3D filmplakat - DIY for ...pappskaller (Scrapbooking) - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste
Viser resultater 21 til 40 av 61
    Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Toy Story 3D

Toy Story poster + bilder av hva man vil ta med + lekefigur Woody kjøpt på Toys´rÚs + optional "hvilke som helst andre små lekefigurer fra filmen" satt i ei ramme = 3D.

Moderator Kokken sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    8) Veldig godt forslag, Tiger. Den står på short-lista min også.

Hver av figurene kostet 199,- (Woody og Buzz) mens det var noen andre dugende til 169,-. Disse figurene er jo så like animasjonsfigurene i filmene at de nærmest skriker etter en plakat-løsning :-D.

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hvorfor begrense seg kun til film? Det er mengder med miniatyrinstrumenter å få fatt i for under 200kr. Det er bare å sette i gang å produsere musikkplakater også

Kanskje jeg kan bestille en Garbarek montasje mot vederlag?
    Vil gjerne en miniatyrsax og et bilde som nedenfor i tillegg til et knippe platecover, for eksempel...

Guru Tiger sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2003
    Poster
    14,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En svært god spin-off idé, Gwandarion. Svært god.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2003
    Poster
    1,538
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Meget bra laget. En Alien 3D plakat hadde også vært tingen å hatt.

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette var svært inspirerende! Jeg ser for meg trappa ned til kinoen dekorert med et lite knippe av favorittskivene mine.

Du er helt rå på slikt Kokken!

Expert tols1 sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    6,026
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er jo snart jul, så jeg ser for meg en kombinasjon av Kokkens hobbyprosjekter i desember:

- 3D plakat med filmtema laget som pepperkake

Intermediate
    Medlem siden
    Jan 2007
    Poster
    3,124
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Vannvittig flott stykke jobb Kokken! Viste det til madamen (som tilfeldigvis er en scrapbooker): "Jøss, det var flott! På AVforum?? Du vet jeg har alt det utstyret, det er bare å sette i gang!"

Intermediate hhalstensen sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2007
    Poster
    2,006
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Flott arbeid, Kokken!
    Føler meg inspirert til å lage noe tilsvarende med favorittfilmenene Pulp Fiction eller Sin City som tema.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Hvorfor begrense seg kun til film? Det er mengder med miniatyrinstrumenter å få fatt i for under 200kr. Det er bare å sette i gang å produsere musikkplakater også
    Du (og Tiger) har så rett! Jeg hadde faktisk allerede bookmarket meg følgende sted (Link) med tilsynelatende gode modeller av instrumenter, men du vet kanskje om andre gode alternativ?

Fra linken over jeg har jeg sett potensiale i akustisk gitar, fender, banjo (Kari ), Violin/fele (Rybak :roll:), Hvit flygel (Liberace ops... Det er bare fantasien som setter begrensning.

3D filmplakat - DIY for ...pappskaller (Scrapbooking)-mini-elguitar-gif
    Sitat Opprinnelig postet av Gwandarion
    Kanskje jeg kan bestille en Garbarek montasje mot vederlag?
    Vil gjerne en miniatyrsax og et bilde som nedenfor i tillegg til et knippe platecover, for eksempel...
    Jeg kan i alle fall hjelpe til med å lage et designforslag, litt brainstorming. Tegningen du la med er jo råtøff, så den ville jeg hatt i midten, gjerne fremhevet med en skikkelig passepartout og løftet litt ut. Ser for meg to album på hver side og da med en fargekomposisjon dem i mellom som holder en edruelig tone. Gjerne 4 album i grå-blå. Hvilke album anser du som "ikoner" - Jeg kommer først og fremst på "I took up the Runes", "Officium", "Dis" og kanskje "Visible World". En Sax er oftest messingfarget så den vil fremtre visuelt i et ellers grått tema.

3D filmplakat - DIY for ...pappskaller (Scrapbooking)-mini-sax-gif

Skal pusle et forslag i CorelDraw når jeg får tenkt litt på designet!

edit: Tegningene over jazz-artister til Alastair Graham er verd å kikke på!:
    Jazz Art og Impressions: The Story of a Collection by Alastair Graham

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Razor
    Meget bra laget. En Alien 3D plakat hadde også vært tingen å hatt.
    Alien filmene er absolutt et tema til å tenke på. 3D delen er kansje den største utfordringen. Et scenariao som krever litt arbeid:
    Alienfigur som bryter/sloss seg gjennom bakgrunnsarket og kommer rett mot deg. Hvis en bruker akrylplast som glass i rammen, da kan en syrebehandle den i et felt litt slik at det ser ut som en skadd alien har blødd litt grønn guffe og er på vei gjennom.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av akto
    Dette var svært inspirerende! Jeg ser for meg trappa ned til kinoen dekorert med et lite knippe av favorittskivene mine.

Du er helt rå på slikt Kokken!
    Takker. Nå venter jeg bare på at du som proff foto-amatør svinger deg med litt mer proff montasje-utstyr enn det enkle scrapbook-materialet som jeg har tatt for meg.:wink: Da tenker jeg på flere lag med hvit og farget passepartou, eller kanskje skråskjært farget foamboard... Der vet du antakelig bedre enn de fleste her hvilke muligheter som er tilgjengelig.

"Favorittskiver" sier du. Tenker du som Gwandarion å ta opp musikkutgivelser som tema?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av tols1
    Det er jo snart jul, så jeg ser for meg en kombinasjon av Kokkens hobbyprosjekter i desember:

- 3D plakat med filmtema laget som pepperkake
    Jeg har litt hodebry med å velge årets klasse P prosjekt, men kan nok allerede nå avsløre at P-plakat blir det nok ikke :-).

Sitat Opprinnelig postet av SannaX
    Vannvittig flott stykke jobb Kokken! Viste det til madamen (som tilfeldigvis er en scrapbooker): "Jøss, det var flott! På AVforum?? Du vet jeg har alt det utstyret, det er bare å sette i gang!"
    Go for it! Eller sett madammen i gang. Jeg tror nok ikke det er tilfeldig at det er flere av oss som har scrapbooking koner. Med alle de forskjellige butikkene som driver salg av scrapbook-stuff her i Stavanger/Sandnes distriktet - da må det være mange blant oss som holder på med slikt.

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av hhalstensen
    Flott arbeid, Kokken!
    Føler meg inspirert til å lage noe tilsvarende med favorittfilmenene Pulp Fiction eller Sin City som tema.
    Flott at du blir inspirert. :-D

Tips:
    Dersom du lurer på hvaslags våpen som er brukt i en film så er det oppslag på det også på internet: Main Page - imfdb :. guns in movies :. movie guns :. the internet movie firearms database

For håndvåpen er det ikke nødvendigvis nedskalerte modeller som trengs, men softgun i troverdige 1:1 modell er også en mulighet. Legg ut en annonse (finn/ebay) og søk etter defekt softgun av f.eks. Colt 45. (M1911).

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kudos til Kokken! Imponerende bra, samtidig som man blir litt misunnelig fordi man aldri klarer å finne på sånt selv...

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    854
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig mye bra her!

Ang 3D, vet ikke om dere kjenner til Fazzino, han har i mange år laget "3D Pop Art". Begynte vel med bilder, men lager mye rart nå, feks:
    http://www.fazzino.com/graphics/hand...et-Full-LG.jpg

Intermediate Gwandarion sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    4,126
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Kokken
    Du (og Tiger) har så rett! Jeg hadde faktisk allerede bookmarket meg følgende sted (Link) med tilsynelatende gode modeller av instrumenter, men du vet kanskje om andre gode alternativ?
    Det er kanskje ikke et bedre alternativ, men saxen vil være enklere og billigere å handle lokalt. Jeg fant den på denne (grelle) nettsiden hvor de har noen få instrumenter: Enhjørningen Leker og Gaver.

Ellers har www.musichouseshop.com et greit utvalg av instrumenter (en sax i sølv for eksempel, som kanskje kan passe til Garbarek temaet i grått?).

Jeg kan i alle fall hjelpe til med å lage et designforslag, litt brainstorming. Tegningen du la med er jo råtøff, så den ville jeg hatt i midten, gjerne fremhevet med en skikkelig passepartout og løftet litt ut. Ser for meg to album på hver side og da med en fargekomposisjon dem i mellom som holder en edruelig tone. Gjerne 4 album i grå-blå. Hvilke album anser du som "ikoner" - Jeg kommer først og fremst på "I took up the Runes", "Officium", "Dis" og kanskje "Visible World". En Sax er oftest messingfarget så den vil fremtre visuelt i et ellers grått tema.

Skal pusle et forslag i CorelDraw når jeg får tenkt litt på designet!
    Det hadde vært supert med litt hjelp fra den kanten, jeg er ikke kjent for å være kreativ og nevenyttig akkurat. Det kan jo hende jeg kan rekruttere noen som kan lappe det sammen for meg. I værste fall må scrapbooking skillz være et godt sjekketriks?

Tegningen er svært passende for trollet med saxofonen, så den synes jeg må med. Av album så er det noen som passer bedre inn enn andre i forhold til hva farger angår:

Ragas And Sagas

Afric Pepperbird

I Took Up The Runes

Officium

Alternativt kan man velge et litt friskere center piece fra et live foto og dermed kunne inkludere flere farger og slik på albumcoverne også?

Moderator BEF sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    5,837
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    6 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må bare føye meg inn i rekken av gratulanter til et meget flott stykke arbeid!!

Expert akto sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    6,483
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takker. Nå venter jeg bare på at du som proff foto-amatør svinger deg med litt mer proff montasje-utstyr enn det enkle scrapbook-materialet som jeg har tatt for meg.:wink: Da tenker jeg på flere lag med hvit og farget passepartou, eller kanskje skråskjært farget foamboard... Der vet du antakelig bedre enn de fleste her hvilke muligheter som er tilgjengelig.

"Favorittskiver" sier du. Tenker du som Gwandarion å ta opp musikkutgivelser som tema?
    Eneste utstyret jeg har som er proffere enn det du har er nok kutteren. Ellers er du langt mer kreativ og sannsynligvis mye mer fingernem. Hvis noen har linker til hvor man får kjøpt slik så kan kanskje de postes her?

Medlem siden
    Sep 2004
    Poster
    4,576
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    For enkelhets skyld satte jeg i gang med en firkantet løsning på ca 30x 30 cm. Tok også utgangspunkt i en sax på 6.5 tommer ~ 165mm. Den retro-siden som du fant med norsk salg av miniatyr-dingser, der står det ikke mye om dimensjoner, men de små bildene lignet veldig på samme saker som jeg linket til.

Satte bakgrunnsfargen til en blågrå som passer med noen av fargene i coverarten og en ramme rundt bildene tenkt med sølv og blågrå i mørkere nyanse. Så var det å flytte rundt på de forskjellige elementene og se på komposisjon, størrelsesforhold og farger. Scenebildet med farger dannet et skikkelig fokuspunkt, nesten som om det tar oppmerksomheten til strektegningen av Jan Garbarek som Pan figur.

Et par komposisjoner som er realiserbare. Veldig likt utgangspunkt men veldig forskjellig resultat.

3D filmplakat - DIY for ...pappskaller (Scrapbooking)-jangarb_1-jpg

3D filmplakat - DIY for ...pappskaller (Scrapbooking)-jangarb_2-jpg

Det er klart at skal en spikre et design, så må en ha på plass de designelementer med låste mål først. Da tenker jeg hovedsaklig på hvor stor er 3D dingsen og hvor stor ramme skal en bruke som utgangspunkt. Foto og bilder er i de fleste tilfeller lett å omskalere før print og montasje. Så er det fargevalg som er viktig, eller om en skal ha farge i det hele tatt. En lys bjørkeramme med hvit bakgrunn er noe helt annet enn forslaget over...

En annet mulig på Jan Garbarek temaet over er å bruke en avlang ramme og henge sax'en under ramma.... Decisions, decisions... :-)

Side 2 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4 SisteSiste

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •