The Merrimack-Gunnar Brekke!!!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 4 av 4
    Newcomer Dildor sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Smile The Merrimack-Gunnar Brekke!!!

Lurer på om noen har Gunnar Brekkes selvbygghøyttalere The Merrimack?
    Har selv bygd et par av disse for noen år siden. Er ganske fornøyd med disse. Fikk dem lakket i svart pianolakk. Ble dritlekker!!!:-D
    Spekulerer på å høre fra andre som har disse og hvilken forsterker de har? Om de har oppgradert versjon, utseende, brukes til stereo, surround oppsett etc..... + evt. bilder:-D har ikke bilder selv enda, men skal få lagt ut noen om en stund8)

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bygget et par Merrimac selv, kan vel kalle versjonen Exstreme MK2 :-)
    Hadde 28 mm MDF, bassrefleksen munnet ut bak, sandfyllt kammer bak mellomtonen, godt med indre avstivere og et noe modifisert delefilter.
    Kan ikke si at det var noe ulyd på dem :-) Spilte med både ro, pondus og relativt godt oppløst. Mener krøp noe under 30 Hz.

Bilder har desverre ikke klart å oppdrive.

Ble etterhvert avløst av Dynabel´s SuperExact.

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2005
    Poster
    19
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fant jaggu et bilde, om enn dårlig, av dem :-)

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2010
    Poster
    1
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Merrimac!

Jeg bygde også et par av disse for en god stund siden! 1999 tror jeg. Var veldig fornøyd med resultatet den gang og syns egentlig de er ok enda. Mener det var Mk2 versjonen jeg bygde. Husker fortsatt at jeg hostet MDF støv i ukesvis mens dette pågikk.
    Høyttalerne spiller detaljert og høyt og med bra dypbass. Kan også skape et bra rom og stemning på gode innspillinger. Den største mangelen er at de er dårlige på "punchbass". Er derfor en høytaler som raskt blir slitsom på rock, da elgitarene blir vel framtredende i forhold til resten av lydbildet som ikke får "trøkk" nok. Men på akustiske rundreiser og westcoast sound er de gode. Og veldig bra på film.
    Har vurdert å oppgradere mine med et basselement som har litt mer effekt i mellombassen hvis dette lar seg gjøre. Kunne vært intressant å høre med dere andre som eier denne høytaleren hva dere syns om bassen på disse?

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •