Isolere Bilen (Bilstereo)

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 10 av 10
    Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Isolere Bilen (Bilstereo)

Jeg holder på og isolere bilen, burde man isolere "hele" bilen, eller holder det med bagasjerommet. har isolert bagasjerommet grundig og helt inntil karosseriet selvfølgelig, da har jeg brukt isolasjonsmatter fra biltema. (kanskje ikke det beste men noe er da bedre enn ingenting) mulig jeg burde bytte de ut å kjøpe noe bedre? hvordan iso matter er det å anbefale, og hvor får jeg tak i disse? helst noe jeg kan få kjøpt i de vanligste butikker man har overalt. hvis jeg i det heletatt trenger noe mer da...?

takker for tips

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stefan<3CLSC15
    Jeg holder på og isolere bilen, burde man isolere "hele" bilen, eller holder det med bagasjerommet. har isolert bagasjerommet grundig og helt inntil karosseriet selvfølgelig, da har jeg brukt isolasjonsmatter fra biltema. (kanskje ikke det beste men noe er da bedre enn ingenting) mulig jeg burde bytte de ut å kjøpe noe bedre? hvordan iso matter er det å anbefale, og hvor får jeg tak i disse? helst noe jeg kan få kjøpt i de vanligste butikker man har overalt. hvis jeg i det heletatt trenger noe mer da...?

takker for tips
    Hvilken type matte fra biltema er det du bruker? bitumen? den er i bestefall så vidt brukbar, men sprekker lett og sitter dårlig. Det er noe man særlig oppdager når vinteren kommer, jeg vil ikke anbefale å bruke den.

om du bruker en an de skum eller en av de andre "myke" mattene til biltema så er det bare å røske faenskape ut av bilen. Dette pgr av at de suger til seg fuktighet og legger derfor ett godt grunnlag for rustproblemer.

Det du bør bruke som funker er en eller annen aluminiums belagt butyl matte. spiller liten rolle hvilken, men kan tipse om en som er enkel å legge og som selges til en fin pris omdagen http://www.installbay.no/mab/webshop...ed?p=i&id=4503

Du trenger ikke dempe helebilen, men di viktigste områdene er dører med høytallere og bagasjerommet om du har sub. hullkasser er heller ikke dumt å ta med om du har mye vei-støy i bilen når du kjører.

Lykke til

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er faktisk ikke sikker... men jeg kjøpte de dyreste ivertfall, hehe.
    kanskje jeg bare skal rive ut det jeg har og kjøpe nytt, gidder ikke risikere rust
    koster jo ikke såå mye.

innstallbay ja, de har bra saker

takk for råd!!

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av stefan<3CLSC15
    er faktisk ikke sikker... men jeg kjøpte de dyreste ivertfall, hehe.
    kanskje jeg bare skal rive ut det jeg har og kjøpe nytt, gidder ikke risikere rust
    koster jo ikke såå mye.

innstallbay ja, de har bra saker

takk for råd!!
    Bare hyggelig, en slik pakke fra installbay holder til ca bagasjerommet og 2 dører, kommer jo selvfølgelig ann på hvor stor bil osv. en slik pakke koster normalt sett rundt 1400-2000kr avhengig av merke og forhandler så det tilbudet på 899kr er billig + at det er jo like greit å gjøre det ordentlig med en gang 8)

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    sant sant, har en 206 som jeg kjøpte bare for å bygge anlegg. er jo mindre enn de fleste biler hehe. men blir rå lyd da!! sliter bare med litt lite bagasjerom, så må spesial lage en kasse, er det som er neste nå, etter isolering selvfølgelig

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skjekket ikke prisen hos Installbay, men her er et alternativ iallefall:

:: B2 audio :: Better Bass in Norway

Newcomer
    Medlem siden
    Dec 2005
    Poster
    12
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Session
    Jeg skjekket ikke prisen hos Installbay, men her er et alternativ iallefall:

:: B2 audio :: Better Bass in Norway
    takker de var litt dyrere

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    beklager for at je stjeler litt oppmerksomhet i tråden din, men lurte bare på om Dynamat Xtreme Bulk Pack - Bilradiospesialisten - Støydemping / Dempematter
    er det bra saker eller er det bare kjempe dyrt?

mvh håken
    har bestilt og lurer på om je nesten skal avbestille.

Newcomer
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    39
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lunnarn
    beklager for at je stjeler litt oppmerksomhet i tråden din, men lurte bare på om Dynamat Xtreme Bulk Pack - Bilradiospesialisten - Støydemping / Dempematter
    er det bra saker eller er det bare kjempe dyrt?

mvh håken
    har bestilt og lurer på om je nesten skal avbestille.
    Dynamat xtreme er bra dempe matter, kansje de allerbeste?? men dyre.
    jeg har litt forskjellig av dempematter i min bil, blandt annet disse dynamat xtreme og de er fryktelig stive og ikke like enkle å legge som audio-system sine og de fra installbay(silent coat.)
    dynamat er sikkert tykkere og har sikkert en høyere vekt pr kvadratmeter og derfor bedre, men om du bruker den fra installbay kan man jo legge 2 lag og fortsatt spare penger.
    Når valget står mellom 2 lag silent coat eller 1 lag med dynamat er valget enkelt. jeg hadde valgt silent coat.

Active lunnarn sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2009
    Poster
    329
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av shammers
    Dynamat xtreme er bra dempe matter, kansje de allerbeste?? men dyre.
    jeg har litt forskjellig av dempematter i min bil, blandt annet disse dynamat xtreme og de er fryktelig stive og ikke like enkle å legge som audio-system sine og de fra installbay(silent coat.)
    dynamat er sikkert tykkere og har sikkert en høyere vekt pr kvadratmeter og derfor bedre, men om du bruker den fra installbay kan man jo legge 2 lag og fortsatt spare penger.
    Når valget står mellom 2 lag silent coat eller 1 lag med dynamat er valget enkelt. jeg hadde valgt silent coat.

Da blir det nok Dynamat xtreme på mei:smile:
    je fikk noen kroner av slag så da er det greit :smile: (grunnet ekstrem vente tid på en bestillig)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •