lavbudjsetts restaurering av Infinity Reference 10

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

lavbudjsetts restaurering av Infinity Reference 10

Hei.

Nå er det en god stund siden sist jeg har besøkt AVforum. Her for litt siden fikk jeg tak i en NAD 216 THX og ett par Infinity Reference 10 stativhøyttalere. Tenkte at dette kan sikkert brukes til et greit mp3-anlegg til fest og moro. Problemet er bare at Infinity-høyttalerene er sprengt.

Kabinettene er hele og pene så jeg tenkte at disse er et fint utgangspunkt for en som aldri har gjort selvbygg før. Jeg mener det er ganske standard størrelse på komponentene. 6,5" mellomtone/bass og 1" diskant. Jeg vet ikke om diskanten er ødelagt, men jeg tar utgangspunkt i det.

Kabinettene er lukket, dvs. ingen bassport.

Når en høyttaler er "sprengt". Kan man bruke det eksisterende delefilteret, eller er det også gåent?

Er det noen selvbyggerguruer som kan anbefale noen greie elementer og delefilter som kan brukes i de eksisterende kabinettene? Planen er å bruke dem med den NAD-forsterkeren jeg fikk tak i sammen med høyttalerene.

Intermediate JAMES HOWLET sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2008
    Poster
    786
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

kult

Sitat Opprinnelig postet av azerty
    Hei.

Nå er det en god stund siden sist jeg har besøkt AVforum. Her for litt siden fikk jeg tak i en NAD 216 THX og ett par Infinity Reference 10 stativhøyttalere. Tenkte at dette kan sikkert brukes til et greit mp3-anlegg til fest og moro. Problemet er bare at Infinity-høyttalerene er sprengt.

Kabinettene er hele og pene så jeg tenkte at disse er et fint utgangspunkt for en som aldri har gjort selvbygg før. Jeg mener det er ganske standard størrelse på komponentene. 6,5" mellomtone/bass og 1" diskant. Jeg vet ikke om diskanten er ødelagt, men jeg tar utgangspunkt i det.

Kabinettene er lukket, dvs. ingen bassport.

Når en høyttaler er "sprengt". Kan man bruke det eksisterende delefilteret, eller er det også gåent?

Er det noen selvbyggerguruer som kan anbefale noen greie elementer og delefilter som kan brukes i de eksisterende kabinettene? Planen er å bruke dem med den NAD-forsterkeren jeg fikk tak i sammen med høyttalerene.
    tommyk her inne fiksa elementene i mine referance 60, fra samme serien som deg, lukker kabinett. men hvis du blir lei, så kontakt meg. så kan jeg kjøpe disse av deg

Newcomer azerty sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2008
    Poster
    84
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tror ikke de elementene er noe å spare på. Det ene har fått en rift i opphenget samt selve elementet. Muligens noen har dultet borti dem med et eller annet.

Men kabinettene er hele og pene. Tenker å beholde dem for å prøve meg som selvbygger for en gangs skyld.

Intermediate
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    919
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    om noen skal kunne komme med tips angående elementer ol. Kan det være lurt å legge ut målene på kassa, både innvendig og utvendig, samt målene på hullene. og hvordan disse er plassert.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •