Ground Sound DCN23

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Ground Sound DCN23

Vet ikke om denne tråden har havnet på rett "hylle", MEN;

Skulle til å bestille dette produktet Ground Sound
    men så dukket det opp noen valg av fem forskjellige OPAMPS:

NE 5532 som er standard uten tillegg i pris..
    LM 4562 + 525dkr (National Semiconductor)
    AD 8620 +1025dkr (Analog Devices)
    OPA 2134 +525dkr (Texas Instruments/ Burr Brown)
    OP 275 + 375dkr (Analog Devices)

Delefilteret skal i første omgang kun brukes for deling og korrigering av bass. Etterhvert oppgradere til et fullt aktivt oppsett på mine 3 veis DIY høytalere av høy klasse . Lurer derfor på om jeg burde gå for noen av OpAmpene til 500,- ekstra eller den dyreste, eventuellt om dette er bortkastede penger?

Setter pris på innspill her, for dette har jeg ikke peiling på

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Artig Er i mye kontakt med Robert i Groundsound om dagen, og skal ringe han onsdag. Skal til å bestille 2 stk DCN-23BOX selv. Har også lurt på om denne oppgraderingen av OPAMPS er verdt prisen? Spent på om noen kan bidra.

En annen ting, chieng. Jeg vet ikke hvor mye du har satt deg inn i produktet? Jeg har prøvd å få Robert til å forklare via mail, men har ikke helt fått taket på det.
    Det er jo som kjent 2 stk XLR inputs og 4 stk RCA outputs. Min tanke er å bruke 1 DCN-23box til hver av DIY hornhøytalerene mine. Meningen er at disse boksene, etter å ha satt de opp, skal stå i kjeden og gjøre jobben uten mer "fikkel".
    Så til kjernen av spørsmålet. Ved å feks bruke min Onkyo surround til musikk (skal bruke forforsterker med prosessor inn etterhvert) vil det skje en DA konvertering i Onkyoen før signalet sendes ut til delefilteret og så videre til høytalere. I og med at dette er et digitalt filter vil jeg tro det skjer en ny AD/DA i boksen? Jeg vet ikke om Robert skjønner helt hva jeg mener eller om jeg ike ser noe åpenbart her?

Forstår du hva jeg mener, og har du noen forklaring på om det skjer enda en DA konvertering etter prosessor/pre?

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå vet jeg ikke hvordan den er bygget opp. Har den innstikksokkel til OP-ampene, kan du skifte til andre typer senere hvis lysten skulle dukke opp.

Hvis den har OP-amper i forbindelse med/forran A/D-konverteren, kan det muligens være viktig å ha så støysvake og transparente OP-amper som mulig der. Personlig ville jeg brukt noen hundrelapper ekstra hvis du har tenkt å bruke den i et påkostet system. Selv om boksen er "digital", så er den "analog" både før og etter den digitale prosesserigen.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Artig Er i mye kontakt med Robert i Groundsound om dagen, og skal ringe han onsdag. Skal til å bestille 2 stk DCN-23BOX selv. Har også lurt på om denne oppgraderingen av OPAMPS er verdt prisen? Spent på om noen kan bidra.

En annen ting, chieng. Jeg vet ikke hvor mye du har satt deg inn i produktet? Jeg har prøvd å få Robert til å forklare via mail, men har ikke helt fått taket på det.
    Det er jo som kjent 2 stk XLR inputs og 4 stk RCA outputs. Min tanke er å bruke 1 DCN-23box til hver av DIY hornhøytalerene mine. Meningen er at disse boksene, etter å ha satt de opp, skal stå i kjeden og gjøre jobben uten mer "fikkel".
    Så til kjernen av spørsmålet. Ved å feks bruke min Onkyo surround til musikk (skal bruke forforsterker med prosessor inn etterhvert) vil det skje en DA konvertering i Onkyoen før signalet sendes ut til delefilteret og så videre til høytalere. I og med at dette er et digitalt filter vil jeg tro det skjer en ny AD/DA i boksen? Jeg vet ikke om Robert skjønner helt hva jeg mener eller om jeg ike ser noe åpenbart her?

Forstår du hva jeg mener, og har du noen forklaring på om det skjer enda en DA konvertering etter prosessor/pre?
    Fint, jo da får vi håpe noen har gode råd ang. Op-amp valgene ovenfor.
    Har lest litt og det ser ut til at den som følger med (NE 5532) ikke er av aller beste kvalitet, det er mitt inntrykk så langt.

Når det gjelder AD/DA spørsmålene dine er ikke jeg den beste til å svare på det desverre:wink: Har aldri hatt en suround forsterker engang
    Hvordan hadde du tenkt å koble dette opp, ser det ikke helt for meg desverre.

I mitt oppsett har jeg tenkt det i følgende rekkefølge: Kilde, ekstern DAC, forforsterker, DCN-23BOX, effekt forsterkere.

AD/DA delen i delefilteret er jo der selfølgelig som du sier for at det er et digitalt filter der alt blir "justert" i det digitale domenet for så å bli omgjordt til analogt signal igjen. Dac delen kun derfor såvidt jeg forstår.

Mvh
    Kjell

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser du skal kjøre kilde--ekstern DAC--pre--DCN23--effekter. Slik jeg ser det da vil du også få to DA konverteringer, en i DAC og videre en i DCN23? Det er vel egentlig dette jeg har prøvd å forstå, men som jeg kanskje ikke har skjønnt enda? Kanskje bare sånn det må være?
    Uansett blir det akkurat det samme med en reciever. Kun to av kanalene routes gjennom filteret, resten av høytalerene går på vanlig vis.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Ser du skal kjøre kilde--ekstern DAC--pre--DCN23--effekter. Slik jeg ser det da vil du også få to DA konverteringer, en i DAC og videre en i DCN23? Det er vel egentlig dette jeg har prøvd å forstå, men som jeg kanskje ikke har skjønnt enda? Kanskje bare sånn det må være?
    Uansett blir det akkurat det samme med en reciever. Kun to av kanalene routes gjennom filteret, resten av høytalerene går på vanlig vis.
    Ja jeg bruker PC som kilde mest og derfor kjører jeg optisk til DAC'en fordi dac delen på pc er jo somregel dårlig. Da vil jeg tro at jeg har to DA konverteringer ja, det er vel ikke til å unngå i dette oppsettet.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Rojoh
    Nå vet jeg ikke hvordan den er bygget opp. Har den innstikksokkel til OP-ampene, kan du skifte til andre typer senere hvis lysten skulle dukke opp.

Hvis den har OP-amper i forbindelse med/forran A/D-konverteren, kan det muligens være viktig å ha så støysvake og transparente OP-amper som mulig der. Personlig ville jeg brukt noen hundrelapper ekstra hvis du har tenkt å bruke den i et påkostet system. Selv om boksen er "digital", så er den "analog" både før og etter den digitale prosesserigen.
    Ja tror jeg går for å betale litt ekstra, så da står det mellom desse tre

LM 4562 + 525dkr (National Semiconductor)
    AD 8620 +1025dkr (Analog Devices)
    OPA 2134 +525dkr (Texas Instruments/ Burr Brown)

Jeg har god tid til å spekulere å undersøke, skal ikke hjem før om 14 dager....8)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •