Terminal til 50 mm trekkerør

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Terminal til 50 mm trekkerør

Hva anbefales av terminal som skal brukes bak vegghengt tv og over gulvlisten?

Skal trekke HDMI og strøm. Ser for meg å bruke 50 mm trekkerør selv om det nok ikke er nødvendig, men for å gjøde det enklest mulig i etterkant. Det blir jo uansett ikke synlig. Er derimot opptatt av at det ikke er ett åpent hull rett i veggen så hva brukes egentlig til terminal eller ramme her, har ikke sett så mange eksempler på dette i andre tråder?

Jeg skal jo bare trekke rett opp og ned så det er jo i utgangspunktet veldig enkelt, men har ikke lyst å borre hull før jeg har en løsning jeg er fornøyd med

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av folo
    Hva anbefales av terminal som skal brukes bak vegghengt tv og over gulvlisten?

Skal trekke HDMI og strøm. Ser for meg å bruke 50 mm trekkerør selv om det nok ikke er nødvendig, men for å gjøde det enklest mulig i etterkant. Det blir jo uansett ikke synlig. Er derimot opptatt av at det ikke er ett åpent hull rett i veggen så hva brukes egentlig til terminal eller ramme her, har ikke sett så mange eksempler på dette i andre tråder?

Jeg skal jo bare trekke rett opp og ned så det er jo i utgangspunktet veldig enkelt, men har ikke lyst å borre hull før jeg har en løsning jeg er fornøyd med
    Jeg skal bruke sentralstøvsuger rør her hos meg, med "de store" svingene i endene, så går det fint å trekke igjennom HDMI og strøm i dem.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2008
    Poster
    1,030
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var borti en som monterte vanlig enkle el-bokser, skar hull i ene siden av disse å lirket inn 50mm trekkerør, du kan jo evt lime/fuge så du er sikker på at det henger. Da kan du elegant montere en vanlig ramme med deksel å skjære ut for ledningene for ren og pen finish i etterkant også.

Dette gjelder da om du ska gipse/plate veggen etterpå.

Er det en vegg som alt eksisterer ville jeg muligens prøvd å lirke 50mm trekkerør, eller evt sentralstøvsuger rør som tipset om.
    ATV3 - Aune X1 Mk2 - Dayens Menuetto - Klipsch RB-61 II
    WooAudio WA6 - HiFiMAN HE500
    Til salgs : B&W 685 S2 / SA Mantra 50

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av eMTea
    Jeg skal bruke sentralstøvsuger rør her hos meg, med "de store" svingene i endene, så går det fint å trekke igjennom HDMI og strøm i dem.
    Hørtes ut som en meget god ide! Har egentlig ikke har behov for så stort som 50 mm, takk for tips!

Har kun montert spon og gips på den ene siden av stenderne så den er full tilgang på baksiden.

Edit:
    Etter litt leting så har jeg utpekt Megaflis til den store vinneren til rimelig sentralstøvsuger tilbehør : http://www.megaflis.no/Elektro/Sentralstoevsuger.aspx

Newcomer FV. sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2007
    Poster
    154
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg brukte også sentralstøvsuger-rør og dette fungerer utmerket, mye lettere å trekke i også da innsiden er glatt i forhold til vanlige trekkerør.

Men folo: Det er snakk om en utgift på 200-250,- på varer du får kjøpt hos din lokale byggvarehandler i løstvekt, du trenger to bend, et rør, og et par klammer. Du står vel i den uten å spille rundt alle sidene på internett

Newcomer
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    69
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av FV.
    Jeg brukte også sentralstøvsuger-rør og dette fungerer utmerket, mye lettere å trekke i også da innsiden er glatt i forhold til vanlige trekkerør.

Men folo: Det er snakk om en utgift på 200-250,- på varer du får kjøpt hos din lokale byggvarehandler i løstvekt, du trenger to bend, et rør, og et par klammer. Du står vel i den uten å spille rundt alle sidene på internett
    Ja, det gjør en helt sikkert har ikke leta så veldig mye, fikk bare litt sjokk når enkelte av endestykkene koster opp mot 500kr stykk!

Det var uansett overkommelige priser på megaflis syns jeg nå

måtte jo nesten laste opp resultatet også

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •