SEAS L26ROY med slave og DS4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer Gaston sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

SEAS L26ROY med slave og DS4

Jeg har hatt flere samtaler med kona hvor jeg uten hell har prøvd å overtale henne til å la meg bygge subber til å ha i stua.

Her om dagen ytret hun ønske om et lite avlastningsbord hun ville ha ved siden av stolen sin i stua. Jeg var kjapt frampå og foreslo at "det kan jo jeg lage til deg kjære kone". I og med at jeg er relativt oppegående på sløyd så syntes hun det kunne være en god ide. Litt fram og tilbake om høyde lengde bredde osv... så var det lille bordet blitt forvandlet til 2 subber med hver sin L26ROY med slave (SEAS SL26R) og innebygget Hypex DS4. Genialt :-) Da var det bare å hive seg rundt å finne fram MDF, lim og sag slik at prosjektet fikk en flying start. 2 x 14mm MDF er limt sammen til 28mm sideplater som er ferdig kappet med 45 grader skjøter for å unngå synlig krymp. Litt usikker, men tror at innvendig volum havner rundt 52-55 liter, noe som burde fungere bra.

Active Andreash sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2004
    Poster
    308
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var en glimrende idè.. men pass på å få bukt med vibrasjoner i topplaten..

Er jo ikke sikkert fruen blir like imponert hvis colaen (eller andre drikkevarer i stettglass) finner veien ned på gulvet på egenhånd...

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er kona klar over at bordet har blitt forandret til sub eller?

Hadde en lignende kompromiss med samboeren her selv tidligere, men jeg kjøpte to lampebord og bygget subkasser som passet under.
    Tror neppe hun hadde blitt fornøyd med mine møbelsnekker kreasjoner nemlig :roll:

Uansett LROY er gromme saker, blir spennende å se resultatet og høre hva du synes om lyden. Følg opp med byggebilder!

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette høres bra ut. Det gjelder å være frempå!

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg skal selvfølgelig (prøve å) sørge for at kassen blir stive nok til at glass ikke går i gulvet. Og ja, kona vet om at bordene har forvandlet seg til suber. Hun er egentlig ganske grei i forhold til denne "hobbyen". Det hun ikke vet er at om jeg ikke greier å kontrollere vibrasjonene tilstrekkelig eller om de havner så nær lytteposisjon at det blir noe som helst problem, så må de flyttes og hun må kjøpe seg et vanlig bord.

Medlem siden
    Oct 2007
    Poster
    25
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Forsterkere, basselementer og slaver i hus. Har fått limt sammen den første kassen, minus en vegg. Sparer den siste veggen til slutt slik at jeg kan jobbe med innvendig avstiving og boks til forsterkeren. Jeg bare måtte legge forsterkeren og slaven på baksiden for å få et visst inntrykk av hvordan det kan bli.

Intermediate Session sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Poster
    682
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det går jo an å lage overflaten skli sikker ved å bruke noe gummi matter eller lignende. Eventuelt en overflatebehandling som øker friksjonsmotstanden.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •