Valg av høyttaler elementer til terrasse høyttaler?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 5 av 5
    Newcomer pseudomono sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    216
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Valg av høyttaler elementer til terrasse høyttaler?

Vurderer å bygge høyttalere til å ha ute på terassen.Disse vil bli montert under overbygget, og er beregnet for fast montering.
    Så spørsmålet er: kan noen annbefale noen elementer som er beregnet til å stå ute hele året?
    Ser for meg 6,5" i ca: 10 liters kasser. -3 ved 60Hz
    Regner med at det finnes flere der ute som har/vi ha god lyd ute

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Koaksialt bilelement er kanskje det aller enkleste? De tåler ganske mye miljø-påvirkning, og bør passe fint i ei kasse på 10 liter. I tillegg slipper du vanligvis å tenke på delefilter da det er integrert, og sist men ikke minst - du kan få de ganske billig hvis du er villig til å fire litt på lydkvaliteten. Ellers finnes det jo mye ferdigbygde utendørs/marine høyttalere, både hos ljudia, dynabel og tilogmed hifiklubben.

Intermediate epifant sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    533
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Om jeg husker riktig er samtlige av Faital Pro sine elementer tilpasset utebruk, samt enkelte av PHLs elementer. ~10 liter/60 hz passer ganske ypperlig til PHLs 6-tommere, men jeg kunne ikke finne en utendørsversjon :/

Dette er bra elementer, men en dyrere og mer omstendelig løsning enn den Tacritan nevnte. Nevnte dem bare fordi du ikke skisserte noe budsjett.

Newcomer
    Medlem siden
    Jan 2010
    Poster
    29
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg har brukt disse i taket på mitt bad og hos mange kunder i bad og andre rom hvor fukt er tema, og de har aldri sviktet. Syns lyden er glimrende, innebygget delefilter og veldig billige. Lager du en passende kasse til disse er det jo verdt ett forsøk...

Innbygningshøyttaler - dynaBel AS

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    96
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg hadde noen gamle bilhøytalerer liggende og støve, monterte de under utsikket på garasjen og slengte en glava bit over de, funker fint som snus, disse har nå stått utendørs i 5 år og har ikke tatt skade av det.

Den dagen de ryker blir de byttet ut med nye bilhøytalere, ser ingen vits i å bruke en masse penger eller tid på dette da det tross alt er utendørs, lyd blir det plenty av.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •