Billig sub... - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 29 av 29

Tråd: Billig sub...

Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Nei det kan du ikke bruke. Du må evt bruke de samme elementene ellers som martin, men da får du jo en høyttaler, ikke en sub.

Hvis du fremdeles vil bruke SLS sjønner jeg ikke hvorfor du vil kjøpe nye, fremfor mine, som faktisk er nye...

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hadde ikke tenkt spesielt på å kjøpe SLS, hadde egentlig sett meg ut noen billiger alternativer men er litt usikker, var bare et spm om det filteret passet andre subber, men jeg har tydeligvis misforstått litt...
    Finnes det noen filtere som man kan bruke på subber uavhengig av merke ? Ferdig-kjøpte eller sett spiller ingen rolle...

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det er enkelt å kalkulere et filter. Ikke bekymre deg for det. Men jeg ville anbefale deg å filtrere aktivt om mulig.

Uansett, har du ideer til elementer så kan vi forsøke å svare deg på fordeler/ulemper og value for money.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Var ikke meningen å være guffen, Empty. Jeg er bare veldig entusiastisk til de 8-toms basselementene til BEL-prosjektet. De er rett og slett svært anvendelige i både lukket kasse og bassreflekskasse, og i begge tilfeller blir kassene temmelig små (helt ned i 18 liter!).

Men Peerless 10-toms SLS gir også god valuta for pengene. Når Snickers foreslår å dele aktivt, så skal du ikke la deg avskrekke av at det høres komplisert ut. Spørsmålet her er vel:
    Har du en surroundreceiver? I så fall har den en sub-utgang som er aktivt lavpassfiltrert allerede, og du vil ikke ha behov for ytterligere filtrering ut over dette. Koblingen blir da:

1. Signalkabel fra sub-utgangen, via y-ledd til signalinngangene på Pioneer-forsterkeren.
    2. Ett subwooferelement på hver av utgangene (forutsetter altså to stykk basselementer i kasse).

Denne framgangsmåten kan benyttes på alle elementer og gjør dette til et svært enkelt prosjekt (man trenger ikke bygge filter i det hele tatt, siden det sitter i surroundreceiveren). Ulempen er selvfølgelig at du ikke kan benytte disse subwooferkassene uten aktiv deling, men det blir neppe aktuelt så lenge dette skal benyttes i surroundoppsett.

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hva slags forsterker vil anbefales for å drive 2 stk BEL-subber i bassreflekskasse, så små som det er fornuftig å lage dem? Jeg antar Cambridge P500 blir for pinglete?

Newcomer
    Medlem siden
    Jun 2004
    Poster
    239
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    @ Roffe:
    Har ikke noen sub utgang på forsterkeren jeg bruker nuh, det er en elgammel Bang&Olufsen forsterker, like før den spaserer av seg selv til museet. Men er det ikke mulig å bruke sub-utgangen på hovedkortet ?
    Sub-utgang på lydkortet -> forsterker -> sub-element

@ Pogwaq:
    Du kan jo gjøre som ble anbefalt her og som jeg skal gjøre, prøve med den forsterkeren du allerede har også eventuelt bytte til noe kraftigere skyts når behoved blir for stort...

Expert Pogwaq sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2003
    Poster
    5,452
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den forsterkeren skal helst drive resten av høyttalerne da... :roll:

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Empty
    @ Roffe:
    Har ikke noen sub utgang på forsterkeren jeg bruker nuh, det er en elgammel Bang&Olufsen forsterker, like før den spaserer av seg selv til museet. Men er det ikke mulig å bruke sub-utgangen på hovedkortet ?
    Sub-utgang på lydkortet -> forsterker -> sub-element

@ Pogwaq:
    Du kan jo gjøre som ble anbefalt her og som jeg skal gjøre, prøve med den forsterkeren du allerede har også eventuelt bytte til noe kraftigere skyts når behoved blir for stort...
    Poenget med å bruke surroundforsterker er jo at den har innebygget aktivt filter der du selv kan bestemme delefrekvensen, mellom 40 og 150 Hz eller noe sånt (?)

Og deretter kjøre signalet igjennom effektdelen til en helt vanlig stereo forsterker..
    Så å koble subben til en helt vanlig forsterker uten aktivt/passivt delefilter har ingenting for seg..

Intermediate martin sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,914
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Pogwaq
    Den forsterkeren skal helst drive resten av høyttalerne da... :roll:
    Altså en 8" i hver kasse? Isåfall klarer nok Cambridgen å drive dem fint, hvis du ikke har trang til å ha diskotek da, hvis du skjønner hva jeg mener :wink:

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •