Bygge HTPC inn i tv-benk..

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 9 av 9
    Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Bygge HTPC inn i tv-benk..

Heisann,
    Leker litt med tanken på å bygge HTPCen inn i en tv-benk. Noen som har gjort dette før og evt har tips/triks til do's and don'ts? Evt linker til lignende prosjekter? Tenker å rett og slett bygge hele greia fast på en standard hylle..

Mvh
    Tor J.

Intermediate leifeinar sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei, har du handlet komponenter? er mye snadder der ute som er smått og tar liten plass.

Bygde en maskin i tv benk, men det ble på langt nær presentabelt blir nok og gjøre dette ved en senere anledning, planen er da bygge maskinen inn i en skuffe lik at den skjules helt. montere luft inntak i skuffens bunn. dette går fint vet et m-itx system

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Hei,
    Komponentene har jeg, og det er noe av grunnen til at jeg ville bygge det inn i benken. Har ett vanlig ATX system, som jeg skal prøve å få plassert på en standard 60x40cm hylle. Vil også bruke 7-8db vifter i bakkant for å trekke varmen ut av hylla og ut i bakkant av benken. Vi får se hvordan det går. Skal ta fysiske mål av alt og tegne det opp på papp før jeg prøver, men bør la seg gjøre å få det montert. Det estetiske er ikke så farlig, da dette skal være i ett skap og de eneste gangene skapet skal åpnes er for å endre noe på komponentene eller lignende.

-t

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det ser vel helt strøkent ut så fort du lukker døra

et Atx hovedkort er vel ca 24x30cm, så skal være godt med plass. eneste du trenger er vel et hovedkort brett, det er litt vanskelig og finne. de har vel på microplex. men på 60x40cm er det kanskje mulig og sette/legge inn et helt kabinett. eneste kanskje er at du muligens må montere friskluft inn i skapet hvis det er litt tett

Lian Li LLMBT, Hovedkortbrett - Diverse - Tilbehør, Lian Li - Lian Li LLMBT, Hovedkortbrett - Netshop.no - pc data foto minne digital

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Må man ha hk-brett da? Jeg tenker å bare skru hk-spacere rett inn i tre/mdf plata jeg skal bruke. Alternativt så kan jeg slakte ett gammelt ATX kabinett og skjære ut selve trayet. Men vet ikke helt om det har så mye å si å ha ett eget hk-tray...

Ang. luft så tenkte jeg å bare prøve å trekke ut den varme lufta, og ha en glippe i bakkant som ny luft kan komme inn av.

Medlem siden
    Jan 2008
    Poster
    521
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Kommer litt ann på om du gar ekspansjons kort, med grafikk, lyd og trådløskort er det sikkert greit å ha noe og feste de i.

Intermediate aleksander8 sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    2,983
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Er bare å skru hovedkortet rett i treet med spacere i mellom, men pass på at det blir god avstand pga varme.

Active
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    317
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    jeg bygde meg et HTPC kabinett i tre og brukte et sånt hovedkortbrett.
    anbefales da du kun trenger å lage hull til brettet. hvis ikke må du lage hull for PSU, ekstra kort, vifter osv.
    dessuten kan du montere alt før du legger det på plass i f.eks. nevnte skuffe eller lign.
    Stereo: Yamaha RX-v773, Emotiva XPA-2, JBL Studio L890, LC2, LG 65", Xbox One S, Chromecast, Sonos
    Kino: Yamaha RX-V 781, JBL Studio L880, L820, LC2, XTZ 12.17, Velodyne CHT-12Q, Xbox One X, LG 65", Sonos, MediaPc, Chromecast

Active totto sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2004
    Poster
    450
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Bedda
    jeg bygde meg et HTPC kabinett i tre og brukte et sånt hovedkortbrett.
    anbefales da du kun trenger å lage hull til brettet. hvis ikke må du lage hull for PSU, ekstra kort, vifter osv.
    dessuten kan du montere alt før du legger det på plass i f.eks. nevnte skuffe eller lign.
    Jeg ser fordelene, skal i utgangspunktet ha kun ett kort, og det er gfx-kortet. Alt annet er integrert på hk'et. PSUen fester jeg bare til plata med ett par vinkeljern eller evt patentbånd for å få det plassert akkurat der jeg vil. Jeg lager noen små hull og fester spacere og hk'et i det... Bilder kommer i tråden min når jeg begynner

-t

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •