Subwoofersett til Hivi F6

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Subwoofersett til Hivi F6

Hei!

Bygget tideligere noen bokhylle-ish fronthøyttalere, og har lekt med tanken på å bygge to aktive subber til dem. Har da tenkt å gå i fotsporene til Dynabel Arges, men med en Hivi W10 og Zachry 250. (Litt stramt budsjett). Bruker mer eller mindre sammen oppsett på kassen, rundt 31 liter lukket. W10-elementet er beregnet for 45 liters br-kasse, så tenker en 30liters kasse kunne funke ok?
    Noen formeninger om forsterkeren? Vurderer også å importere bash300 eller noe i den duren fra parts-express, men går foreløpig for zachry sin.

Her er link til forsterkeren: Zachry DSW-250 - Ljudia - Multimedia Hemelektronik Karaoke PA anlÀggning DJ utrustning Ljus utrustning

Her er link til elementet: Overview of W10 Drivers_HiVi,Inc

Tenkte meg å kombinere subbene med de her http://avforum.no/forum/diy-do-yours...eprosjekt.html

Intermediate Andsor sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Slik ble de

Ble innkjøpt 2x BASH 300 som ble bygget i hver sin egen kasse, slik at jeg eventuelt kan bruke dem på andre prosjekter om det skulle behøves.

Forsterkeren ble kjøpt på parts-express, og er en 120Vac. Litt mindre modifikasjoner må nok til for å få 240Vac inn, men satser på det går greit.

Lyden er klar og dyp, men ikke med så fantastisk mye punch, slik jeg hadde håpet på. Men til det har jeg en 15" som kan hjelpe til med å riste litt i tak og vegger, så det er ikke krise. Alt i alt fornøyd med tanke på at begge til sammen har kostet meg like over 3-4000. Det eneste jeg lurer på om skulle vært gjort annerledes er om kassen skulle vært en bassreflekskasse. Innspill? Elementet står at er tilpasset medium og store bassrefleks-kasser, men på spesifikasjoner står det: Cabinet: Sealed. Vil dette påvirke betydelig?
    Her er et par bilder av resultatet:
    Vedlegg 72044
    Vedlegg 72045

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •