12v trigger til styring av lys

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 6 av 6
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

12v trigger til styring av lys

Har lyst til å styret lyset i stuekinobenken min med 12v triggerutgangen på reciveren. Finnes det å få kjøpt en slik "bryter" eller har noen en tegning på en slik "boks"?

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det finnes 12V/230V-reléer å få kjøpt som muligens kan løse problemet ditt. Jeg bruker et par slike til å slå på og av DACer og suber her hjemme. Helt kurant å få kjøpt - jeg kjøpte mine på Clas Ohlson.

12V fra forsterker til 12V-kontaktene på reléet. 230V inn og ut på 230V-kontaktene. Enkle greier.

Jeg innestår ikke for lovligheten av å gjøre det slik - men det virker.

Det eneste du må tenke på, er at du ikke kobler altfor mange slike på én og samme 12V-utgang. Da kan du overbelaste triggerkretsen i forsterkeren.

EDIT: PS! Ved nærmere ettertanke skal du vel ha noe som slår seg AV - ikke PÅ - når 12V-signalet kommer fra receiver? Da må du ha noe annet enn det reléet jeg har beskrevet - det slår PÅ når det får 12V inn. JEg mener at slikt finnes også - men er ikke kar om å komme på hva det heter.
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Newcomer Tacritan sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2009
    Poster
    293
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Ulf-B
    EDIT: PS! Ved nærmere ettertanke skal du vel ha noe som slår seg AV - ikke PÅ - når 12V-signalet kommer fra receiver? Da må du ha noe annet enn det reléet jeg har beskrevet - det slår PÅ når det får 12V inn. JEg mener at slikt finnes også - men er ikke kar om å komme på hva det heter.
    Kalles et relè , det òg.

Man får i hovedsak to typer forskjellige relèer, NO og NC (Normally Open og Normally Closed). Det han trenger er et NC relè som er påslått hele tida, men slår seg AV når det får spenning på styrepolene.

Intermediate Ulf-B sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2008
    Poster
    1,698
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Relé, ja - hehe. Det var det med Normally Closed - altså NC - som hjernevinningene mine hadde problemer med. Hadde det på tunga.....
    1) SB Touch m/iPad, Beolab 5
    2) SB Classic, Weiss DAC-1 MkII, Get-boks, Hegel HD11 DAC, Copland DRC-205, Primare DVD30, ML 326s, 2x Bryston PP 300 SST, ProAc D1, Amphion Impact 500 sub
    3) SB Touch, Benchmark DAC-2 HGC, 2x Bel Canto e.One Ref. 1000, ProAc 1SC, ProAc ER-1 sub, Denon AH-D7000

Intermediate
    Medlem siden
    Oct 2006
    Poster
    691
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    En løsning jeg selv har brukt er å kjøpe en pakke med en fjernkontroll og 3 stikk-kontakter. Så kan du demontere fjernkontrollen og koble inn trigger-kretsen. Kan lage til et koblingsskjema hvis du er interresert.

Dette blir lovlig og trådløst

Clas Ohlson Internettbutikk

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    10
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av Skogs
    En løsning jeg selv har brukt er å kjøpe en pakke med en fjernkontroll og 3 stikk-kontakter. Så kan du demontere fjernkontrollen og koble inn trigger-kretsen. Kan lage til et koblingsskjema hvis du er interresert.

Dette blir lovlig og trådløst

Clas Ohlson Internettbutikk
    Jeg er meget interresert i et koblingsskjema hvis du har mulighet. Har allerede fått tak i det utstyret du viser til hos Clas Ohlson :-)

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •