Sliter som mange andre her inne med å finne TV-benk som rommer forsterker og HTPC så jeg er litt fristet til å bygge en benk selv.

Har laget et design i Google SketchUp som jeg har lagt ved bilder på. Materialet er tenkt å være 2cm tykk MDF, med bein fra IKEA og hengsler fra Clas Ohlson.

Jeg har mest lyst til å lage noe som står på sokkel, men da tror jeg jeg vil slite med å få inn kald luft. Jeg har laget store hull i bunnen som kommer rett under forsterker og HTPC. Forsterkeren er en Denon AVR-3806 og HTPCen er et hFx Classic-kabinett som har en 14cm stillegående vifte på PSU i bunn som vil suge inn kald luft fra undersiden. Forsterkeren håper jeg vil klare seg på naturlig luftgjennomstrømning da det vil være åpent bak i de 2 midtre modulene.

Siden det er flere her inne som har laget egne møbler og som har langt mer peiling enn meg:
1) Ser dere noen åpenbare feil med designet? Vil henglsene ikke gjøre det mulig å få dørene akkurat i kant med siden for eksempel?
2) Tror dere luftgjennomstrømningen vil være god nok? Møbelet vil stå ca. 1 cm fra vegg. Modulen med HTPCen vil jo få overtrykk pga. viften, men hva med modulen med forsterkeren?

Forslag til andre forbedringer tas gjerne i mot.