på toppen....

Edit: Fordelen er jo at hvis dette funker får jeg bedre lyd for ingen penger (forhåpentligvis) siden jeg selger det gamle stæsjet.

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bestilte en jeg. Kom på 2686 med FEDEX shipping (eneste valget). Kommer muligens moms på toppen....

Edit: Fordelen er jo at hvis dette funker får jeg bedre lyd for ingen penger (forhåpentligvis) siden jeg selger det gamle stæsjet.
    Dææh, nå var du rask på labben Rapporter tilbake hvordan det ble med leveringstid etc. da.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det skal jeg gjøre. De hadde jo bare en på lager, tenkte jeg liksågodt kunne sikre meg den og teste litt. Så kan vi se på en større bestilling sammen om det skulle bli aktuelt. Er ikke allverden å spare, men etter Florida tipper jeg alle monner drar...

Blir spennende å se om den har nok oomph når jeg blir litt eventyrlysten med volumkontrollen, og ikke minst om det blir roligere. Når jeg hadde klasse D på gamle anlegget var det deilig stille i alle fall. I følge WinISD skal en slik 400W modul klare å levere over 120dB per høyttaler, så da har jeg jo 12-15dB headroom til film. Burde holde.

Edit: Ordren min er allerede prosessert og jeg har fått plukkseddel. Har ikke fått sporingsnummer ennå. Ser lagerbeholdningen har gått til 0 også. Jeg er alltid litt skeptisk til butikker i utlandet jeg ikke har handlet med før, men dette ser lovende ut så langt.

Intermediate
    Medlem siden
    Dec 2006
    Poster
    1,437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er alltid litt skeptisk til butikker i utlandet jeg ikke har handlet med før, men dette ser lovende ut så langt.
    Hæ? Hvorfor skulle nett butikkene i Nederland være mye mer utrygg enn nettbutikker her i Norge? Det finnes sikkert like mange skumle nettbutikker i Norge enn andre steder i Vest Europa...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jada, er skeptisk til nettbutikker i Norge også, jeg! 8)
    Førstegangskjøp på nett er alltid litt touch and go. Men det virker bra så langt!

Edit: Nå har jeg fått sporingsinfo, og pakken er på vei allerede. Her blir det mer handling, kan jeg si...

Expert teddytusen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Sted
    Nordfjord
    Poster
    8,659
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg føler at problemet ligger først og fremst i overgangen mellom TPL og bassene. Kjører jeg et sakte sveip, så hører jeg en forholdsvis kraftig og bred dipp der. Jeg har passivt filter. Nå skal det sies at jeg sitter i en alt for lav sofa, og inntrykkene er farget av dette. Nå har jeg også litt begrenset med plasseringsmuligheter i rommet slik det er nå. Jeg er uansett strålende fornøyd.

På sikt blir det aktiv deling her også. Rotel RB-1572 til bass og RB-1510 til TPL-H er planen.
    Jeg HATER mobilversjoner av nettsider...

Side 10 av 19 FørsteFørste ... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 ... SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •