AZX-W15 NUKE: Noe for hjemmekinoen?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

AZX-W15 NUKE: Noe for hjemmekinoen?

Kjøpte et par subber av denne typen for et par år siden på en postauksjon. Tror begge kostet meg under tusenlappen totalt. Har bare hatt dem liggende og tenkte å kanskje bruke dem i en rørkonstruksjon (type forskalingsrør) ala Erna. Virker som om de er solide og tåler en trøkk, men antar at dette er noe som vanligvis blir brukt i bil. Er det mulig å bruke noe sånt til en sub i kinosammenheng?

Det blir foreslått en 2.ordens bassreflekskasse på 104 liter. Jeg hadde tenkt å bytte ut mine to Dynabel Brontes med 12" XXLS elementer til fordel for dette her. Eller eventuelt bruke de i sammen. Brontessubbene går dypt, men ved høyt volum har de en lei tendens til å bunne. Jeg vil derfor ha noe som gir god dypbass, med høyt volum, til filmbruk.

Her er en link til noen data på elementene: http://www.bmaudiolabs.com/images/pa...W15%20NUKE.pdf

I bakgrunnen mine to Brontessubber, som blir små i forhold til dette elementet!

Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lastet ned et gratisprogram, WinISD, og la inn parameterne for AZX-W15. Har ikke gjort noe slikt før, så her er jeg også totalt amatør. Med tuningfrekvens på 18hz og volum på kassen (røret) på 464,5 liter, ble resultatet slikt:

Ikke så gode screenshots akkurat, men er ikke så flink på dette. Har noen tips om hvordan å få bildene bedre mottas dette med takk!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    88
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Heisann, jeg har også 2 slike subber liggende. Jeg har kun testet dem i infinite baffle og dem ga bra lyd fra seg, iallefall i et 20kvm rom. Men de krever en del strøm for å bevege seg, jeg brukte en 2kw pa forsterker.
    Har testet den ene med WT3, men opphenget er såpass stivt at jeg er litt usikker på om målingen stemmer.

Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ok, takk for svar! Ser ikke ut som om det er så mange som har vært borti denne her på forumet. Har også noen relativt kraftige (SA-200e, SA-400e, HIT500X) PA-forsterkere liggende, men ikke på 2kw!

Kan vel virke som om disse er mest beregnet for kraftige bilforsterkere og høy show-faktor. Fant en del skremmende høyttalermishandling på Youtube der disse spilte hovedrollen...:shock:

Må nok bestille bedre (og dyrere!) elementer beregnet til hjemmebruk når jeg setter igang med kinosubbene mine!

Har ikke vært borti WT3 fra Dayton Audio før, men det virker jo rart at opphenget skulle være for stivt for denne testen. Sier vel kanskje litt om kreftene (mishandlingen?) de skal tåle...

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •