Signatur for medlemmer!

Sponsorer:
Takk Takk:  0
Like Like:  0
Viser resultater 1 til 20 av 20
    Guru Snickers-is sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    (0% positive tilbakemeldinger)

Signatur for medlemmer!

Jeg poster her et forslag til logo som alle medlemmer kan ha i sin signatur. Jeg legger den nå til i min signatur og oppfordrer alle andre medlemmer til å gjøre det samme.

For de som er i tvil så er det bare å kopiere nedenstående streng inn i signaturen:

Eller med link til ABN-forumet:

Guru Peakman sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Poster
    5,232
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0

Min versjon med gjennomsiktig hvit.

Grunnlegger lygren sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    (100.00% positive tilbakemeldinger)
    Ehmm... Fin logo, men generelt har vi allerede blitt enige om aa ikke benytte slike grafiske elementer i signaturene da disse lager rot i det generelle layout... Fint om du heller benytter en URL-link, som forsaavidt er greit siden klubben er saapass inkludert i forumet som saadan, men ikke den grafiske logoen, Snickers.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...for ovrig, viktig aa understreke at bruk av en slik logo kan resultere i at folk ogsaa begynner aa legge opp andre logoer, dermed problemet. Logoen i seg selv er relativt harmlos, men paa sikt er den et problem...

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Du ødelegger jo all moroa du lygren :roll:

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    jaja, er jo ikke meningen det, da... Er jo en ganske liten logo. Med forbehold om at det naa ikke begynne aa dukke opp logoer til en rekke andre saker og ting som odelegger for oversikten og layoutet til forumet, kan den sikkert ligge inntil videre...

Expert jfinneru sin avatar
    Medlem siden
    Jul 2003
    Poster
    5,983
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    enda mer irriterende er det med de som skriver aa isr å og sånn og ae isf æ, det er skikkelig irriterende :wink:
    Back to topick, logoen kan sikkert krympes litt, evt brukt de samme fargene som resten av forumet. da skriker det ikke så mye
    Videokalibrerer
    AV-tekniker
    Crestronprogrammerer
    AMX Programmerer
    Freelance AV-journalist

afinner@online.no

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    hehe, sitter paa hotell Premiere i Fort Lauderdale, Florida, lite "å og sånn" her nede... 8) Fargene er et poeng. Den gronne fargen skiller seg godt ut. Kanskje du kan benytte samme farge som forumet for ovrig Snickers? :?:

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg synes egentlig logoen er ganske pen jeg, men er enig i at det ikke skal gjøres unntak. Men kanskje den ville bli litt mere anonym med forumets farger som andre har nevnt her.
    Dersom man kun skal linke til logoen faller jo hele poenget bort, og det er like greit uten.

hehe, sitter paa hotell Premiere i Fort Lauderdale, Florida
    Heldigrisen

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Det var jo fint lygren. Er jo litt stilig med en logo. Kan si meg enig i at logoen er litt i største laget. Hadde den blitt krympet med 50% eller noe, tror jeg det hadde blitt bra da den ikke hadde "ruvet" så mye.
    Fargene tror jeg ikke blir så stort problem om logoen krympes litt. Er jo meningen at logoen skal skille seg litt ut.

Er ikke denne størrelsen her ok da? Den er 70% av originalstørrelse.
    Den bør ikke være noe mindre om man skal kunne lese av som står der.

Expert kenti sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2004
    Poster
    5,417
    Takk & like
    Blogginnlegg
    1
    Nevnt
    8 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Man kan lime inn denne i signaturen, eller så kan Snickers-is ta den "lille" logoen og legge den ut der den andre ligger.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg endrer i første omgang på størrelsen og legger den i den fila de fleste linker til.

Jeg synes personlig ikke fargene skal endres da disse fargene er tenkt brukt en del andre steder også.

Alternativet kunne kanskje være å legge den nederst i avataren, men jeg ser ikke helt hvorfor det skulle være en fordel heller.

Kunne vi kanskje laget et standard ikonformat for alle som hører til en eller annen gruppe for så å legge disse på linja under signaturen?

Administrator Ak sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    13,124
    Takk & like
    Nevnt
    1 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Den var jo ikke så veldig prangende nå lenger nei... Men det har vel like mye med forumets regler/standpunkt i forhold til bilder i signaturen... Men den siste lille versjonen plager ikke meg.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Nå er den ytterligere litt fikset på så den skal være lettlest også har jeg gjort skyggen litt penere.

Medlem siden
    Dec 2002
    Poster
    14,968
    Takk & like
    Blogginnlegg
    27
    Nevnt
    18 post(er)
    AVtorget feedback
    1
    ...jeg synes fremdeles denne signaturen er litt for "sprangende" og ikke i AVforum's temafarger. I tillegg vil det vaere feil aa tillate grafisk signatur til noe, og ikke annet, blir i saa fall en masse vanskelige vurderinger en maa foreta seg. Har lest noen traader med logoen, og synes den bryter opp "flyten".

Fint om dere derfor inntil videre fjerner logoen fra signaturen og heller fastholder tekstlinken. Snickers-is kan lage et nytt forslag med AVforum tema (slik at en kan argumentere at klubben er del av AVforum, dermed OK med signatur) som vil vurderes av forumet og dets moderatorer.

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av lygren
    Fint om dere derfor inntil videre fjerner logoen fra signaturen og heller fastholder tekstlinken. Snickers-is kan lage et nytt forslag med AVforum tema (slik at en kan argumentere at klubben er del av AVforum, dermed OK med signatur) som vil vurderes av forumet og dets moderatorer.
    Hvis du mener det, bør du være konsekvent. Det begynner å dukke opp logoer som har langt mindre med AVforum å gjøre en ABN, f eks Hooters og Futurama for å nevne noen...

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    det vanlige på mange forum er bla.
    • forby grafikk i signatur, dette kan bla. gjøres vha. av konfigurasjonen av phpbb.
    • sette tak på størrelse
    • kun tillate grafikk som er off-site slik at signaturen ikke stjeler bandbredde fra forumet

personlig mener jeg at størrelse koombinert med at grafikken må være off-site er det beste kriteriet.

:water

Intermediate jane sin avatar
    Medlem siden
    Dec 2003
    Poster
    1,259
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Sitat Opprinnelig postet av water
    det vanlige på mange forum er bla.
    • forby grafikk i signatur, dette kan bla. gjøres vha. av konfigurasjonen av phpbb.
    • sette tak på størrelse
    • kun tillate grafikk som er off-site slik at signaturen ikke stjeler bandbredde fra forumet

personlig mener jeg at størrelse koombinert med at grafikken må være off-site er det beste kriteriet.
    Man kan gjerne finne tekniske argumenter, selv om de ikke alltid er like gode, en logo er ofte mindre i størrelse enn en typisk avatar, så båndbredde er vel ikke det store problemet. Dessuten blir ofte gif-er og jpg-er cachet lokalt, så totalt utgjør denne http-requesten kun noen få bytes.

Har man derimot tatt en mer "politisk" avgjørelse om at logoer er fysj, så er det en grei nok besluttning som står på egne føtter.

Medlem siden
    Nov 2003
    Poster
    11,171
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    Jeg fjerner logoen fra min signatur.

Siden det ikke har vært noen konsekvente restriksjoner på dette området tidligere var jeg (og sikkert de fleste andre) ikke klar over at det var noen som helst restriksjoner på dette området.

Alternativet kunne være å lage den som i vedlagte fil.

Jeg gjør uansett ikke noe mer med dette før det ligger klare rettningslinjer på bordet.

Beklager hvis dette har vært til ulempe for noen.

Newcomer water sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Poster
    246
    Takk & like
    Nevnt
    0 post(er)
    AVtorget feedback
    0
    er helt enig med deg, mente innlegget som tips til hvordan det evt. kan håndteres dersom det skal bli tillatt med grafikk i signaturen igjen.

:water

Stikkord for denne tråden

Regler for innlegg

• Du kan ikke starte nye tråder
  • Du kan ikke svare på innlegg / tråder
  • Du kan ikke laste opp vedlegg
  • Du kan ikke redigere meldingene dine
  •