Tar det fra børjan.. - Side 2

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2
Viser resultater 21 til 27 av 27
    Intermediate [likerHIFI] sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    1,732
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Hvorfor bruke så mye tid og stress på dritt elementer? Du sitter bare igjen med en sur klump i halsen når du ser hvor bra det kunne blitt. Dette sier jeg av gammel erfaring, tro meg :evil: .

Stemmer i koret som sier; BEL, BEL og atter BEL!

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av [likerHIFI
    ]Hvorfor bruke så mye tid og stress på dritt elementer? Du sitter bare igjen med en sur klump i halsen når du ser hvor bra det kunne blitt. Dette sier jeg av gammel erfaring, tro meg :evil: .

Stemmer i koret som sier; BEL, BEL og atter BEL!
    Det er vel ingen garantier ennå i BEL-prosjektet heller. Jeg er spent på elementene, og selv om de ser bra ut på papiret, så kan det godt hende at de har skjulte svakheter som vil vise seg i prototypen.

Jeg synes også at spesifikasjonene på Sammi-elementene (som sitter i Nut) ser under middels ut, men Nut som ferdig høyttaler spiller faktisk bra. Tror det er 2 1/2-veis konfigurasjonen som trekker det beste ut av disse elementene. Har du hørt Nut, [likerHIFI]? Hvis du har det, så skjønner jeg ikke standpunktet ditt, og synes du bør forklare hvorfor du synes det er dårlig.

Jeg har sagt til Snickers-is at målet vårt i BEL-prosjektet må være å gi bedre valuta for pengene enn Nut gir. Det er etter min mening ikke så lett... Men når det er sagt, så tror jdg vi vil nå målet. I mellomtiden synes jeg ikke at Nut er et dårlig valg for dem som vil ha noe å henge fingrene i. Gjør man finishen bra, så får de sikkert en god markedsverdi også den dagen man vil bytte.

Active Lugburz sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Skal også skru dem sånn at de enkelt kan åpnes for bytte av innmat når jeg uunngåelig nok føler for å bytte elementer e.l. Derfor legger jeg gjerne litt ekstra arbeid i kabinettet nå.

Moderator roffe sin avatar
    Medlem siden
    Apr 2003
    Poster
    9,330
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Lugburz
    Skal også skru dem sånn at de enkelt kan åpnes for bytte av innmat når jeg uunngåelig nok føler for å bytte elementer e.l. Derfor legger jeg gjerne litt ekstra arbeid i kabinettet nå.
    Å bytte til elementer av annen type er ikke bare-bare. Både kassevolum og portavstemming er nøye tilpasset det orginale elementet, og det vil være vanskelig å erstatte et element med et av en annen type uten at hele konstruksjonen blir suboptimal. Dette er litt mindre kritisk ved lukkede kabinettkonstruksjoner. Men siden Nut er en 2 1/2-veis konstruksjon der det ene kammeret skal spille dypere enn det andre, så er bassrefleksavstemmingen i nederste kammer mye av vitsen.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Bare åpner for framtidige prosjekter, har ikke tenkt å herje mer med dem før jeg har lært meg MYE mer om høyttalere.
    Må uansett utsette prosjektet litt, tror bilen tar det meste av lønna denne måneden..

Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det beste forslaget er nok å bygge disse kassene så enkle som mulig. Da kan du selge dem og bygge noe nytt senere.

Selv har jeg hatt en tendens til å finne ut at jeg ville helst ha laget kassene på en litt annen måte etter hvert, eller at jeg ville brukt teknikker som jeg har lært meg etter hvert. De fleste slike forbedringer er lettest å få til ved å lage nye kasser. Da er det surt å vite at man la ned aldri så mye arbeid i de gamle. Ikke kommer noen til å betale deg for masse ekstraarbeid når du selger dem heller.

Medlem siden
    Apr 2004
    Poster
    495
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Fortsatt røten økonomi tvinger meg til å skjære budsjettet enda mer ned, det blir sannsynligvis 2 stk dynabel Set, i verste fall et par Geb i stereo foreløpig.. De blir sentere foran og bak når jeg en gang får råd til mer..

Side 2 av 2 FørsteFørste 1 2

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •