Høyttalerstativ til KEF 2001.3

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 3 av 3
    Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Høyttalerstativ til KEF 2001.3

Ettersom jeg er litt mellom boliger for tiden, skal flytte fra den jeg bor i nå til en annen, og så flytte enda en gang igjen til høsten, bestemte jeg meg for å lage stativ som de nye høyttalerne mine kan stå på. Er jo veldig fint å feste de til veggen, men har ikke noen vegg å feste de i for tiden.

Det begynte med at jeg ødela ei IKEA duderö lampe jeg har(papirskjermen revna). Foten er av betong med et stålrør som går et stykke oppover, passet perfekt til et høyttalerstativ. Fant ut at jeg måtte kjøpe 3 til og lage stativ.

(bilder nederst)
    Kappet så opp 4 stk 16mm rør på 60cm. Som skulle bli øvre del av stativet, laget en liten "s bøy" øverst for å litt bedre balanse(flytte tyngdepunktet slik at det er sentrert over foten. Dreide de ned i enden for å passe inni røret fra IKEA foten.

Grubla litt på hvordan jeg skulle gjøre det der høyttaleren skal festes, det er et M4 hull i chassiet som brukes av standard braketten som følger med, fornøyd med løsninga jeg fant på. Se bilde
    Brukte en M12x50 skru som emne, sveiste den fast i røret etter at den var ferdig.

Skal borre hull rett ved innsiden av den øverste bøyen for å ta ut høyttalerkabelen.

Ikke helt ferdig enda, men bare småtteri som gjenstår på det ene.
    Skal lakkes i samme farge som høyttalerne.

Newcomer
    Medlem siden
    Nov 2009
    Poster
    4
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    feil posta forresten? skulle denne stått i AV-møbler?

Intermediate kiskogl sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2009
    Poster
    629
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av oyvin
    feil posta forresten? skulle denne stått i AV-møbler?
    Hvorfor det? DIY er DIY. Samme hvor herlig det er. Alt av DIY er jo velkomment på DIY forumet.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •