Kan jeg bruke disse i et subprosjekt?

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 2 av 2
    Newcomer
    Medlem siden
    May 2007
    Poster
    149
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Kan jeg bruke disse i et subprosjekt?

Hei godtfolk!
    Lurer på å sette i gang med et subprosjekt. Har 4 focalsubber liggende fra et tidlgere bilanlegg. Planen min nå er å bruke disse i to subber med to elementer i hver.
    De skal drives av to hypex 4.0 subforsterkere.
    Legger ved parameterne på basserne og håper på raskt svar om dette blir noe greie på. http://www.focal-fr.com/catalogue-do...files/1228.pdf

Intermediate norcad sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2005
    Poster
    3,641
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)
    Svaret vil nok være nei, kanskje og ja

Du kan bygge små bassrefleks (ca 30L pr element) og få elementene til å "trives" og tåle bra med effekt, men ikke spille dypt. Vi snakker da om trykk til akustisk musikk, men manglende subbass til film.

Du kan bygge større kasser og avstemme de lavere. Da vil de spille dypere men tåle mindre effekt.

Du kan bygge små lukkede kasser og benytte EQ i forsterkerne til å dra opp subbassen, men spørsmålet her er også hvor mye effekt de vil tåle kontra hvor høyt du skal spille.

Med 4 stk burde det allikevel være mulighet for å få lydtrykk ut av dette, uten å tvinge de til maks konutslag antar jeg.

Så spørsmålet er hva du er ute etter, hva de skal brukes til og hva du prioriterer.
    Ikke elementer som er best egnet til innebruk, men de burde jo kunne gjøre nytte for seg

Selv liker jeg små lukkede kasser med lav Q og eq, noe jeg derfor selv har, med de samme forsterkerne.

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •