thamule's DIY-sub(byggetråd): 500W Bash og SVS 12.2 [Kva for ein sparkel til MDF?] - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 33 av 33
    Newcomer megvell sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    eg mente RAL 9005... da e svart lakk... men shiny skal da bli! so aldelest!

Newcomer megvell sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    blank svart e jo den vanskligaste lakken å lakke og men skal nokk bli bra

Active thamule sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var endelig pallen kommen i hus, og den ser ca slik ut: (beklager dårlig bilde)

-pict0652-jpg

-pict0653-jpg

Ei kjapp kalkulering gir meg eit volum på i overkant av 100 liter. 105-110 kanskje. Så volumet burde vel egentlig vere brukbart.

Men så har eg tenkt litt. Kan jo vere greit å flytte litt rundt på den der pallen av og til. Og då er det rimelig upraktisk med eit beist av ein sub under der.
    Forsterkaren er jo og eit "problem", men den kan eg bygge inn i eit eige kabinett og ha i tv-benken. Så det problemet er vel egentlig ikkje noko problem. Men det hadde kanskje vore like greit med suben ein annan plass...

Oppsettet no ser slik ut:

-pict0658-jpg

-pict0664-jpg

Og då er det enten bak sofaen eller framfor som er aktuelt. Ein høg kasse i kvit pianolakk og med eit hjørne som er skrått (slik som veggen) hadde kanskje ikkje sett så dumt ut....

Enten bak

-pict0659-jpg

...eller framfor sofaen

-pict0660-jpg

Nokre innspel?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Plassering
    Då var sjefsavgjerdsla tatt. Kassen skal stå bak sofaen.

Så er spørsmålet korleis denne kassen skal sjå ut. Eg har disverre eit element med aluminiums-membran(?), noko som ikkje er spesielt fint. Hadde elementet vore svart, hadde det ikkje gjort noko om det viser, men eg synst rett og slett ikkje det er så pent at akkurat.

Forsterkaren er ikkje noko skjønnheit heller. Så konstruksjonen må prøve å skjule element og forsterkar. Samtidig vil sambuaren har ein høg og grunn(lite djup) kasse. Ein kasse som når opp til vinduskarmen. Og den skal visst vere så grunn at elementet ikkje vil få plass til å peike nedover. Men vi er vel ikkje heilt einige her endå. Så foreløpig har eg ikkje klart å bestemme meg for korleis denne kassen skal sjå ut....

Men først må eg vel finne ut kva volum denne krabaten vil jobbe optimalt i.

EDIT: Kanskje det går an å lakke elementet svart??? Hmmm, dette må undersøkast..

Dependent harman/kardon sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2005
    Sted
    Nord-Trøndelag
    Poster
    16,409
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Plassering
    Då var sjefsavgjerdsla tatt. Kassen skal stå bak sofaen.

Så er spørsmålet korleis denne kassen skal sjå ut. Eg har disverre eit element med aluminiums-membran(?), noko som ikkje er spesielt fint. Hadde elementet vore svart, hadde det ikkje gjort noko om det viser, men eg synst rett og slett ikkje det er så pent at akkurat.

Forsterkaren er ikkje noko skjønnheit heller. Så konstruksjonen må prøve å skjule element og forsterkar. Samtidig vil sambuaren har ein høg og grunn(lite djup) kasse. Ein kasse som når opp til vinduskarmen. Og den skal visst vere så grunn at elementet ikkje vil få plass til å peike nedover. Men vi er vel ikkje heilt einige her endå. Så foreløpig har eg ikkje klart å bestemme meg for korleis denne kassen skal sjå ut....

Men først må eg vel finne ut kva volum denne krabaten vil jobbe optimalt i.

EDIT: Kanskje det går an å lakke elementet svart??? Hmmm, dette må undersøkast..

Båndpass kasse, går det ann med 12.2 elementet tro

Intermediate eMTea sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2006
    Poster
    1,912
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av thamule
    Jeg spurte snickers-is om dette når det gjalt mine 2 Elemental Designs 190v2 18"'ere. Ikke å anbefale da du forandrer membranvekt (MMS).

Men jeg kan ikke se for meg hvor mye utslag det gjør... 5g med lakk liksom..

Men det lønner seg å høre på ekspertene

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En alumembran er det ikke noe problem å lakkere, membranvekten blir endret mindre enn eksemplaravvik fra fabrikk antagelig. Å maskere opphenget er kjedelig (om man vil få det pent/nøyaktig), men deretter er det bare å legge på et tynt lag fra sprayboks, bare akkurat nok til at det dekker.
    Proffsprøyte og sprøytesparkel/grunning/metallic/7 lag klarlakk er ikke noe hit! :-D
    Men jeg antar madammen ikke synes et høyttalerelement er pent uansett, så hvorfor ikke lage en front med det stoffet HUN synes er fint?

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Båndpass ja, ikkje dumt Hadde vore interessant å prøvd. Men er vel ingen som har paramtre til dette elementet, så blir vel som å skyte i blinde.

Men lakkering burde la seg gjere, og det blei visst akseptert med synlig element om det blir svart, så det er absolutt eit alternativ. Då kan elementet bli plassert på ei av langsidene. Forsterkar og bassportar kan egentlig bli plassert som for PB12-plus.

Men stoff er eg egentlig mindre begeistra for. Føler ikkje at tekstil passar heilt inn i leiligheita. Og er derfor lite gira på tanken. Men det er ikkje noko dumt forslag norcad. Kunne absolutt blitt ein fin kasse og ei enkel løysing på problemet...

Kjempeflott at folk kjem med idear! Trur det aukar sannsynligheita for at resultatet til slutt blir brukandes

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Planlegginga går på fram (litt om litt) og eg lurer på dette med baffelen. Eg ser at folk tar den dobbel. Satsar på å gjere det same sjøl. Men eg lurer litt på dette med korleis platene skal vere i forhold til kvarandre.

Må f.eks. baffelen vere på enden, eller kan den vere mellom 2 eller 4 plater? Eller har ikkje dette noko som helst å sei for konstruksjonen så lenge eg har skrudd og limt den godt fast?????

EDIT: Blir nok baffel på enden uansett, så då har det jo ingen betydning likevel

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då har eg henta platene mine. 850 kroner hos Monter på Minde i Bergen.
    Enda og opp med ei ny stikksag. Trur den skal klare jobben rimelig greit. Bosch gst135 ce.

-imag0166-jpg

Eg sette sammen kassen for å sjå at alle platene paste. Og det såg ganske så bra ut. Var lenge i tvil om det skulle bli 4" eller 3" portar, men eg kjem til å bestille rør, bend og portar hos Dynabel. Så då blir det 7 cm innvendig. Håpar at det ikkje blir blåselydar med ein port tetta.

Tuninga blir med 77 cm lange rør:
    3 portar åpne, 20hz
    2 portar åpne, 16hz
    1 port åpen, 11,5hz

Satsar på å ha ein port blokkert...

-imag0172-jpg

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter mange timar med grubling og planlegging har eg endelig komt igang med bygginga

Det første eg begynte med var baffelen. Den blir sett saman av 2 stk 22mm mdf plater. Men aller først måtte eg prøvefrese litt. Har aldri frest før, så tenkte det var lurt å prøve på ei plate som var til overs.

-pict0028-jpg

Det gjekk sånn halvgreit. Saga vekk siste biten med stikksaga.
    -pict0036-jpg

Etter litt nødvendig trening gjekk eg igang, med den ekte baffelen. Og begynte med nederste delen. Men allereie her gjekk ting skeis. Eg freste for stort hol til suben

Her har eg markert med blyant i monteringshola til suben.

-pict0039-jpg

-pict0042-jpg

Det er for liten del igjen av plata til å få festa elementet slik eg har tenkt. . Planen var islagmsutter i øverste del av baffelen. Men no er det for liten kant igjen til få det til. Eg lurte lenge på kva eg skulle gjere med dette. Var inne på tanken med å berre ha enkel baffel eller å kjøpe ny. Men etter litt rådføring med min far, bestemte eg meg for å gjere holet i den øverste delen av baffelen litt større. Då får eg montert islagsmutterane der og så skal bore vekk akkurat der skruane skal gjennom nederste del av baffel. Det er så liten kant igjen at det blir nok berre rot med å la skruane gå gjennom også den nederste delen av baffelen...

Det blir ingen ideel løysing, men det får berre gå. Det vil jo då bli ein kant rett bak elementet. Og det ideelle ville ha vore ein fint avrunda kant andre veien. Slik som Scrooge har gjort her:

Men med filing og pussing så satsar eg på at det ikkje vil føre til så altfor store lydmessige konsekvensar .

Her har eg skjert ut holet i øverste delen av baffelen. Holet er noko mindre for at eg skal få festa elementet på baksida med islagsmutter. Eg har filt og pussa kanten.

-pict0045-jpg

Det blir nok ikkje gjort meir før neste veke. Då satsar eg på å sette sammen baffelen. Så tenkte eg å begynne på bakplata der forsterkaren skal monterast og bassportane skal komme ut.

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    I dag fekk eg skrudd sammen baffelen

Brukte rikelig med lim. Bedre med for mykje enn for lite?

-pict0046-jpg

Eg bruker Bostik polyurethan frå Dynabel.
    Men aller først så spraya eg med litt vatn over platene for å få i gang
    den ekspanderande reaksjonen som er poenget med denne limen.

-pict0047-jpg

Brukte tvinger for å holde plata saman, og så skrudde eg i skruar. Sidan eg berre hadde 2 tvinger,
    måtte eg skru "seksjon" for "seksjon" og flytte tvingene rundt på plata.
    Til slutt grisa eg litt lim i skøyten rundt baffelen og inne i holet til elementet.

-pict0049-jpg

-pict0050-jpg

Litt verktøy til skruing

-pict0053-jpg

Baffelen skal få stå til i morgon før eg fortsetter med den.

Eg fortsette vidare med bakplata til suben. Funderte litt fram og tilbake på korleis eg skulle fordele dei 3 3"-portane pluss forsterkaren der bak. Endte til slutt opp med å få portane så tett som mulig og heilt oppe. Då får eg plass til å montere forsterkaren "rett" vei. Det betyr jo ingenting, men det ser jo litt bedre ut når ein kan lese kva som står på forsterkaren uten å tilte hovudet 90 grader

Eg brukte stikksaga til å skjere ut hol. Hola hadde blitt finare ved bruk av fres. Men fresejiggen min funkar ikkje på så små radiusar som bassportane skal ha. Men eg skal uansett lime rundt aeroportane, så tett skal det bli!

-pict0054-jpg

-pict0060-jpg

Portane blir heller ikkje nedfelte. Hadde kanskje blitt litt finare med innfelte portar, men no blir det no ein gang slik. Trur ikkje det skal bli så værst likevel

-pict0061-jpg

Ser no når eg går gjennom bilda at den eine bassporten er 2 milimeter høgare enn den andre. Det viser veldig godt på bakplata, men topplata skal jo oppigjen på. Og då vil det nok ikkje vise. Og det er jo tross alt bakplata, den skal jo ikkje vise uansett. :P

So far so good. Men eg har støtt på ei lita utfordring. Eg trudde bendet eg bestilte frå Dynabel hadde muffer i begge endar. Det hadde det disverre ikkje. Med andre ord kan eg ikkje bruke bendet til å skøyte bassporten slik eg hadde tenkt.

Eg har komt fram til at eg har nokre muligheiter:
    • Kjøpe skøytemuffer
    • Kjøpe nye bend med 2 muffer
    • Bruke eit 4" rør(som Dynabel tilfeldigvis hadde lagt ved pakken min, men som eg ikkje hadde bestilt) , gaffateip og lim for å skøyte røyret og bendet. Røyret og bendet er eksakt like store. Får sjå kva eg gjer med det. Men det ligg endå godt fram i tid.

I morgon tenkte eg å lage hol til forsterkar...

Medlem siden
    Jan 2005
    Poster
    437
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skulle ein snartur til legen i dag, men det tok 2 timar, så dagen blei amputert og lite/ingenting gjort.

Men eg trur eg skal sparkle litt for å få ein javn overgang mellom dei 2 platene i baffelen. Det betyr kanskje ikkje så mykje akkurat kva for ein sort eg kjøper. Men kva for ein sparkel er best til mdf? Satsar på å bruke samme sparkelen når eg skal til på finish av kassen.

Kva med biltema sin Biltema sin sparkel for treverk?

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •