3D filmplakat - DIY for ...pappskaller (Scrapbooking) - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 41 til 60 av 61
    Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Eneste utstyret jeg har som er proffere enn det du har er nok kutteren. Ellers er du langt mer kreativ og sannsynligvis mye mer fingernem. Hvis noen har linker til hvor man får kjøpt slik så kan kanskje de postes her?
    Linker setter vi nok alle pris på, så hvis noen har gode tips til hvor vi får kjøpt montasjeutstyr til kupp-priser, så go-go-go... ;-)

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker for de flotte forslagene Kokken!
    Jeg ville nok ha gått for et helgrått tema eller et med mer farger, fremfor å blande de. Jeg kunne sett for meg Pan-figuren i midten med to platecover på hver flanke og saxen (i sølv) i underkant eller en variant med livefotoet og litt mer livlige bilder fra innspilligen av Dresden, Live in Concert?

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Lurer nesten på å tipse madammen om denne tråden. Kanskje det blir hjemmelaget julegave på meg i år

Synes du har gjort en strålende jobb, som du har gjort med en del andre "hobbyprosjekter" også Lurer på hva du finner på neste gang. . .
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Føyer meg inn i denne fantastiske tråden og håper folk poster flere kule prosjekter her! Denne tråden skal madammen jammen få tatt en titt på!!!

Active
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    391
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fantastisk ide ja - hjemmelaget så da minst like bra ut som de fra messen! Tror jeg definitivt skal lage noe lignende selv! (Når jeg har tid... )

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Jeg ville nok ha gått for et helgrått tema eller et med mer farger, fremfor å blande de. Jeg kunne sett for meg Pan-figuren i midten med to platecover på hver flanke og saxen (i sølv) i underkant eller en variant med livefotoet og litt mer livlige bilder fra innspilligen av Dresden, Live in Concert?
    Enig med at blandingen grå pluss farger ikke var helt 100%, så jeg mekket først et helgrått med sax under (i sølv):

3D filmplakat - DIY for ...pappskaller (Scrapbooking)-jangarb_3-jpg

Men ennå er det ikke rett balanse i bildet. Det jeg merker at jeg reagerer mest på er at saxen er liggende og i mine øyne er det HELT feil komposisjon. Den må stå på en eller annen måte. Og da blir symetrien vanskeligere i bildet. Løsning: Jan Garbarek spiller ikke bare på sax, men også klarinett og DA fant jeg en løsning som jeg synes passet godt på innenfor en A3 størrelse ramme:

3D filmplakat - DIY for ...pappskaller (Scrapbooking)-jangarb_4-jpg

Expert jakv sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2004
    Sted
    Kristiansund
    Poster
    8,645
    Takk & like
    Nevnt
    2 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste tråden til min bedre halvdel, hun bruker en del tid på scrapping, og hun var imponert.
    Prøvde å ymte om at noe slikt sikkert hadde gjort seg i filmbua, men var ikke helt den store responsen der ...
    Cambridge 752 BD, Yamaha CX-A5000, Hegel H300, DIY 3xL25D, JBL LS80, JBL LS center, Klipsch RS42 MK2,
    DIY 4xDayton Ultimax 15", 2xBehringer iNuke6000DSP, Sony VPL-HW30, Darbee Darblet, Nexus Player, Toshiba HD-DVD, Get Micro,
    Rega Planar 3 m/Elys 2, Rega Fono

Livet er mer enn en pakke tørre kjeks

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av jakv
    Lurer nesten på å tipse madammen om denne tråden. Kanskje det blir hjemmelaget julegave på meg i år :wink:
    fulgt av ...
    ...Prøvde å ymte om at noe slikt sikkert hadde gjort seg i filmbua, men var ikke helt den store responsen der ...
    Sitat Opprinnelig postet av alkar
    ...Denne tråden skal madammen jammen få tatt en titt på!!! :smile:
    ;-) Jeg visste at det måtte være flere enn meg med scrapbook-madam her på Forumet, men jeg vet også at det er ikke bare bare å sette dem i arbeid til egen nytelse. Da må man bite i en forfriskende fruktbit og som BigT sier...

Sitat Opprinnelig postet av BigT
    Fantastisk ide ja :smile: - hjemmelaget så da minst like bra ut som de fra messen! Tror jeg definitivt skal lage noe lignende selv! (Når jeg har tid... )
    :-D Flott BigT - og husk å poste resultater her !

Viste tråden til min bedre halvdel, hun bruker en del tid på scrapping, og hun var imponert. :grin:
    Aah, deilig å få kred fra ekspertisen på håndverket

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Enig med at blandingen grå pluss farger ikke var helt 100%, så jeg mekket først et helgrått med sax under (i sølv):

Men ennå er det ikke rett balanse i bildet. Det jeg merker at jeg reagerer mest på er at saxen er liggende og i mine øyne er det HELT feil komposisjon. Den må stå på en eller annen måte. Og da blir symetrien vanskeligere i bildet. Løsning: Jan Garbarek spiller ikke bare på sax, men også klarinett og DA fant jeg en løsning som jeg synes passet godt på innenfor en A3 størrelse ramme:
    [Klippet bort bildene]

Bare en tanke:
    Det som gjør komposisjonen vanskelig er at du har to elementer som sloss om oppmerksomheten, Garbarek-tegningen og saxofonmodellen. Jeg tror det blir ryddigere og mer stilrent uten saxofonen.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    [Klippet bort bildene]

Bare en tanke:
    Det som gjør komposisjonen vanskelig er at du har to elementer som sloss om oppmerksomheten, Garbarek-tegningen og saxofonmodellen. Jeg tror det blir ryddigere og mer stilrent uten saxofonen.
    ...litt enig i den, men da blir det ikke heeeelt 3D lenger ;-) Noe 3D elementer kan det bli med å montere bildene på forskjellig dybde....

Intermediate
    Medlem siden
    Apr 2006
    Poster
    991
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Viste denne tråden til en venninne av meg (hun holder på med scrapping) Og nå skal hun hjelpe meg på vei, slik at jeg også kan lage slike bilder

Så tusen takk Kokken for god ide, og at du deler det med oss alle andre :-D

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    ...litt enig i den, men da blir det ikke heeeelt 3D lenger ;-) Noe 3D elementer kan det bli med å montere bildene på forskjellig dybde....
    Ser den, men man kunne kanskje større "høyde"-forskjeller på de forskjellige bildene. Kunne man la paspartouret overlappe hverandre litt men med forskjellig høyde og en litt markert ytre ramme, da ville man jo få en 3D-effekt når man endrer betraktningsvinkel.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Oi, takk for de nye forslagene Kokken. Jeg tror det vil ha en langt bedre effekt i virkeligheten enn på bilde, så dette er absolutt verdt å ta videre. En kan jo for eksempel benytte seg av noe mørkt stoff som bakgrunn for å få bildene og eventuelle miniatyrinstrumenter til å stå mer frem?

Det kjekke med å faktisk ha bildene og arbeidsflaten fremfor seg må jo være at man kan eksperimentere og observere resultatene fortløpende, men jeg kommer meg neppe til Panduro av den grunn. En får gå i tenkeboksen i alle fall, eventuellt reise til sørvestover med en hyggelig kompensasjon til den kreative parten i denne dialogen; kanskje i kombinasjon med et lite møte for oss stammelederene her på forumet Jeg hører det er en habil hjemmekino og en vert med musikkinteresse, så det må være noe å få med seg uansett.

Intermediate alkar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    1,201
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette er jo genialt, men Kokken.... Det er jo ikke for å være kjip med madammen at jeg ønsker at hun skal få pusle med et 3D bilde! Det kaller vi for integrering. Jeg tvinger jo ikke dama til å gipse vegger, legge gulv eller å trekke kabler, så jeg føler at det er helt greit å gi regjeringa en oppgave som hun mestrer langt bedre enn meg.

Faren med denne integrasjonen er at det kan ende opp med en "Dirty Dancing" montasje i tillegg til en kul en, men det får stå sin prøve. Hun skal jo trives i kinoen hun også, og med noen timer lagt ned i dekoren, så er jo det to fluer i en smekk!

I verste fall kan jo hun i allefall hjelpe meg. Da kanskje det ikke ser ut som om jeg har gjort det selv i allefall...

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hmm, har en gammel VHS box set av Reservoir Dogs, der videokassetten har forsvunnet over årenes løp. Her ligger det mange effekter oppi som hadde blitt veldig stilige å hatt i et slikt oppsett som her, og det gjør seg mye bedre på veggen enn i en eske som ligger pakket ned i en kartong på boden

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig stilige effekter

Dress Groovier Hair Gel - Go to work on your hair

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digg å se at andre blir inspirerte. De Reservoir Dogs effektene er saker som ikke er så lett å få tak i andre steder. Kult om du får dem på veggen!

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Oi, takk for de nye forslagene Kokken. Jeg tror det vil ha en langt bedre effekt i virkeligheten enn på bilde, så dette er absolutt verdt å ta videre. En kan jo for eksempel benytte seg av noe mørkt stoff som bakgrunn for å få bildene og eventuelle miniatyrinstrumenter til å stå mer frem?

Det kjekke med å faktisk ha bildene og arbeidsflaten fremfor seg må jo være at man kan eksperimentere og observere resultatene fortløpende, men jeg kommer meg neppe til Panduro av den grunn. En får gå i tenkeboksen i alle fall, eventuellt reise til sørvestover med en hyggelig kompensasjon til den kreative parten i denne dialogen; kanskje i kombinasjon med et lite møte for oss stammelederene her på forumet Jeg hører det er en habil hjemmekino og en vert med musikkinteresse, så det må være noe å få med seg uansett.
    Hvis du skulle finne på å komme over på disse kanter, så tar vi fin-pirkingen på designet derfra :-D. Har gjeste-soverom, booking tar vi på PM ;-).

Expert BGuarden sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2006
    Poster
    7,813
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av nb1
    Mektig innponerende Kokken8)
    Hiver meg på her!
    Veldig bra arbeid!!

Active
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    474
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Digg å se at andre blir inspirerte. De Reservoir Dogs effektene er saker som ikke er så lett å få tak i andre steder. Kult om du får dem på veggen!
    Jepp, tror det kan bli stilig Men burde kanskje investert i en ekte barberkniv i steden for den kammen som ligger i settet, hehe..

Har nettopp blåst 50000+ kr på foliekutter og produksjonsutstyr til skilt og reklame, kjekt å kunne få leke seg med det utstyret i hobbysammenheng også

Side 3 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •