3stk Eminence 3015LF midbassmoduler - Ferdig! :D - Side 3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3
Viser resultater 41 til 52 av 52
    Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Jeg bruker de 'gamle' subbene mine. To 15" sonotuber tunet til 13,5Hz.

Du må bare komme innom når det er ferdig! :-) Er ikek SÅ langt fra Porsgrunn!

Intermediate Rojoh sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2005
    Poster
    641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Leser at du ikke helt får punchen og trøkket til å sitte. Vrient å si hvor hovedproblemet ligger, men hvis grafen du foretok på første kasse+Klipsch (#36) er representativ, så mener jeg alvorligste avvik ligger i området mellom 400-2KHz. Den dipen ville jeg prøvd å utligne hvis du har mulighet. Siden denne "mangelen" har vært tilstede hele tiden, er det nærliggende å mistenke at både baffelstepkorreksjonen og demping av hornforsterkningen til Klipschene er i snaueste laget.

Mvh. Johan

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Har noen målinger uten EQ og smoothing som nok forteller en hel del mer enn pene, pyntede målinger gjør. Skal poste dem senere, når jeg har tid.

Har bygget den siste kassen nå nettopp. Den står og tørker, så skal elementet monteres og kobles, og det hele plasseres. Så kan jeg begynne på ordentlig med oppsett og EQ. Mulig jeg ender med å flytte litt på subbene også, det vil vise seg.

Edit:
    Lagt ved målinger. Ingen smoothing, ingen EQ, ingen romkorreksjon. 200Hz deling, 24dB/okt. Toppene er forsinket 1ms i forhold til bassene, siden dette ryddet opp betraktelig i overgangen.
    Bassene er høypasset på 40Hz, 24dB/okt.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Da har jeg fått alle tre på plass, og kjørt Audyssey litt sånn halvveis jalla.
    Audyssey ville ha alle tre frontene som large. Satte dem til 40Hz. Kjører nå uten deling i bunn på bassene, kun bass management. Tror muligens det var et lite hakk for lite, hadde en antydning til ulyd ved ENORMT høye nivåer på høyre kanal. Det er denne kanalen som er svakest i mellombassen på grunn av rommet, og jeg mistenker at Audyssey har boostet en del. Når man i tillegg har slak høypass så krever man svært mye av elementene. Dette var forøvrig på War of the Worlds, etter at første pod'en har kommet opp. En scene der motorveien blir blåst i filler rett bak bilen, og trykket er helt hinsides. Har ikke hørt Pod-scenen gjengitt på denne måten i mitt rom før, eller i det hele tatt. Herlig trykk i brystkassen, helt uten at det blir boks-lyd. Tror muligens jeg har vært litt uheldig med den dypeste bassen denne gangen. Jeg har flyttet subbene litt, og må prøve litt mer før jeg gjør meg opp en mening på akkurat det. Dypbassen vet jeg uansett at jeg kan få til i rommet mitt, det har vært mellombassen som har manglet. Men den er definitivt tilbake nå!

Intermediate FredrikC sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2008
    Poster
    1,562
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Grattis! Dette låter sikkert tøft nå

En ting som er gøy er å switche mellom gammel setting (kun klipschene i ditt tilfelle) og ny seting og så høre på forskjellene i en A-B sammenlikning. Da får man et bra inntrykk av hva som er blitt bedre og hva som kanskje var bedre før.

Knall, stå på og hold oss oppdatert på hva som blir den endelige dommen når alt er kalibrert til perfeksjon

Intermediate ganilsen sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2007
    Poster
    2,988
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitter bare å fantaserer om hvordan noe slikt låter, og det må bare være heeeeeeeelt villt!!!

Geir Arne

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av atledreier
    Har noen målinger uten EQ og smoothing som nok forteller en hel del mer enn pene, pyntede målinger gjør. Skal poste dem senere, når jeg har tid.

Har bygget den siste kassen nå nettopp. Den står og tørker, så skal elementet monteres og kobles, og det hele plasseres. Så kan jeg begynne på ordentlig med oppsett og EQ. Mulig jeg ender med å flytte litt på subbene også, det vil vise seg.

Edit:
    Lagt ved målinger. Ingen smoothing, ingen EQ, ingen romkorreksjon. 200Hz deling, 24dB/okt. Toppene er forsinket 1ms i forhold til bassene, siden dette ryddet opp betraktelig i overgangen.
    Bassene er høypasset på 40Hz, 24dB/okt.

Målingene dine tyder på veldig dårlige akustikkforhold.

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg vet at målingene mine er dårlige. Jeg har dempet hjørnene framme med chunks fra gulv til tak. Har dempet bakveggen med 10cm akustikkplater, et felt på 120x240 cm og 20cm luftgap. Har en 10cm akustikkplate bak senterhøyttaleren, med 15cm gap. Har også 3cm akustikkplater på sidene av høyttalerne, og 10cm plater i 1. refleksjonspunktene på sideveggene.

Framvegg er betong med huntonittplate, vesntre vegg er panel på betong. Høyre vegg og bakveggen er uisolert innervegg type tynn. I bakveggen er det også en dobbel glassdør. Dette gjør at det er ganske asymmetrisk akustikk, og bakveggen lager litt krøll i den dypeste bassen. Men man må synge med det rommet man har, så da blir det sånn...

Intermediate
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    1,877
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Så målingene var før demping?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nope....

Intermediate pirium sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Poster
    1,449
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er disse til salgs?

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2005
    Poster
    3,431
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, forsåvidt.

Er litt usikker ennå. Har lyst å beholde dem og kjøpe tre til, men tror kanskje jeg ska ta den velprøvde løsningen med Beyma. Planen er InConcert Miles.

Side 3 av 3 FørsteFørste 1 2 3

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •