Elemental Designs DIY kit. Byggetråd - Side 4

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4
Viser resultater 61 til 79 av 79
    Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Sitat Opprinnelig postet av HKO
    Jeg har ikke navnet i hodet. Men kan finne ut av det om du lurer.
    Gjerne...

Brukte du tynner også? På den jeg brukte, anbefalte de meg å ikke bruke tynner (for å få byggd ut mest mulig) ...., men jeg fikk ikke rørt ut alle "klumpene" da...., og inntaket tetta seg, så det ble en j***ilg kjip affære..

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    He he. Nei det hørtes slettes ikke noe gøy ut.
    Nei, jeg brukte ikke tynner. Men hadde heller ikke probler med koagulering.
    Kan du ha hatt for mye herder i kansje?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Liten oppdatering.
    Jeg var tenkt å gjøre dette fort å gale. Det gjorde det jo forsåvidt og. Litt for raskt. Så jeg måtte spørre meg selv om jeg kunne leve med resultatet.
    Svaret måtte jo bli nei. Så da var det "rykk tilbake til start uten mota 20 000"
    Så da bar det rett til byggmakker, handlet inn en bosh båndsliper og en eksenter sliper. Genialt. At jeg ikke gjode det med en gang det skjønner jeg ikke. Skal selvsagt legge ut noen bilder for de som har interesse av det.

Her er tilbake til scratch.

Her har jeg grunnet med noe billig clhas-olsson shit. Det var for å spare på filleren min. Så jeg hadde den egentlig bare på for at treverket skulle reise seg. Men det ble egentlig ganske meningsløst, for selv om jeg pusset over igjen med 400 papir så forsvant alt igjen når jeg pusset. :/

Her har jeg finsparklet diverse og pusset over med 400 papir og er klar for forsøk nr. 2 med filler.

Her er jeg ferdig å legge primer/filler igjen. Og denne gangen er jeg faktisk veldig fornøyd. Så nå kan jeg faktisk lakere de hvit om jeg ønsker det.

Så nå er det bare kose arbeid igjen. Det er jo knall for når ting er gøy så har de en tendens til å skje fort. Så jeg regner med de er klare til å "basse" seg litt iløpet av helgen. Må innrømme at jeg gleder meg som en unge på julaften.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tar meg en liten update.
    Folk er vel lei av å se nesten de samme bildene.
    Men imorgen blir de sort. Om jeg ikke er veldig fyllasyk da.

Hadde meg en kjapp runde med 1200 våtslipepapir idag.

Finishen begynner å bli ganske bra. Jeg angrer faktisk litt på at jeg kjøpte sort lakk. Men men. Det får no bare stå sin prøve.

Som sagt. Dette var siste runden før de blir sort. Blir spennende å se resultatet.

Active zemtex sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    418
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ser unektelig bra ut! Blir det blanksort eller mattsort?

mvh Kai

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det blir sort høyglans.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Får vel ta meg en liten oppdatering til tenker jeg.
    Jeg håpet jo på å få lakert den på søndag. Men etter sprudlevann både fredag og lørdag så var ikke formen tilstede før litt for sent. Så var det jo 17. mai på mandag som alle vet, da ble det jo av åpenbare grunner heller ikke gjort noe mer.
    Men igår var det jo en mulighet. Da var det jo bare å hive seg på.

Her er noen bilder av resultatet.
    Første strøket, lakerer de liggende først så jeg får rikelig med lakk i bafflene.

Halveis i lakeringen.

Og her er ett par bilder ferdig lakert.

Jeg kan desverre ikke si meg helt fornøyd. Men jeg kommer ikke til å ta det opp igjen. Men imorgen når lakken har fått seg ett par dager tørk så skal jeg pusse de en runde med 1200 papir før jeg rubber og polerer de. Jeg ønsker ikke noe piano finish siden det vil gi altfor mye refleksjoner. Men skal ha litt finere finish en det er nå.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Dette så jo ut som et greit utgangspunkt. Er meget spent på hvordan det blir når du får slipt ned litt av overflaten og rubbet litt. Tror nok ikke det skal så mye til før det blir bra.

Pusset du fylleren?

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja jeg pusset fylleren. De to siste rundene som også er avbildet er pusset lett over med 1200 papir. (vått) Men det er mest for å fjerne støv og ujevnheter som er kommet pga. lakering i garasje. Jeg var tenkt å pusse med 600 før 1200 for å ta alt av evt. ujevnheter. Men fant ikke igjen 600 papiret mitt før jeg var ferdig å lakere.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Då var det vel på tide å vise resultatet fra de siste dagene.

Idag har jeg koblet til de nye subene og fått testet de littegranne.
    Jeg er litt irritert på meg selv som ikke har kommet meg ut i finværet idag.
    Planen var å sette i elementene og forsterken i siste suben idag. Men annlegget mitt har ikke vært noe samarbeidsvillig med meg i dag. Først satt jeg ene på plass igår kveld. Men i prosessen klarte jeg å knekke bananpluggene i ene fronthøytaleren min. Noe jeg fikset med en gang.
    Så skulle jeg ha inn siste suben. Da måtte jeg flytte emotivaene ut på gulvet for å få plass.
    Så skulle jeg justere litt sånn full fart. Men hver gang jeg skrudde litt opp på volumet så gikk ene kanalen i protect. Etter mye feilsøking og unødvendig tid så fant jeg ut at jeg hadde koblet feil på pluss å minus på den fronten jeg hadde skiftet bananplugger på.
    Ok, då er var jeg klar, trodde jeg. Men neida. Ene suben hørtes ut som overarbeida kolaboks. Så da var det jo bare til å ta ut forsterkeren i suben å sjekke. Som jeg egentlig ante så hadde jeg i iveren koblet feil på ene elementet så de spilte i motfase.
    Så etter en del. Eller maaaange ufine gloser faktisk så var endelig subene klar for en prøverunde.
    Jeg kan med en gang si at i forhold til min svs SVS PB12-Plus/2 så var de enklere å få til på musikk. Men den virkelig dype bassen er lettere å få til med svs`en. Men jeg har jo enda ikke prøvd å flyttte på de eller finjustert de. Jeg har og en eq som skal brukes på elemental subene. Så jeg regner med det skal bli veldig bra.

(Og til deg kiskogl. Jeg sa jeg skulle si hvilken filler jeg brukte. Produktet heter delfleet. Det er alt jeg kan si. Lykke til med senter byggingen forresten.)

Så skal jeg selvsagt legge ut noen bilder av slutt prosessen.
    Bildene er desverre ikke så bra. Dels fordi jeg er en elendig fotograf.
    Og dels fordi jeg har tatt de siste bildene i dårlig belysning.

Slik ser de ut etter at de er våtslipt med 1200 papir.

Her har jeg nettopp tatt de i hus. Her er de først rubbet, så er de rubbet igjen med ekstra fin rubbing deretter er de polert.

Litt uheldig lys og en del fingermerker på ene her. Men på andre så ser man greit på overflaten på speilbildet at overflaten er blitt ganske grei.

Forsterkeren klar til montering. Teipet ledningene godt så de ikke skal finne på å lage ulyder.

Nok ett bilde som viser overflaten ganske bra.

Så ett par bilder til slutt som viser frontrekken nå.
    Jeg vet tapeten er veldig stygg. Rommet er som det var når jeg overtok huset for ett år siden. Men jeg skal lage en egen tråd når jeg starter på rommet.

Og til slutt så kan jeg jo gi presidens til de som har giddet å følge med i tråden min. Spesielt de som har orket å lese denne posten som ble ganske lang. jeg skal nå pensjonere min SVS PB12-Plus/2.
    Denne testen sier vel det meste om den. Finishen er samme som den som er avbildet. Men ser en hel del finere ut i virkeligheten enn bildet. Prisen blir ca 9 000 og jeg kan gi den som mellomlegg om noen har noen gode fronter tilsalgs med porter i front.

Takk til alle som har fulgt posten. Mvh. HKO.

Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med godt gjennomført prosjekt! Ser ikke ut som en kan klage mye på finishen... Ser riktig så bra ut!
    Gav det stor effekt med sliping og rubbing?

Ang trøbbel i starten; typisk. Alltid noe som ikke skal spille helt på lag. Men det er alltid godt å få gang på det uten at noe har tatt skade.

Du får gi dem noen W å bryne seg på, så kommer nok dypbassen mer skal du se. Kjør dem hardt...., og skriv hvordan det låter etter de har fått gått noen timer.

Skulle gjerne hørt dem selv en gang.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Tusen takk for det.
    Trøbelet var jo forsåvidt selvforskyldt. Så kan ikke kjefte på noen. Men det gjør det egentlig enda mer irriterende.

Jeg tror nok det bor mye i de. Har så vidt testet de egentlig. Jeg har jo en leieboer å tenke på og. Hun hadde vært vekke i en uke og kom hjem akkurat når jeg var ferdig med de

Det gav jo forsåvidt god effekt med pussingen og rubbingen ja. Men jeg la ikke så veldig mye i det. Men om du har tenkt å gå for piano som du sier. Så kan jeg tipse om at 1200 papir egentlig er litt for grovt. Det er litt småriper igjen etter pussingen. Men hadde jeg hatt 2000 papir så tror jeg det egentlig ville vært ganske grei skuring.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Gratulerer med ferdig prosjekt HKO. Jeg må ta turen hjem og lytte på de en dag da.
    Finishen ser jo veldig bra ut.

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Takk for det. Hørte litt på de igår. Hva kan man si. Det er helt rått.
    Nå når jeg har to så kan jeg dele på 100hz uten noe problem.
    De er veldig musikalsk etter min mening. Så kan jeg skru på myyyye bass uten at det høres feil ut.

Intermediate orso sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2008
    Poster
    3,604
    Takk & like
    Nevnt
    4 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja, dette var litt av et lydtrykk. Satte hele rommet i bevegelse og null behov for romperister da hele sofaen dirret. Ekstemt trøkk på spesielt film.
    Tror dette blir veldig bra med litt EQ og noen fysiske tiltak i rommet. Hva skal man med kino?

Newcomer
    Medlem siden
    Aug 2010
    Poster
    23
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Utrolig bra resultat dette blei

Alt i alt kom de to på 20 lapper tilsammen eller?

Synd du bor ett stykke unna, vis ikke hadde en demo vært høyt på ønskelista8)

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Ja. Litt i overkant av 20 laken. + i undekant av 3000 for primer og lakk.

Intermediate
    Medlem siden
    Feb 2007
    Poster
    1,229
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    På tide jeg kommer å ser en film hos deg nå HKO.
    Kommer hjem en ukes tid rundt jul. Håper du ikke har reist ut igjen før det

Newcomer
    Medlem siden
    Mar 2005
    Poster
    208
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg er klar. Er hjemme til lille nyttårsaften.

Side 4 av 4 FørsteFørste 1 2 3 4

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •