DIY Rack - Malingstype?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 11 av 11
    Newcomer Xqisit sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

DIY Rack - Malingstype?

Hei godtfolk.

Jeg har nettopp laget denne: Bildr.no

Samtidig har jeg sorte Klipsch RF i frontrekken. Disse har jo sin struktur og finish. Jeg håper å kunne matche bordet så nært som mulig med glansen i fargen/mattheten i fargen.

Planen er å pusse det ned først, deretter male, evt. pusse igjen og male tilslutt..

Har noen forslag til en fornuftig interiørbeis eller lignende som vil gi en litt halvmatt følelse på denne?

Pft
    Henrik

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal du ha materialet sort, så nytter det ikke med interiørbeis. Da må det helst maling til.
    Denne må pusses / mattslipes før du legger på et lag med silkematt lakk, gjerne spraylakk!
    Har med hell brukt Quick spaylakk til slike oppgaver. Har du litt trening med spraylakk fra før, så får du et flott resultat!
    Det kommer til å gå med noen bokser, så dermed vil det fort koste noen kroner! :???:
    Alternativet er å bruke vanlig lakk på boks, i kombinasjon med pensel / rulle. Resultatet blir neppe like bra, og avviket fra høyttalerfinishen vil nok bli relativt stor....

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Okei.

Jeg skjønner.

Hvis jeg ser bort ifra at de skal matche 100%, hva er da enkleste måte å få den sort på?

Spraylakk blir bare klin i værste fall, har ikke akkurat noe trening heller :P hehe.

Da blir det vel kanskje lakk på boks, men da må jeg vel kjøre på en god del strøk for å skule litt?

Expert Scrooge sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    6,002
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du behøver ikke mer enn et strøk eller to, og da tenker jeg på sort påført med rulle / pensel.
    Finishen legger du med silkematt klarlakk, beklager at jeg ikke var (hehe), klar nok der!
    Og husk samtidig: Grunnarbeidet, dvs sliping av treverk og sort maling MÅ være så bra som du bare kan få det, før du legger på et lag eller to med klar silkematt spraylakk. Lykke til!

Newcomer Johansen^ sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2006
    Poster
    63
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kanskje den nye malingen Lady reklamerer for nå hadde fungert. Lady Pure Color om jeg ikke husker feil.

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Scrooge
    Du behøver ikke mer enn et strøk eller to, og da tenker jeg på sort påført med rulle / pensel.
    Finishen legger du med silkematt klarlakk, beklager at jeg ikke var (hehe), klar nok der!
    Og husk samtidig: Grunnarbeidet, dvs sliping av treverk og sort maling MÅ være så bra som du bare kan få det, før du legger på et lag eller to med klar silkematt spraylakk. Lykke til!
    Hehe, da er det klart her

Får handle et par bokser sort og en boks med silkematt i morra å gå til med ruller og pensler!

Jeg poster et bilde her når det er ferdig så får vi se om det duger

Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    146
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Johansen^
    Kanskje den nye malingen Lady reklamerer for nå hadde fungert. Lady Pure Color om jeg ikke husker feil.
    Notert!

Intermediate AAmrAA sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2010
    Poster
    1,520
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Xqisit
    Hei godtfolk.

Jeg har nettopp laget denne: Bildr.no

Samtidig har jeg sorte Klipsch RF i frontrekken. Disse har jo sin struktur og finish. Jeg håper å kunne matche bordet så nært som mulig med glansen i fargen/mattheten i fargen.

Planen er å pusse det ned først, deretter male, evt. pusse igjen og male tilslutt..

Har noen forslag til en fornuftig interiørbeis eller lignende som vil gi en litt halvmatt følelse på denne?

Pft
    Henrik

Flott benk!! Ser etter noe lignende som jeg kan kjøpe, men helt umulig å finne brukbare tv-benker.

Fikk du kjøpt ferdige plater til benken? I tilfellet hva slags type og hvor? Kunne tenkt meg å laget en slik selv.

Newcomer Hades sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Poster
    172
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du burde vel være ferdig med malejobben nå? Hva med en bilde av det endelige resultatet? 8)

Newcomer Gaston sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ikke glem å bruke kvistlakk. Uten kvistlakk så vil harpiksen i kvistene trekke seg ut i malinga og lage skjemmende flekker.

G

Intermediate Hunsbedt sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Sted
    Kvinesdal
    Poster
    3,004
    Takk & like
    Nevnt
    16 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Først pusse godt med 80 sandpapir, så 120, evt finere,
    Så to strøk kvistlakk
    Så ett til to strøk Jotun Heftgrunning
    Så pusse forsiktig med fint sandpapir
    Så sprøytelakk, ett gjennomsiktig lag først som skal nesten tørke
    Så sprøytelakkere to ganger til, uten å vente for lenge

Har gjort det slik på egne hyller og fikk et pent resultat. Du kan sikkert gjøre enda mere ut av det, med pussing mellom sprøytelagene og klar/mattlakk til slutt, men da vil du nok bruke en del mer tid, og penger!

Lykke til!
    Marantz AV 8801/Crown DCI 8/600N/Crown I-Tech 6000/T&M SA 400e/OPPO BDP-103/Beyma BigMiles/Beyma 18G50 x 4 /Sony HW 50ES/Seymour 129" Screen
    Resten av utstyret finnes her

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •