Naksa 70 har tatt plassen til Holton Precision HPAnxV201PS

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 7 av 7
    Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Naksa 70 har tatt plassen til Holton Precision HPAnxV201PS

God aften

Har akkurat satt sammen en liten kompakt sak fra Holton Precision. Alt virker til å vere koblet rett men det er en utrolig dårlig og forvrengt lyd. Hva har jeg gjort galt:evil:

Vedlegg 66999

Vedlegg 66998

Vedlegg 67000

Vedlegg 66997

Forsterkeren har softstart fra Hypex, 500 VA 2x35VAC Trafo. Plug and play

Input caps har jeg brukt to 2,2uF Jantzen Audio Superior som jeg hadde liggende.
    Her var det en motstand som stod over ingangen som jeg fjernet, har sendt mail ang. dette til Holton men jeg får nok ikke svar før i morgen.

Signal jord skal vel ikke kobles til chassis? jeg har hvertfall ikke gjordt det.

Hva kan jeg ha koblet feil som gir denne forvrengte lyden???
    Dette skal jo vere plankekjøring

Active
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    465
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    har ikke svar på spm ditt. men den ser utrolig bra ut da. hvordan kabinett er det? hvor har du kjøpt det,og kostet? blir nok bra tilslutt.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av sand19
    har ikke svar på spm ditt. men den ser utrolig bra ut da. hvordan kabinett er det? hvor har du kjøpt det,og kostet? blir nok bra tilslutt.
    Hei, kabinettet kjøpte jeg på bruktbørsen på Hifisentralen. Det var ubrukt men jeg husker ikke hvor mye jeg ga eller hvor en får kjøpt det.

Ja det er sikkert en bagatell som jeg har oversett, tenkte å vente med prøving og feiling til jeg har fått svar ang. den motstanden.

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Motstanden skulle fjærnes

Har tatt vekk input cap og desverre er det samme som før

feilsøking pågår. Fin klar lyd på veldig lavt volume men litt opp så vrenger det som f...

hmmmmf

Har litt over 40Vac på secondary... har 245 i veggen...
    Jojo det skulle vel gå greit..

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå spiller den helt fint uten problemer.
    Hadde glemt isolasjon pad under temp sensor.... kremt...

ok ingen skade skjedd:-D

Nå får den bare spille seg inn så får vi se, hører hvertfall at den har godt grep om bassen på CNO

Vedlegg 67031
    Forsterkeren på kjøkken bordet for å legge inn isolasjon på termp sensor.
    Uten input cap i første omgang.

Vedlegg 67028

Vedlegg 67027

Vedlegg 67029

Vedlegg 67030

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Wow!!!

Det var litt av en forsterker!!!!!!!!!!!
    Den har nå spillt tilsammen kansje 2 dager, hvilken forbedring i lyden på mitt nåverende annlegg!!
    Vet ikke om det er komboen CNO og holton som passer bra men nå har lydkvaliteten løftet seg mange hakk og det som kunne vere litt slitsomt å lytte til før er ikke lenger det. Nå først hører jeg hvilke kvaliteter det er på både høytalere og selfølgelig forsterker. Parasound Halo A23 kan ikke måle seg angående bass hurtighet, tyngde og mellomtone-topp kvaliteter:-D

Anbefales sterkt! Det er ikke bløff det som står på hjemmesiden til Holton Precision;

" The net result is an amplifier that has wonderful 3D sound stage and sharp focal imaging, with smooth natural vocals and highs with rock solid bass response that rivials the very best amplifiers in the world. This amp module needs to be heard to be believed, it is that good!!!"

Blir ikke siste jeg bygger av dette merket8)

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2007
    Poster
    245
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Etter meget god erfaring med Holton Precision måtte jeg prøve Aspen Amplifiers for å se om desse virkelig er så gode som jeg har lest på forumet. Det kan jeg nå fortelle at desse spiller nydelig og er utrolig enkle å sette sammen til en forsterker av 1. klasse:-D
    Trafo en liten sak på 300VA / 30V sec. Softstarten fra Hypex er der i grunnen kun for å benytte knappen i fronten med led belysning, enkelt å greit.
    Det følger med det du trenger av ledninger, og led+motstand og rca kontakter til chassis. Modulen er montert på kjøleribbe som da koster litt over 5 lapper. Jeg tok uten kjøleribbe for billigere frakt og andre grunner
    Monterings anvisning med bilder og utrolig good og rask respons fra Hugh Dean. Den kom i posten på under 14 dager!

Så langt har jeg testet desse på mine CNO, med Parasound P3 som forforsterker med meget gode resultater. Et godt potmeter for volume kontroll er jeg på jakt etter men har ikke så god greie på det.

Det hadde vert gøy å testet på noen høytalere med høyere følsomhet enn 85-86 db..CNO 25 kansje.... hmmmm
    Nå hører jeg virkelig hvor gode høytalerene til Troels Gravesen virkelig er!!!
    Jeg skal ikke begynne å beskrive lyden av denne forsterkeren for det er jeg utrolig dårlig til, men jeg skal låne den bort til et par karar som har drevet med dette mye lengere enn meg så får vi se hva de sier

Vedlegg 68742Vedlegg 68746

Vedlegg 68743

Vedlegg 68744

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •